Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Zwróciłem towar sprzedawcy bo nie spełniał moich oczekiwań. Towar zwróciłem w nienaruszonym stanie. Sprzedawca zwrócił mi mniejszą kwotę niż zapłaciłem przy kupnie razem z przesyłką. Sprzedawca twierdzi ,że nie zwróci mi za przesyłkę z której korzystałem podczas zakupu tylko za najtańszą opcję przesyłki jaka istnieje. Czy ma do tego prawo?
Tak to wygląda formalnie.
Załóżmy, że Klient wybrał kuriera FedEx za 20zł, choć najtańszą przesyłkę oferujesz za 7zł. Co teraz? Zgodnie z ustawą (i odpowiednimi zapisami w Twoim regulaminie), oddajesz mu:
Kupujący pokrywa koszt odesłania przedmiotu, chyba że wcześniej zgodzisz się je ponieść lub nie poinformujesz go o konieczności poniesienia tych kosztów. Pieniądze zwróć kupującemu w taki sam sposób, jaki zapłacił Ci za zakup. Jeśli wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy sposób dostawy dostępny w ofercie, nie masz obowiązku zwracać kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów
O! @LEW433 znowu coś skopiował 🙂 Tylko nie podał linku do strony.
Pierwsze słyszę, żeby w ustawie o prawach konsumenta była mowa, że prawo zwracania kosztów najtańszej dostawy jest uzależnione od dostępności tej dostawy w miejscu zamieszkania kupującego. Zwykłe szczucie na sprzedawcę, który robi wszystko zgodnie z prawem.
@Kaliope_Brzeg Jeśli ktoś mieszka w Koziej Wólce, a najtańsza dostawa jest możliwa tylko do Warszawy, odległej o 200 km, to sprzedawca może oddać kosz najtańszej dostawy w tym przypadku? Orzekniesz za sąd? 🙂
A jaka była ta najtańsza przesyłka i ile kosztowała? Ta była przesyłka rejestrowana, dostępna da Ciebie w Twoim miejscu zamieszkania? Jeśli nie, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa Wtedy sprzedawca odda ci resztę.