Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłem laptopa od sprzedawcy na allegro, następnego dnia dzwoni do mnie że ma mi do zaoferowania innego z niby szybszym procesorem za jedynie 100zł więcej, zgodziłem się ale napisałem do niego chwile później wiadomość żeby przed wysyłką wysłał mi pełną specyfikacje tego laptopa. Następnego dnia wysyła mi laptopa nie podając specyfikacji, po próbie dodzwonienia się do niego okazuje się że numer nie istnieje. Założyłem dyskuję dopiero w której napisał mi model procesora i okazuje się że jest on 75% wolniejszy od procesora w laptopie który zamawiałem także zanim laptop do mnie trafił już zrobiłem zwrot. Zaznaczyłem towar inny niż zamówiony, wypisuję mi tam że uwzględni mój zwrot dopiero jak wróci do niego laptop który mi wysłał. Wiec nie odebrałem go z paczkomatu i wrócił do sprzedawcy. Teraz wypisuje że wyślę mi laptopa którego zakupiłem pierwotnie z aukcji ale ja postawiłem swoje żądanie zwrotu pieniędzy i poprosiłem o pomoc allegro, pracownik allegro napisał coś takiego
"W przypadku pierwszej reklamacji to do sprzedającego należy decyzja, czy wymieni/naprawi towar czy zwróci pieniądze. laptopokazje2023 - zachęcam do proklienckiego podejścia i spełnienia roszczenia kupującego jakim jest zwrot pieniędzy."
Z czego rozumiem wynika że może on nie zwrócić pieniędzy , ale jak ma się to do tego że konsument ma prawo do 14 dniowego zwrotu który sprzedawca musi uwzględnić przecież takie jest prawo w Polsce. Może mi ktoś powiedzieć co w tej sytuacji zrobić?
@Nitas123 wiesz gdzie błąd popełniłeś? Tu - "zaznaczyłem towar inny niż zamówiony" - jest to zgłoszenie niezgodności towaru z umową. Nie zgłosiłeś odstąpienia bez podania przyczyny. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, jedyne co możesz żądać przy reklamacji, to naprawa lub wymiana. Odstąpienie od umowy przy reklamacji przysługuje tylko po spełnieniu kilku warunków.
Sprawdź jedną rzecz, bo tego nie jestem pewien po zmianie przepisów. Czy wniesienie reklamacji nie wstrzymuje biegu 14 dni na odstąpienie od umowy. Wtedy po otrzymaniu towaru zgodnego z umową, będziesz mógł odstąpić od umowy bez podania przyczyny.
Jeśli tak jest, to zaproponuj sprzedawcy (by nie ponosił dodatkowych kosztów) aby od razu uznał Twoje odstąpienie.
Nie uznałabym tego za błąd. Zaznaczył prawdę. Gdyby po prostu zgłosił błąd to sprzedawca potem wyparł by się że to nie ten laptop który wysłał, bo w aukcji był inny i dopiero byłby problem.
Natomiast odstąpienie prawnie powinieneś móc zgłosić w ciągu 14 dni. Jak ten termin nie minął to zgłoś je w wiadomości oraz w dyskusji. Co który konsultant wejdzie to inaczej pisze i odstąpienia też nie maja prawa odrzucić. Na razie jest jak jest bo reklamowałeś nie odstąpiłeś.
@Nitas123 od lat sie sprzedawcy prosza allegro by formularz odstapienia i reklamacji byly osobno a nie jeden pod drugim. Pisz do allegro zeby anulowali ci w systemie ta reklamacje a pozwolili zlozyc jeszcze raz odstapienie bo cie system zje bo ma dziury i jest glupio zrobiony. Zgodnie z twoja wola sprzedawca rozpatruje twoja reklamacje wiec mimo ze najpierw wyslal ci nie tego laptopa to teraz system zmusza go do rozpatrzenia reklamacji bo mu allegro dowali protecta a skoro ma ten laptop co trzeba to wysyla zamiast zwrotu kasy bo prawo okresla sprzedawca akceptujac reklamacje moze wymienic naprawic oddac srodki sprzedawca wybiera sposob rozpatrzenia reklamacji. Bedzie tak dostaniesz laptop po reklamacji a ze w realu odstapic mozesz do 14 dni od dnia kolejnego po otrzymaniu towaru to prawnie mozesz ale systemowo allegro ci nie pusci bo masz zablokowany guzik zwrotu wiec np nie odeslesz darmo smartem a konsultant w dyskusji zerknie w system i powie ze ci czas odstapienia minal co sie w systemie ich zgadza bo zanim ci przysle ten laptop plus ta cala zadyma minie to 14dni na rozpatrzenie reklamacji pewnie tez minie. Jak widzisz teraz po bandzie leci allegro.