anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedający może odrzucić mój zakup bo uważa, że cena którą ustawił w aukcji jest za niska?

k10team
#7 Wielbiciel#

Witam, zakupiłem kilka sztuk przedmiotów po co prawda niskiej cenie, jak mówi sprzedający przypadkowo zmienionej na niższą.

Czy sprzedający ma prawo odrzucić mój zakup i zwrócić pieniądze mimo mojego zakupu? Czy jest zobligowany dostarczyć mi towar w cenie w jakiej go zakupiłem?

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

LEW433
#21 Demiurg#

Zgodnie z prawem powinien ale może powołać się na rażącą różnicę (pomyłka) w cenie>jak tak jest, jak odda środki to Allegro nic mu nie zrobi >zostaje sąd, możesz mu wystawić odpowiedni komentarz.

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@k10team  jeśli cena znacząco odbiega od ceny rynkowej i jest latwa do zauważenia dla kupującego wówczas po odpowiednim oświadczeniu sprzedający może odmówić realizaji zamówienia nawet w licytacji ( zawsze może stwierdzić że przez pomyłke nie ustawił lub źle ustawił cene minimalną)

Wszystko zależy jak duża była różnica w cenie miedzy ceną rynkową a ceną zakupu

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@k10team allegro nie ma mocy prawnej , aby wymusić na sprzedawcy wydanie towaru  ,jeśli zwróci środki sprawa będzie zakończona . Masz prawo domagać się sfinalizowania transakcji , ale tylko na drodze postępowania cywilnego .

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

Zakup na zwykłym allegro czy na lokalnie?

Jak na zwykłym to możesz wystawić komentarz ale czy jest sens robić to, mścić się?

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@k10team Jak zwróci pieniądze to Allegro nie będzie interweniowało > pozostaje Ci tylko droga sądowa.

oznacz moderatorów

Client:109199213
#12 Orędownik#

Witaj, @k10team.

Ceny na Allegro nie zmieniają się przypadkowo. Sprzedawca zrobił to świadomie, prawdopodobnie po to, żeby obserwujący otrzymali wiadomość o chwilowej obniżce ceny. To częsta praktyka, która ma sztucznie zwiększyć zainteresowanie ofertą. 

Zawarłeś ze sprzedawcą prawnie wiążącą umowę, a niewywiązanie się z niej narusza regulamin Allegro w punkcie 10.1. i może skutkować różnymi konsekwencjami, do zawieszenia konta włącznie. Zgłoś sprawę poprzez formularz dostępny na stronie https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5..., opisz postępowanie sprzedawcy i domagaj się wydania Twojego towaru. Niezależnie od tego rozpocznij dyskusję ze sprzedawcą, żądaj wydania swojego towaru i nie kończ dyskusji jako rozwiązanej, dopóki sprzedawca nie wywiąże się z umowy. Szczegóły dotyczące dyskusji znajdziesz tutaj: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/problemy-transakcyjne/jak-rozpoczac-dyskusje-i-wyjasnic-prob... 

Nie zapomnij wystawić sprzedającemu odpowiedniego komentarza, który ostrzeże przed nim innych kupujących.

I jeszcze jedno. To forum nazywa się "Dyskusje kupujących", ale odpowiadają tu prawie wyłącznie sprzedawcy. Dlatego nie dziw się, że odpowiadający próbują odwieść Cię od dochodzenia Twoich praw lub obarczać Cię winą za nieudaną transakcję. Takie jest to forum i takie oni mają zadania.

 

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:109199213 Masz rację > tu odpowiadają doświadczeni sprzedawcy z wysokimi rangami > tacy, którzy wiedzą jak funkcjonuje Allegro w praktyce🙊🙈🙊

@k10team Masz prawo domagać się otrzymania wylicytowanego towaru > tylko Allegro nie ma możliwości wyekzekwowania tego od sprzedawcy > oczywiście masz prawo zgłosic to do Allegro > możesz wystawić negatyw > pod warunkiem, że nie jest to Allegro Lokalnie > możesz zacząc dyskusję > Allegro odpowie Ci > jak sprzedawca zwróci kasę to nie mamy podstaw do interwencji  > pozostaje Ci tylko i wyłacznie sprawa sądowa > której wcale nie musisz wygrać

Jesteś dorosły i sam decydujesz co zrobisz > ale czy nie szkoda czasu i nerwów > jak dasz się podpuścić do awantury z szansami 10% na wygraną, to możesz to zrobić.

