Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem produkt który był wystawiony jako nowy, jednak po otwarciu okazał się być używany. Sprzedawca wspominał coś o "zamiennej foli" (w wiadomości do mnie, nie na stronie oferty) stąd moje pytanie: czy sprzedawca ma prawo otwierać produkty tj. pozbawiać je folii, pakować w nową i sprzedawać jako nowe?
@kacperk2001 Jeżeli towar ma być nowy, oryginalnie, fabrycznie zapakowany, opakowanie nie powinno być otwierane, zmieniane itp.
Jeżeli jest otwarte, zmienione, towar w środku niekoniecznie musi być nowy, może być powystawowy, po zwrocie, używany itp.
Jeśli kupiłeś przedmiot nowy, a otrzymałeś używany, masz prawo do reklamacji. Jeżeli reklamacja jest zasadna, sprzedawca po odesłaniu produktu powinien Ci go wymienić na nowy, zwracając koszt odesłania i dosyłając drugi egzemplarz na swój koszt lub oddać wszystkie koszty, jeśli wymiana nie jest możliwa.
To pewnie towar po zwrocie, odesłany bez kompletnego opakowania (bo nie ma takiego obowiązku).
Wszyscy chcą towar nowy, oryginalnie zapakowany, przez nikogo nie obmacany, a sami zwracają na potęgę, rozbebeszone, brudne, poniszczone - oto hipokryzja kupujących!
I co sprzedawca potem ma zrobić z takim towarem? Przepakowany trafia do @kacperk2001 😄
Jeżeli kupujący ma prawo otworzyć produkt a nawet go troszkę używać (oczywiście w taki sposób żeby nie było widać ) to po zwrocie sprzedawca zwracając całą kwotę za produkt ma prawo uważać produkt za fabrycznie nowy.
@majster_man Tego nie wiemy czy to był towar po zwrocie, czy oddal cale 100%, oczywiście niektórzy kupujący przekraczają wszystkie granice jak i też sprzedawcy.😁
Dokładnie....
Dzięki darmowej dostawie w Smart i darmowym zwrotom oraz prokonsumenckiej polityce Allegro, ten sam produkt krąży po klientach Allegro wiele razy.
Oczywiście że sprzedawca ma prawo przepakować towar i sprzedać dalej, ba stanowisko pracownika UOKIK poruszane tu na forum jest takie że można dezynfekować używane przez kogoś słuchawki douszne.
Więc jak by miało być inaczej. Wszystko dla klientów, jeslit chce możliwość zwrotu to bardzo proszę.
@TATLOK Co tam słuchawki, włączmy wyobraźnię i pójdźmy dalej...albo lepiej nie.🤣
Przymuszeni prawem sprzedawcy przyjmują zwracane towary, oceniają ubytek ich wartości pomiędzy 1 a 99% pierwotnej ceny, oddają kupującym zapłaconą cenę pomniejszoną o ten wydumany ubytek, a następnie wystawiają towar jako nowy po cenie nieużywanego. Mając dowód, że Twój towar jest własnie takiego rodzaju możesz domagać się od sprzedawcy obniżenia ceny i zwrotu nadpłaconej kwoty stosownie do utraty wartości przedmiotu.
Moim zdaniem ma prawo, wszak ja sama nie wysłałabym nikomu nic czego nie sprawdziłabym osobiście, dlatego odpakowałabym każdy nabyty przez siebie przedmiot przeznaczony do odsprzedaży, niestety. Wielu sprzedawców właśnie tak czyni, dlatego ludzi mają pretensje np. o to że dyski twarde mają roboczogodzin 2,3 w smart a smartfony w lifetimer nabite 2h pracy. Dzisiaj, kupując w hurtowniach trzeba mieć się na baczności, wszak dużo kombinatorów nie informuje o tym że ... sprzedawca nabywa właśnie przedmioty ze zwrotów (słuchawki, klawiatury, osprzęt rtv=agd) i tak dalej i dalej a bez sprawdzenia przed wysyłką ciężko prowadzić interes, wszak wtedy tylko zwroty i zwroty, no bo wiecie: opis przedmiotu w internecie z roku na rok staje się bardziej przekombinowany i aby uwierzyć w rzeczywistą przydatność (działanie) przedmiotu - trzeba często go odpakować i użyć, wtedy wszystko jest jasne.
Przykład?
W hurtowni były NoName pendrive'y, pojemność 128GB. Po sformatowaniu wyszło 28,7GB. I co? Jak tego nie odpakować z blistra aby sprawdzić? Wysłać Wam i Wy sprawdzicie?
A słuchawki różnych firm, nawet Sony czy Panasonic (przedział 80-150zł) po odpakowaniu grają tak jak piszą czy inaczej?? No widzicie, wielu sprzedawców MUSI to odpakować ...
@kacperk2001 kwestia co to za towar, gacie czy może książka ? to dosyć istotne 🙂