Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Tak.
Cześć, @biniu0791. Tak, reklamacja jest dla kupującego bezkosztowa.
Witam.
To nie jest takie proste i oczywiste jak piszecie.
Odpowiedź zależy od tego czy:
1) nabywca jest konsumentem (zakup przez osobę prywatną od firmy) czy nie.
2) czy reklamacja została uznana za zasadną czy nie.
W przypadku reklamacji konsumenckich uznanych za zasadne bezsprzecznie sprzedawca ponosi koszt odesłania przedmiotu do nabywcy.
W przypadku reklamacji konsumenckich uznanych za niezasadne zdania co do kosztów odesłania przedmiotu są podzielone. W "obiegu" są dwie wykluczające się opinie UOKiKu w tej sprawie. Allegro od lipca br uznaje, że także w tym przypadku konsument nie ponosi kosztów odesłania przedmiotu, choć kiedyś miało na ten temat inne zdanie. Problem w tym, że oficjalna interpretacja zamieszczona na stronie UOKiK mówi tylko o sytuacji w której konsument ma rację, a nie wspomina o przypadku, gdy jego jego roszczenia są bezzasadne. Zwrot na który się powołuje bardzo wiele osób jest zwykle skracany do "Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją", a w całości zaś brzmi: "Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umową".
W przypadku reklamacji "niekonsumenckich" uznanych za niezasadne koszty powrotu przedmiotu z całą pewnością ponosi nabywca.
W przypadku reklamacji "niekonsumenckich" uznanych za zasadne nie ma jednoznacznej wykładni nakazującej sprzedawcy ponieść koszt odesłania przedmiotu do nabywcy, choć taka właśnie praktyka jest od dawana stosowana przez "szanujące się podmioty".
Pozdrawiam. Marek.
Zapomniałeś o reklamacji z tytułu gwarancji. Wtedy obowiązują warunki zawarte w karcie gwancyjnej.
Po tym nawet jak gwarant pokrywa koszty wysyłki, to tylko od klienta do serwisu i od serwisu do klienta.