Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dokonałem zakupu produktu Baofeng UV-82 produkt był niezgodny z opisem i nie zawierał parametrów opisanych w ogłoszeniu, zgłosiłem reklamację z żądaniem wymiany produktu na taki, który oczekiwałem otrzymać czyli taki który jest zgodny z opisem i ma właściwe parametry. Sprzedawca uznał reklamację potwierdzając niezgodność produktu z opisem i przyznając się do błędy lecz wbrew moim żądaniom wymiany produktu podjął swoją decyzję o zleceniu kuriera po odbiór sprzętu i zwrot pieniędzy. Kilkukrotnie wzywałem sprzedawcę do wymiany produkty zgodnie z przepisami lecz sprzedawca w dalszym ciągu pozostaje przy swoim zleceniu kuriera, odebrania sprzęty i zwróceniu mi pieniędzy tak jak miałoby to miejsce w przypadku odstąpienia od umowy, do której z mojej strony nie doszło. Podnosząc, że umowa nie została rozwiązana a ja żądałem wymiany produktu w formie reklamacji pozostając nadal w stosunku zawartej umowy, sprzedawca nie odnosi się w żaden sposób do moich roszczeń i nie uzasadnia swojej decyzji podejmowanej za mnie. Czy sprzedawca łamie prawa konsumenta? Czy sprzedawca jest zobowiązany do usunięcia niezgodności towaru z umową i wymiany takiego produktu na taki który jest zgodny z opisem w takiej sytuacji. Czy sprzedawca może odmówić wymiany produktu bez uzasadnienia? Czy sprzedawca może podejmować decyzje w zakresie żądań konsumenta? Czy sprzedawca może
Jeśli sprzedawca nie dysponuje sprzętem o takich parametrach Pozostaje mu zwrócić środki - skoro nie ma takiego Towaru to skąd ma go wyczarować? Sprzedawca może obniżyć cenę, zwrócić środki bądź wymienić towar. Decyzje podejmuje Sprzedawca przy pierwszej reklamacji.
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223/art-43-d
Art 43d pkt 2
"
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223/art-43-d