anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego nie ma opcji Szukaj w opisie?

MAMY ROZWIĄZANIE!
boismortier
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry, dlaczego nie ma opcji "szukaj w opisie". Komu to znowu przeszkadzało? Ta opcja ma wrócić! Jest potrzebna. 

oznacz moderatorów
738 ODPOWIEDZI 738
przemo-c
#9 Pomysłodawca#

No właśnie ta dyskusja tu to tylko ułamek tych których dotknęły te zmiany. Znajomi też mi mówią że ciężko teraz znaleźć części. A najlepsze jak w robocie mnie proszą żebym znalazł co trzeba zamówić bo wiem jak szukać tak teraz nawet ja nie mam szans. Niestety to nawet nie jest na złość bo allegro nas olewa to po prostu nie działa. Nawet używając google trzeba dodać rok miesiąc żeby ograniczyć to w miarę aktualnych ci jest większym zachodem niż po prostu wzięcie ofert prosto z Google.

oznacz moderatorów
ppw-project
#8 Zapaleniec#

a może jakiś hasztag trzeba podbić na facebooku?

oznacz moderatorów
Autozaslony
#12 Orędownik#

To jest bardzo dobry pomysł.

oznacz moderatorów
ppw-project
#8 Zapaleniec#

No to rzucajcie jakimiś propozycjami.

Potem jakiś youtuber niech wrzuci "letter of complaint" i podbijamy posta. I to jest jedyna droga, która ma szansę na realne powodzenie w krótkim czasie.

oznacz moderatorów
bombeleq
#7 Wielbiciel#

Wyłaczyli ,bo nikt nie używał...  Dzieci się lepiej tłumaczą..

oznacz moderatorów
voloaot1
#8 Zapaleniec#

Allegrowicze, musimy się zorganizować i zgłosić to do UOKIK.


ChatGPT proponuje poniższe rozwiązania:

Jeśli serwis aukcyjny usunął istotną funkcję, która utrudnia korzystanie z jego usług, i nie możesz znaleźć porozumienia z firmą, możesz rozważyć kilka opcji mediacji lub skarg. Oto instytucje, które mogą pomóc:

  1. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) – to główna instytucja w Polsce zajmująca się ochroną praw konsumentów. Jeśli masz problem z funkcjonalnością serwisu i nie jesteś w stanie go rozwiązać bezpośrednio z firmą, możesz zgłosić sprawę do UOKiK. Urząd może prowadzić postępowania wyjaśniające i mediacyjne.

  2. Rzecznik Praw Konsumenta – w każdym powiecie działa Rzecznik Praw Konsumenta, który pomaga w sporach pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Możesz zgłosić się do swojego lokalnego rzecznika, który może pomóc w mediacjach lub udzielić porady prawnej.

  3. Sąd Polubowny przy UOKiK – to instytucja, która zajmuje się rozstrzyganiem sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami w sposób polubowny, bez konieczności angażowania sądu powszechnego.

  4. Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) – jeśli serwis aukcyjny działa na terenie Unii Europejskiej, a problem dotyczy transakcji międzynarodowej, możesz skorzystać z pomocy ECK, które pomaga w transgranicznych sporach konsumenckich.

  5. Mediacje lub arbitraż online – niektóre serwisy, w tym duże platformy aukcyjne, oferują specjalne systemy mediacyjne lub arbitrażowe. Warto sprawdzić, czy serwis, z którego korzystasz, oferuje tego typu usługi.

Zanim zgłosisz się do tych instytucji, warto spróbować rozwiązać problem bezpośrednio z serwisem, korzystając z dostępnych kanałów obsługi klienta, a także dokumentować wszelkie kroki (np. zrzuty ekranu, korespondencję e-mail).

oznacz moderatorów
voloaot1
#8 Zapaleniec#
oznacz moderatorów
Olek41982
#9 Pomysłodawca#

Takie postępowania trwają latami i ciężko jest udowodnić winę. Tak jak pisze @dorothy2 lepiej olać Allegro. Spadnie sprzedaż, a tym samym zyski Allegro, to raz dwa przywrócą funkcje i nawet przeproszą/

oznacz moderatorów
ppw-project
#8 Zapaleniec#

Wystarczy informacja UOKiK, że zajmują się tą sprawą + jakiś hasztag na X i facebooku.

Wpłynie to na notowania spółek, a tym samym na straty finansowe większe niż rezygnacja z zakupów promila użytkowników.

oznacz moderatorów
dorothy2
#10 Popularyzator#

Tylko właściwie po co? Nie lepiej olać taką platformę, która olewa nas?

oznacz moderatorów
Olek41982
#9 Pomysłodawca#

https://tiny.pl/4m-7k8vb

 

Artykuł na stronie subiektywnie o finansachl odnośnie pewnej chińskiej platformy.

Chiński A l i E x p r e s s też chce podbić polski rynek e-commerce. Polscy sprzedawcy na platformie, nowe funkcje i niskie ceny, ale… czy to wystarczy?

