anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Likwidacja CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH

Kategorie
kupujący
kupujący 1057
inne
inne 217
Statusy
new
Nowy pomysł
Pomysł oczekuje na formalną weryfikację
384
needs_info
Wymaga uzupełnienia
Poprosiliśmy autora pomysłu o uzupełnienie go
66
investigating
Weryfikowany
Allegro sprawdza, czy pomysł jest możliwy do wykonania
198
accepted
Zaakceptowany
Pomysł został zaakceptowany i przekazany do realizacji
108
declined
Odrzucony
Pomysł nie będzie mógł zostać zrealizowany...
1009
delivered
Zrealizowany
Pomysł został wdrożony i jest już widoczny w Allegro!
512

Likwidacja CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH

Client:79179573
#16 Inspirator#

1. Dlaczego nieskutecznego? Bo żeby ominąć to "ograniczenie" wystarczy założyć sobie nowe konto albo zrobić zakupy bez rejestracji. Całkowicie legalnie i zgodnie z regulaminem Allegro.

 

2. Dlaczego bezprawnego? No cóż, Allegro samo dostrzega niezgodność tego rozwiązania z art. 135 Kodeksu wykroczeń. To prawda, że istnieją przypadki, w których można odmówić sprzedaży (alkoholu i papierosów nieletnim, leków wydawanych na receptę nieposiadającym recepty, alkoholu nietrzeźwym, broni palnej nieposiadającym pozwolenia, etc.), ale żaden z tych przypadków nie ma i nie może mieć miejsca na Allegro. I w żadnym przypadku nie można uznać czyichś wpisów na FB i AG za uzasadnioną przyczynę umieszczenia kogokolwiek na CL, jak to się często teraz dzieje.

 

3. Dlaczego szkodliwego? Bo oprócz zmniejszania wolumenu sprzedaży (i prowizji 😉) utrwala u sprzedawców złą praktykę dopisywania do CL w zemście za wytknięcie nieprawidłowości zamiast poprawienia obsługi i doprowadzenia swoich ofert do zgodności z prawem i regulaminem Allegro.

 

Oczywiście można sobie wyobrazić działania, które doprowadziłyby CL do jako takiej zgodności z prawem i zdrowym rozsądkiem. Można by sprawdzać, czy dany klient kiedykolwiek kupił coś od danego sprzedawcy i nie dopuszczać do wpisywania na CL przypadkowych osób. Można by co roku "czyścić" czarne listy na tej samej zasadzie, na której karty komentarzy u niesolidnych sprzedawców co roku są "czyszczone" z negatywów.

 

Tylko że likwidacja czarnej listy kupujących jest rozwiązaniem wielekroć prostszym i lepszym. Zróbcie to, Allegro. Najwyższy czas.

99 Komentarze
vonNogay
#17 Koryfeusz#

Nie popieram takiego pomysłu, ale jestem pewien, że Allegro niedługo ją usunie, bo jest ona nadużywana..

TATLOK
#15 Entuzjasta#

Użytkownikiem Allegro jestem od 15 lat, odkąd tylko istnieje SMART - korzystam z niego bo z racji ilości wykonanych zakupów mi się to po prostu opłaca.

Żaden sprzedawca nie dodał mnie do czarnej listy, a przynajmniej nie dano mi tego odczuć.

Taka lista mi w niczym nie przeszkadza. To sztuczny temat, androny. Problem z czarną listą mogą mieć, chyba tylko jacyś klienci-fanatycy, a jeśli jest przeciw nim skuteczna odsiecz - to tylko dla dobra ogółu społeczeństwa.

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Client:79179573 zgadzam się, ale jednocześnie niech Allegro da skuteczne narzędzie do dyscyplinowania kupujących za pobraniem, a nie odbierających zamówień ?

mwmonety
#21 Demiurg#

Taki bacik na trudnych klientów potrzebny jest jak deszczyk w maju ,zgadzam się z @konto zamknięte ,jest potrzebne takie  narzędzie.

pulkownik66
#19 Nestor#

Tak jest- zlikwidować czarną listę i komunistów wypisujących głupoty

Client:79179573
#16 Inspirator#

@TATLOK napisał: "Żaden sprzedawca nie dodał mnie do czarnej listy, a przynajmniej nie dano mi tego odczuć."

 

( ͡~ ͜ʖ ͡°)

 

CL.png

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@Client:79179573 

No to jestem dodany 🤣

Jednak nie dano mi tego odczuć - dodanie do "Twojej Listy" nie przeszkadza w dokonywaniu zakupów u profesjonalnych sprzedawców, a tylko u takich kupuję. 😋

pulkownik66
#19 Nestor#

@TATLOK  Szacun!!!👍👌

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Według mnie Czarna Lista powinna być naprawdę ostatecznością.

 

Ja wysyłam mnóstwo paczek za pobraniem i jeżeli już zdarzy się jakaś nieodebrana przesyłka, a zdarza się to naprawdę bardzo rzadko, to tłumaczenia były mniej więcej takie:

- chwilowo nie miałem możliwości zapłaty

- miałem nagły wyjazd

- zrezygnowałem z zakupu

 

Dla mnie to oczywiście nie jest żaden problem, z każdym klientem dochodzę do porozumienia. Paczki wracały, ja anuluję zamówienie, zwrot prowizji idzie. To są po prostu koszta. Dla mnie to jakoś nie jest powód do dodania takiego klienta do CL - ba, nawet niektórzy wracają po dalsze zakupy.

 

Rozumiem, że jest to ogromny problem w licytacjach, bo ktoś się albo rozmyśli, trafi się jakaś konkurencja albo ktoś ściąga licytację bez płacenia (sprzedający nie chciał wysłać towaru, bo albo niby nie miał, albo "sprzedał dalej" - licytacja nie osiągnęła zadowalającej go kwoty, więc taki kupujący znów licytuje, bo tak). Tutaj system mógłby działać lepiej - zwracają poniesione koszty licytacji i wyróżnienia, zwracają prowizje i inne. Tyle. Sprzedający wystawia dalej. Jeżeli sprzedający faktycznie zauważy nadużycie, to po weryfikacji zgłoszenia powinni po prostu blokować kupującego. Mają przecież narzędzia do sprawdzania ile kont posiada użytkownik, nie oszukujmy się. Oczywiście, dopóki ktoś nie zacznie korzystać z VPN 😉 ale nie wiem czy ktoś chciałby się w to bawić tylko po to, żeby ściągać komuś licytację.

Allegro może permanentnie zablokować możliwość zakładania konta, ale jak na razie dotyczy to przypadków "podejrzenia kradzieży tożsamości" (chodzi o ostatni temat o sprzedaży czy tam zakupie z konta członka rodziny) - może to zmniejszyłoby ściąganie licytacji, gdyby Allegro permanentnie banowało użytkowników po wielokrotnych, pozytywnych weryfikacjach licytowania konkurencji.


Ja nigdy nie widziałem potrzeby korzystania z czarnej listy. Jeżeli powstał jakiś problem transakcyjny, to w 75% pewnie była to moja wina, a w 25% jakieś niejasności spowodowane działaniem serwisu - brak możliwości zapłaty, serwis nie działa jak trzeba, kupujący nie zrozumiał jak coś działa. 

Ze wszystkimi da się dogadać. Jeżeli nie, trzeba zmienić podejście 😉

 

Client:79179573
#16 Inspirator#

@konto zamknięte @DarkStoorM 

Był taki czas, że Allegro przyznawało ostrzeżenia i blokowało konta kupującym, którzy nie odebrali przesyłki pobraniowej. W 2016 roku UOKiK uznał działania Allegro za godzące w zbiorowe interesy konsumentów i zakazał tej praktyki. Obecnie sprzedawca, do którego wróciła nieodebrana przesyłka może dochodzić swoich praw w sądzie.

oznacz moderatorów