anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego kupujący musi czekać aż dwa tygodnie na zwrot pieniędzy ?

MAMY ROZWIĄZANIE!
jsvideo
#10 Popularyzator#

Kupując na Allegro najczęściej wpierw płacę za towar, a po niedługim czasie dostaję, lecz nie zawsze to co kupiłem. Szybko dokonuję zwrotu, ale na zwrot pieniedzy muszę czekać dwa tygodnie. Dlaczego daje sie tak długi czas zwrotu pieniedzy dla sprzedajacych ? Nasze pieniądze są zablokowane i nie możemy zrobić zakupów u innego uczciwego sprzedawcy.

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10
pinsplash
#21 Demiurg#

@jsvideo pretensje do ustawodawcy. Wg ustawy jest  do14 dni na zwrot środków (przy zwrocie konsumenckim).

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#18 Luminarz#

Ponieważ tak przewiduje prawo. Sprzedający powinien zwrócić niezwłocznie ale w terminie maksymalnie 14 dni. Może się wstrzymać dłużej do momentu otrzymania zwracanej rzeczy.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

@jsvideo rób zakupy przemyślane , dokładnie czytaj opisy oraz oceny sprzedawcy , nie będzie zwrotów , nie będziesz czekał 

oznacz moderatorów
jsvideo
#10 Popularyzator#

Ja zawsze robię zakupy dokładnie przemyślane, niestety zdarza się, że dostaję nie to co kupiłem lub sprzedawca po prostu nie ma tego towaru. Kasę mam zablokowaną z winy sprzedawcy.

oznacz moderatorów
mwmonety
#21 Demiurg#

Sprzedawca zwraca w terminie do 14 dni ,a dobry sprzedawca jak wie że sam popełnił błąd to zwraca od razu . Zwłoka ze zwrotem środków zwykle jest pokłosiem tego że sprzedawca nie widzi swojej winy tylko lekkomyślnie zrobiony zakup ,bez zastanowienia. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@jsvideo Ustawa nie mówi o 14dniach, sprzedajacy ma zwrócić środki niezwłocznie, max 14dni od czasu odstąpienia od umowy zakupu. Sprzedający mogą zwrócić w krótszym czasie, tylko tak im pasuje przetrzymują środki kupujących.

oznacz moderatorów
empress_melka
#7 Wielbiciel#

Właśnie. Dlaczego sprzedający przetrzymują pieniądze? Człowiek jest uczciwy wobec sprzedawcy  a tu zwroty wiszą w trakcie weryfikacji 14 dni? Nie rozumiem takiego podejścia bo, czy sprzedawcy nie zależy na dobrej opinii, że bez problemu przebiega z nim zwrot?

oznacz moderatorów
AnnaG-Antyki
#18 Luminarz#

Widzisz ja tu widzę problem. Konta są punktowane według średniej miesiąca, a nie ilości transakcji.  Małemu sprzedawcy zwykle zależy i grzecznie szybko zwraca, bo gwiazdka mniej może mu załatwić firmę. Z dużymi sprzedawcami jest inaczej, bo u niego się jedna gorsza opinia rozmyje w tłoku albo przekupi większość klientów bonem na 20 zeta i po sprawie. Ja np się wściekam jak klient to utrudnia np nie podając konta do zwrotu na. Wypłaty idą z automatu więc nie zawsze mam żeby systemowo zwrócić.  Lubię mieć szybko to załatwione, żeby nie było kłopotów. A jak sama coś muszę zwrócić to wiecznie muszę dyskusję zakładać, a specjalnie daję szansę i czekam z tym do 3 tygodni. 

oznacz moderatorów
Monika__L
#16 Inspirator#

jak wraca paczka to nie zawsz eidzie zidentyfikowac od kogo i z którego zamowienia. 

oznacz moderatorów
Qwin_sklep
#12 Orędownik#

Większość sprzedawców oddaje pieniądze najszybciej jak może, ale to, że czasem trwa to aż 14 dni jest często spowodowane dramatyczną ilością zwrotów jakie generują kupujący. Zwrot to dla sprzedawcy dodatkowa praca, nie tylko zrobienie przelewu. Klient ma 14 dni na zapoznanie się z towarem i to jest ok, prawda? Obie strony transakcji mają swoja prawa i obowiązki i nie widzę tu powodu aby od razu zarzucać komuś nieuczciwość.  

oznacz moderatorów