A konta sprzedającemu za jednorazową akcję odmowy sprzedaży nikt nie zawiesi > zwłaszcz z powodu błędów w cenie > na którą się powołał

Ja tez popełniałem błedy w cenie zestawów . zauważyłem dopiero w momencie sprzedaży > Każdy człowiek może zbłądzić, uparcie trwa w błędzie tylko głupiec > Cyceron > tez odmawiałem sprzedaży > konta mi nie zawieszono z powodu błędu w cenie > kupujący zrozumieli i nie robili problemów > nawet ktoś > jak sie tym dowiedział > to próbował donieść, że napisałem o tym > niestety bez efektów.

ENJOY !!!

oznacz moderatorów

Client:109199213
#12 Orędownik#

@Ziolko39  napisało:

@Client:109199213 Masz rację >


Wiem.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

Jak zwykle wyrwałeś z kontekstu tylko to co ci pasowało > Masz w punkta  > ciesz się 🥵💋🧸

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Client:109199213 - uważam, że jesteś całkowicie nieobeznany ze sprzedażą na Allegro. Nie masz pojęcia o problemach transakcyjnych.

Uważasz np., że sprzedawca świadomie obniżył cenę, żeby zwiększyć zainteresowanie ofertą. A potem ten sprzedawca "buja się" z kupującymi i wyjaśnia sytuację.... Traci czas, pieniądze, reputację, naraża się na negatywy. Czy Ty uważasz sprzedającego jako osobę pozbawioną rozumu?  Nie chcę się wypowiadać o Twojej inteligencji - lecz proszę uwierz mi - żaden (normalny, zdrowo myślący) sprzedawca nie postąpiłby tak. 

Serio? - Sprzedawca świadomie obniżył cenę, żeby zwiększyć zainteresowanie ofertą, a potem nie wywiązuje się z niej - to "chora" hipoteza, bez żadnego uzasadnienia.

"Nie zapomnij wystawić sprzedającemu odpowiedniego komentarza, który ostrzeże przed nim innych kupujących." - a to koniecznie trzeba zrobić. Trafia taki klient na CL sprzedawcy i innych.

"I jeszcze jedno. To forum nazywa się "Dyskusje kupujących", ale odpowiadają tu prawie wyłącznie sprzedawcy. Dlatego nie dziw się, że odpowiadający próbują odwieść Cię od dochodzenia Twoich praw lub obarczać Cię winą za nieudaną transakcję. Takie jest to forum i takie oni mają zadania."

- I tutaj się mylisz w 100%. To forum nazywa się "Allegro Gadane" , a nie "Dyskusje kupujących".

A że wypowiadają się głównie sprzedawcy - co w tym dziwnego? Przecież kupujący nie mają prawie żadnego pojęcia o wszelkich problemach transakcyjnych. Kupującego nie obchodzą tematy typu: - u producenta zepsuła się maszyna do produkcji (2 tygodnie przestoju) - braki w zaopatrzeniu, przerwa produkcyjna przez 2 tygodnie , nieczynne hurtownie przez ponad tydzień z powodu inwentaryzacji, w grudniu wzrost cen zakupu niektórych produktów nawet o 300%. 

Np. ze swojej strony sprzedałem 3 przedmioty jednemu kupującemu po 6,50 , niestety zabrakło na stanie , u producenta remanent, trzeba czekać na dostawę, po remanencie podwyżka cen - ja kupuję ten przedmiot już za 10 zł. Podwyżka prawie 300%, ale przepraszam kupującego za zwłokę , dokładam do interesu i wysyłam mu towar po starej cenie. Ale gdyby te ceny były dużo wyższe i byłoby więcej zakupów- to również anulowałbym transakcje. Nie jestem instytucją charytatywną, mam firmę na utrzymaniu, rodzinę, pracowników.

Podobnie działa serwis Allegro - przy zwrotach towarów nie zwracają kosztów prowizji pobranych od przesyłek. Jest jakiś problem - też nie zwracają kosztów prowizji, trzeba się przypominać, wyjaśniać, przesyłać "dowody", żeby odzyskać 1 czy 2 zł prowizji - czas poświęcony na to przekracza kwotę zwrotu i po prostu wiele osób to "odpuszcza". I na tym Allegro zarabia.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów