anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy w przypadku zakupu produktu na firmę mam prawo do jego zwrotu w ciągu 14 dni?

MAMY ROZWIĄZANIE!
anderk
#7 Wielbiciel#

Zakupiłem dysk SSD na firmę - jednoosobowa działalność gospodarcza - zakup na fakturę VAT.  Chciałbym jednak go zwrócić i zakupić większy dysk. Czy mam do tego prawo jako przedsiębiorca? 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14
kostas11
#21 Demiurg#

@anderk Tak, zgodnie z nową ustawą o ile nie prowadzisz sklepu komputerowego 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@anderk tu masz ustawę 

Art. 38a. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje
się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
ZapfCreation
#11 Animator#

@kostas11  Zakup na firmę trzech lalek. Kupujący ma 326 różnych działalności , w tym sprzedaż zabawek. Na pytanie na jakiej podstawie ma prawo do zwrotu odpowiedział: "Wedle prawa mam prawo do zwrotu bez podania przyczyny", a potem "Zgodnie z formularzem zwrotu na allegro."
Kupujący ciągle domagał się pieniędzy pomimo że termin zwrotu środków jeszcze nie minął i nie podał na jakiej podstawie dokonuje zwrotu.

Dzisiaj w Dyskusji Allegro napisało:
"Kupujący twierdzi, że zakup jest bezpośrednio związany z jego działalnością gospodarczą, jednakże nie ma dla niego charakteru zawodowego, to jako Serwis nie mamy podstaw do stwierdzenia, że było inaczej. Jednak nie mamy uprawnień do wydawania wiążących orzeczeń, dlatego zachęcamy sprzedającego do przyjęcia zwrotu kupującego. Zachęcam Państwa do porozumienia w sprawie."

Gdy zapytałam gdzie kupujący to stwierdził nie otrzymałam odpowiedzi ani od kupującego ani od Allegro.

Natomiast w Dyskusji Kupujący napisał: „Dany zakup był dla dziecka które w między czasie wybrało co innego. Dlatego nastąpił zwrot. Zakup nie jest związany bezpośrednio z działalnością firmy”

Po zwróceniu przez mnie uwagi na sprzeczność Allegro napisało w dyskusji: „Proszę kupującego o złożenie wyjaśnień w kwestii charakteru wykonywanej działalności gospodarczej. "

Na to pytanie kupujący nie odpowiedział tylko wystawił nam komentarz negatywny.

Zakup był 24 maja, a formularz zwrotu wysłany 27 maja czyli termin na ewentualny zwrot pieniędzy jeszcze nie minął.

Faktura była wystawiona 24 maja i wysłana mailem 30 maja. O tym, że faktura przyjdzie później mailem była informacja na przesyłce.

Komentarz: "UWAGA!!! sprzedający mimo zwrotu i dyskusji allegro nie dokonał zwrotu środków za zwrócony towar. Uważajcie ponieważ tylko chce sprzedać towar i nic poza tym. wykręca się od dokonania zwrotu mimo obowiązku wykonania zwrotu. Dyskusja na allegro dalej trwa i sprzedający jest naprawdę oporny. brak dowodu zakupu w paczce i w wiadomości e-mail co może świadczyć o unikaniu zapłaty podatku VAT. UWAŻAJCIE NA TEGO SPRZEDAWCE PONIEWAŻ NIE JEST UCZCIWY W STOSUNKU DO KUPUJĄCYCH. DALEJ NIE MAM PIENIĘDZY!!!!"

oznacz moderatorów
FOOD-WATER-ZOO
#9 Pomysłodawca#

masz prawo bez względu na to czy kupujesz na firmę czy nie 

oznacz moderatorów
exoryna
#14 Krzewiciel#

@FOOD-WATER-ZOO nie zawsze. Kolega kostas11 to wyjaśnił. 

oznacz moderatorów
anderk
#7 Wielbiciel#

Ok, Nie prowadzę sklepu komputerowego ale w PKD mam wpisane sprzedaż części komputerowych. Jakie koszty będę musiał ponieść gdy skorzystam z prawa zwrotu takiego dysku?

oznacz moderatorów
exoryna
#14 Krzewiciel#

A, to wg mnie nie masz uprawnień do odstąpienia.

O koszty to pytaj sprzedawcę - czy w ogóle zgodzi się przyjąć taki zwrot od ciebie.

 

oznacz moderatorów
anderk
#7 Wielbiciel#

no właśnie pytałem sprzedawcę czy mogę zwrócić i zakupić większy dysk ale nie odpowiedział.  Dla mnie to byłby to koszt zakupu prawie dwa razy większy, jak by napisał że sie nie zgadza to OK - i tak mam dysk SSD o dobrych parametrach.  Chodzi mi własnie o ustawowe rozwiązanie tego problemu - jak potem jest z kosztami zwrotu produktu? Jak będę np. budowlańcem i kupię wiertarkę na fakturę VAT to rozumiem że też jej nie mogę zwrócić?

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@anderk jak sprawdzi PKD może Ci nie przysługiwać zwrot konsumencki, wtedy dogadaj się na wymianę i opłać koszty wysyłki ( tu myślę że nie powinien robić problemu ) 

Poczekaj na odpowiedź 🙂

Chodzi mi własnie o ustawowe rozwiązanie tego problemu - jak potem jest z kosztami zwrotu produktu? Jak będę np. budowlańcem i kupię wiertarkę na fakturę VAT to rozumiem że też jej nie mogę zwrócić?

Jak łapiesz się na zwrot to przysługuje Ci to co konsumentowi czyli jak byś zwracał prywatnie 🙂 Tak wiertarka w tym przypadku jest związana zawodowo i nie oddasz jej jako konsument 🙂

W nowej ustawie firmy jednoosobowe nabyły takich samych praw jak zwykły kowalski kupujący od firmy ( konsument ) o ile zakup nie ma charakteru zawodowego.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
FOOD-WATER-ZOO
#9 Pomysłodawca#

MOŻESZ ZWRÓCIĆ SPRZEDAWCA MA OBOWIĄZEK PRZYJĄĆ ZWROT BEZ WZGLĘDU NA TO CZY KUPUJESZ NA FAKTURĘ CZY NIE 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@FOOD-WATER-ZOO nie wprowadzaj w błąd nie zawsze może zwrócić jak się kupuje na firmę  😞

Art. 38a. Przepisy dotyczące konsumenta zawarte w niniejszym rozdziale stosuje
się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością
gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

kostas11 Pewne mamy kolejnego speca na AG od prawa konsumenckiego 😎   FOOD-WATER-ZOO

oznacz moderatorów
AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

@anderk - spróbuj dogadać się ze sprzedającym. Może zadzwonić? Pisałęś e-mail - poczekaj chwilę, może reklamacjami i zwrotami zajmuje się raz na kilka dni.

W tym przypadku raczej nie masz prawa do zwrotu, ale prawo prawem, a dogadać się zawsze jakoś można. Ja nawet w takich przypadkach nigdy problemów nie robiłem. Nawet przy zwrotach po terminie. Pozostaje tylko sprawa kosztów przesyłek.

A.., jeszcze jedno - komputery to nie moja działka, ale mogą być problemy, jeśli dysk był montowany, czy też nosi ślady używania. Ale jak piszę - to inna branża i nie wiem jak do tego sprzedający podchodzą. U mnie to od razu widać, czy przedmiot był używany.

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@exoryna ma rację

masz w pkd wpisane sprzedaż części komputerowych

więc nie masz prawa do zwrotu chyba że na to zgodzi się Sprzedawca

nie trzeba mieć sklepu komputerowego by nie miec prawa do zwrotu

oznacz moderatorów