anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedawca ma obowiązek przyjąć zwrot?

Client:38737588
#7 Wielbiciel#

Wylicytował telefon. W opisie było że piękny sprawny i w ogóle ale nie było nic czy był czy nie był naprawiany. Po wylicytowaniu ale przed wysyłką zapytałam sprzedawcę czy był kiedykolwiek naprawiany, odpisał że nie był. Telefon dotarł i okazało się że ekran był wymieniany na jakiś tani zamiennik co widać gołym okiem kiedy ma się go już w ręku, na zdjęciach nie było tego widac. Sprzedawca (osoba prywatna) zarzeka się że nie miał pojęcia że kupił od kogoś w takim stanie i że i niego nie był naprawiany więc nie minął się z prawdą. Czy według was sprzedający wprowadził mnie w błąd pisząc w wiadomości prywatnej że telefon nie był naprawiany? Czy mogę coś zrobić jeśli nie przyjmie zwrotu na allegro? Sprzedawca kręci, napisał że przyjmie zwrot jeśli wystawie mu pozytywny komentarz czego nie zrobię dopóki zwrot się nie zakończy, tj sprzedawca nie otrzyma telefonu a ja pieniędzy. C

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:38737588 Sprzedawca to w mojej ocenie podwójny krętacz. Oczywiście, że powinien powiadomić w opisie aukcji o wszelkich wadach, tak samo jak w wiadomości prywatnej, powinien napisać prawdę. Zostaw sobie tą wiadomość na dowód.

Sprzedawca nie musi przyjmować zwrotu bez podania przyczyny, ale musi przyjąć zwrot i oddać wszystkie koszt przy zwrocie w ramach reklamacji. Na reklamację z rękojmi masz dwa lata.

Dodatkowo ten nieuczciwy sprzedawca Cię szantażuje przyjęciem zwrotu od wystawienia pozytywnej opinii, co już w ogóle jest niedopuszczalne. Niczego nie wystawiaj.

Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w nim zgłoś reklamację z rękojmi i następnego dnia poproś tam o wsparcie pracownika Allegro. Sprzedawca nagle zacznie inaczej rozmawiać.

Jeżeli spór nie rozwiąże problemu, zakończ go po 14 dniach jako nierozwiązany i złóż wniosek o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia Wnioski są rozpatrywane średnio z 7 dni.

oznacz moderatorów

Client:38737588
#7 Wielbiciel#

Założyłam spór, otwarlam dyskusje ale on się tam w ogóle nie wypowiada, odpisuje w wiadomościach prywatnych o godzinie 23 będzie mogło włączyć się allegro. 

oznacz moderatorów

Client:38737588
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca dalej szantażuje mnie że nie przyjmie zwrotu bez poztywnego komentarza, jest na tyle bezczelny że straszy mnie policja. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:38737588 Bo on jeszcze nie wie, co to spór. Poproś tam o pomoc Allegro, najszybciej jak się da.

oznacz moderatorów

Client:38737588
#7 Wielbiciel#

No ale co oni mu mogą tak naprawdę zrobić? Będą bezstronni, po 2 tygodniach doradzą mi pół albo stwierdza że jak wyświetlacz jest sprawny to nic tam że najtańszy nieoryginalny zamiennik. Nie wiem czego się spodziewać

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:38737588 Mogą mu nałożyć ograniczenia na konto, mogą Ci wypłacić rekompensatę z POK i zablokować mu konto, wiele mogą. Niepotrzebnie już teraz wystawiłaś negatywa, to Ci utrudni reklamację. Trzeba było poczekać. Za samo uzależnianie przyjęcia reklamacji od wystawienia pozytywa mogą go odpowiednio potraktować. Nie działaj tak szybko, poproś o pomoc Allegro.

 

 

oznacz moderatorów

Client:38737588
#7 Wielbiciel#

Wystawiłam munnegatywa bo już poprostu tak mnie wkurzył że nie mam siły do jego wykrętów. 

oznacz moderatorów

Client:38737588
#7 Wielbiciel#

Według niego on zaproponował rozwiązanie i tym rozwiązaniem było że ja mu wystawiam pozytywną a w zamian mogę odesłać telefon jednakże jeśli on zobaczy że telefon wygląda inaczej niż w dniu zakupu to mi go odeśle. Nie mam żadnej pewności że on w ogóle przyjmie paczkę. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:38737588 dziś wieczorem (po 24h od otwarcia dyskusji) będziesz mogła poprosić o pomoc pracownika Allegro. Owszem prywatny sprzedający nie musi przyjmować zwrotu bez podania przyczyny, ale odpowiada za sprzedawany towar i za to, żeby był zgodny z opisem, a informacja o wymianie ekranu powinna się tam znaleźć. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

Client:38737588
#7 Wielbiciel#

Mam jeszcze takie pytanie za wczasy żeby wiedzieć na przyszłość, jak wygląda zlozenie wniosku do POK? Przeczytałam że wymagają zawiadomienia organów ścigania, czy w takim razie będę musiała udać się na komende aby później móc złożyć ten wniosek? 

oznacz moderatorów

Client:38737588
#7 Wielbiciel#

Screenshot_20210519-193151.png

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:38737588 Nie wymaga złożenia zawiadomienia (czasami tylko Allegro tego wymaga), po 14 dniach od zakupu składasz wniosek i zaznaczasz że otrzymałeś towar niezgodny z opisem, składasz tu: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Client:38737588 w niektórych przypadkach rzeczywiście konieczne jest pójście na policję, ale są to rzadkie przypadki i nie wymagamy tego podczas składania wniosku. Sam wniosek złożysz bardzo łatwo korzystając z tego formularza, możesz to zrobić od 14 do 180 dni po zakupie.

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

Client:38737588
#7 Wielbiciel#

Ja odpisałam:

 

Telefon reklamuje ze względu na nieoryginalny wyświetlacz o czym sprzedający nie wspomniał w opisie, oraz odpowiedział niezgodnie z prawdą na pytanie czy telefon był kiedykolwiek naprawiany. Odpisał że telefon nie był naprawiany (czyli że ma wszystkie części oryginalne) tymczasem jedna najważniejszych części rzecz w smartfonie czyli ekran to podróbka.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:38737588 Możesz złożyć wniosek do POK bez zgłoszenia sprawy na policję. Jeśli Allegro uzna, że zgłoszenie jest konieczne, powiadomi Cię o tym, ale ostatnio dzieje się tak tylko w wyjątkowych przypadkach. Gdyby nawet zgłoszenie okazało się konieczne, możesz je wysłać na policję listem poleconym, a otrzymaną odpowiedź dołączyć do wniosku.

oznacz moderatorów

Client:38737588
#7 Wielbiciel#
Allegro odpisało:
 
 20 maja 2021 08:14
W przypadku towaru, który nie jest zgodny z umową, kupujący może reklamować go z tytułu rękojmi, w ramach której może wnioskować o: - obniżenie ceny, - odstąpienie z uwagi na wady, - wymianę, - naprawę przedmiotu. Sprzedający może odrzucić dwa pierwsze roszczenia, jeśli jest w stanie przedmiot niezwłocznie naprawić lub wymienić. Sprzedający nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji. Przez pierwszy rok trwania odpowiedzialności sprzedającego istnieje domniemanie, że stwierdzona wada lub jej przyczyna istniała już w momencie sprzedaży. Czas na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni, po przekroczeniu tego czasu reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie. Proszę kupującego @Client:38737588 o wskazanie roszczenia reklamacyjnego, a sprzedającego @xxx@ o ustosunkowanie się do niego
oznacz moderatorów