Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czary Mary, nowe warunki, teraz Allegro zmienia się z prokonsymeckiego na prosprzedajacego, gdyż dotychczasową polityką nie mają co sprzedawać.
Czas na zwrot masz 14 dni od czasu otrzymania towaru i 14 dni na odesłanie. Zawsze można skontaktować się z Allegro i to się zmieni niech sprzedający się nie cieszą.😁
@harybartek Nic Ci się nie zmniejsza. Na zwrot, zgodnie z prawem, masz minimum 14 dni od odebrania przesyłki. Jeśli Allegro zmniejsza Ci ten czas przed odebraniem, wprowadza Cię w błąd.
Ubywa Ci dni w szczegółach dla danego zakupu ?
U mnie przykładowo dla dostawy:
czas na zwrot pokazuje:
co by znaczyło, że liczy 14 dni od odebrania (i tak to powinno liczyć dla tej opcji formularza "zwrot").
Jak to u Ciebie wygląda ? Daj opis słowny, bo fotki przez jakiś czas nie będą zapewne widoczne (moderacja przyklepuje te dla niższych poziomów na gadanym).
@harybartek Nie masz jeszcze towaru a już chcesz zwrócić?
@aragil , @maxr01
Autor wątku najprawdopodobniej już odstąpił od Umowy zanim przesyłka do Niego dotarła (miał prawo). Ale 14-dniowy termin na zwrot (odesłanie rzeczy Sprzedającemu) biegnie od daty złożenia oświadczenia (i nie ma znaczenia, że Kupujący jeszcze nie wszedł w posiadanie zakupionej rzeczy).
@harybartek
Na zwrot zakupionej rzeczy masz 14 dni od złożenia Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od zakupu. Na złożenie ww. oświadczenia masz 14 dni od odbioru przesyłki.
Jeżeli już złożyłeś oświadczenie o odstąpieniu (i chęć odesłania/zwrotu rzeczy) zanim przesyłka z zakupem została odebrana - to 14-dniowy termin na jej odesłanie już biegnie (od daty odstąpienia).
1. Żeby coś zwrócić, to musisz to najpierw otrzymać. To to chyba logiczne.
2. Na zwrot z tytułu odstąpienia od zawartej umowy - bo chyba to masz na myśli - masz 14 dni od chwili odbioru przesyłki. Nie ma takiej możliwości, żeby sprzedający lub Allegro ograniczało Ci to prawo. Nie - źle piszę, 14 dni masz na odstąpienie od umowy, natomiast na zwrot z tego tytułu kolejne 14.
3. Nie myl "odstąpienia od umowy" z możliwością "darmowego zwrotu". To są całkowicie dwie odrębne kwestie. Opcja darmowego zwrotu jest zawarta w cenie niektórych przesyłek oferowanych przez Allegro - to Allegro oferuje te przesyłki oraz darmowe zwroty - to oni ustalają zasady takich przesyłek. Dodatkowo - musisz określić powód zwrotu - np. odstąpienie od umowy, towar uszkodzony, niezgodny z opisem itp.
W sytuacji gdy kupujący odstępuje od umowy przed jej odebraniem IMHO sam sobie skraca ten czas, więc nie odbierze jej po prostu, bo i po co ? W sytuacji gdyby po wysyłce złożył oświadczenie pierwszego dnia, a przesyłka gdzieś by się zawieruszyła na dwa tygodnie, to straciłby swój czas na odesłanie.
A w ogóle to gdzie jest wątkotwórca z wyjaśnieniem co mu odlicza ? ;]
@cookie000
więc nie odbierze jej po prostu, bo i po co
Np. po to, żeby nie narazić się na zarzut nieodebrania zamówionej przesyłki, ani nie dopuścić do ryzyka poniesienia kosztów powrotu nieodebranej przesyłki.
Allegro już wystarczająco komplikuje sytuację Kupującego wielokrotnie myląc Mu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy z obowiązkiem zwrotu rzeczy jako konsekwencję złożenia tego oświadczenia, a Ty sugerujesz dodatkowo Kupującemu zaniechanie jego obowiązku poprzez nieodebranie zamówionej przesyłki ?
W scenariuszu jaki Ci podałem straci w ogóle swój czas na odesłanie, więc rozsądniejszym rozwiązaniem (chyba) jest poniesienie kosztu przesyłki zwrotnej (jeśli nie jest darmowa). Ewentualnie odebranie i natychmiastowe odesłanie (aby nie przedłużać). Nie wiem już ile dni przesyłka oczekuje na odbiór i czy da się to jakoś przeliczyć na straty z tego powodu, ale równie dobrze można by przeciągać odbiór przesyłki bez odstąpienia od umowy z wyprzedzeniem.
Edit: Nie wiem czy myśmy się dobrze zrozumieli: ja nie sugeruję po porostu nieodebrania przesyłki, ale odstąpienie przed odebraniem i nieodebranie tej przesyłki.
@cookie000
odstąpienie przed odebraniem i nieodebranie tej przesyłki
Prawo do odstąpienie od Umowy przed odebraniem przesyłki z zakupami nie zwalnia Kupującego z obowiązku odbioru zamówionej przesyłki i nie zwalnia Go z ryzyka poniesienia kosztów jej powrotu to Sprzedającego.
W przypadku ew. odstąpienia w momencie gdy przesyłka jest już "w drodze": odebranie przesyłki przez Kupującego i jej niezwłoczne odesłanie wypełnia nałożone przez prawo na Kupującego obowiązki i daje szanse (np. w przypadku przesyłek SMART) na darmowe odesłanie.
Ponadto, niedopełnienie przez Kupującego obowiązków jakie są na niego nałożone w związku ze skorzystaniem przez niego z przysługujących mu praw - może być okolicznościami działającymi na niekorzyść Kupującego w ew. sporze.
@cookie000
W scenariuszu jaki Ci podałem straci w ogóle swój czas na odesłanie
Tak. Prawo do odstąpienia od Umowy z Art. 27 UoPK to bardzo ważne narzędzie dla Kupujących gwarantowane przez przepisy, ale nieumiejętnie posługiwanie się nim (do czego niektórzy zachęcają Kupujących - na czele z tymi którzy nadal celowo wprowadzają w błąd myląc Kupującym pojęcia: prawa do "odstąpienia od Umowy"-zgodnie z Art.27 UoPK oraz obowiązku "zwrotu"-odesłania zakupionej rzeczy do Sprzedawcy) może doprowadzić Kupujących do niekorzystnych dla nich sytuacji.