 

oznacz moderatorów
dorothy2
#10 Popularyzator#

Życzę im powodzenia, jak i każdemu kto konkuruje z Allegro, bo tego nam trzeba 🙂

oznacz moderatorów
bethke
#10 Popularyzator#

Chińczykom życzysz powodzenia tu w Polsce? To POLSKI konkurent ma postawić (już nie polskie) Allegro do pionu! Przecież już na samym Allegro Chińczycy rządzą - nie widzisz tego?  Mam taką swoją teorię spiskową, że to może właśnie Chińczycy stoją za wyrugowaniem Allegro z Polski (rękami jakiegoś opłaconego sowicie Roya). Po to by Polak mógł u chińczyków "kupować jak milioner".

oznacz moderatorów
NordicSpear
#7 Wielbiciel#

Jak bardzo trzeba być oderwanym  żeby usunąć ta opcję wyszukiwania ???????????????????????????????????????????????????????????????????

oznacz moderatorów
NordicSpear
#7 Wielbiciel#

I JESZCZE TO KRETYŃSKIE ŁACZENIE PODOBNYCH AUKCJI, DEBIL MUSIAŁ NA TO WPAŚĆ

oznacz moderatorów
_Raditzu_
#9 Pomysłodawca#

Co za bezsens. Jak można było po tylu latach wpaść na "cudowny" pomysł wykastrowania Allegro. Ciekawe co powiecie kupującym, którzy chcieli wyszukać części zamiennych właśnie szukając ich oznaczeń też w opisach, bo nie wszystko jest możliwe do wyszukania w parametrach. Brawa i owacje na stojąco.

oznacz moderatorów
_Raditzu_
#9 Pomysłodawca#

Jak można było po wielu latach usunąć jedną z kluczowych funkcji. Ciekawe w jaki sposób kupujący mają teraz wyszukać np. części zamienne. Do tej pory wystarczyło wpisać numer, oznaczenie. Teraz wyszukiwarka szuka po tytułach, które oczywiście mają limit długości, więc nie wszystkie potencjalne oznaczenia zostaną wyszukane. Komu to przeszkadzało? Skoro Allegro twierdzi, że niewielka część użytkowników korzystała z opcji "Szukaj też w opisie", to nie mogło być też mowy o przeciążaniu infrastruktury. P.s. Przepraszam za zdublowaną odpowiedź. Proszę moderatorów o usunięcie wcześniejszej odpowiedzi.

oznacz moderatorów
bodziobodzio4738
#11 Animator#

Za nic ich nie przepraszaj, oni i tak mają gdzieś opinie użytkowników. Ol.ać ten nie Polski portal i kupować gdzie indziej, to jedyne rozwiązanie i szansa że kiedyś ten portal znów będzie się nadawał do użytku.

oznacz moderatorów
_Raditzu_
#9 Pomysłodawca#

To "przepraszam" było skierowane do innych uzytkowników, nie do allegro. Ci ostatni może przestaną "mieć gdzieś" opinie, gdy tylko sprzedaż znacznie zmaleje (co wątpliwe, że nastąpi bo niestety większość ludzi, tak i tu, to konformiści). 🙂

oznacz moderatorów
matdb
#9 Pomysłodawca#

Przytaczam tekst resistdj, któremu usunięto temat "ZNISZCZYLIŚCIE STARE DOBRE ALLEGRO - CO DALEJ?"
i pytam allegro co was w tym tekście zabolało najmocniej?
Prawda w oczy kole co?

Cały tekst:
Zniszczyliście sprawnie działający, logicznie skonstruowany portal na rzecz "nowego", aczkolwiek ułomnego i nie działającego tak jak powinien.

1. Stwierdziliście, co dumnie raczyliście przedstawić Społeczności Allegro, że nowa wyszukiwarka a zarazem "produktyzacja" sprawia, że użytkownicy SZYBCIEJ znajdują to czego szukają. - KŁAMSTWO. Użytkownicy szukają konkretnych produktów o wiele dłużej a w konsekwencji często REZYGNUJĄ z zakupów, co można przeczytać w WIELU wątkach. Nie znalazłem ANI JEDNEJ pozytywnej opinii i nowej wersji wyszukiwarki, choć usilnie jej szukałem, daję słowo.

2. Załóżmy, że ludzie zechcą przestawić się na nową wersję wyszukiwarki. Wpisują frazę "XYZ". W wynikach wyszukiwania otrzymują "teoretycznie" prawidłowe wyniki. Klikają porównaj np 15 ofert tego produktu. Po kliknięciu w porównanie TEGO SAMEGO produktu, ponad połowa to produkty ZUPEŁNIE INNE, nie związane nawet z tą kategorią. Kolejne KŁAMSTWO. Co one tam robią? Po co użytkownicy mają klikać ZGŁOŚ OFERTĘ BŁĘDNIE POŁĄCZONĄ Z PRODUKTEM, skoro nic z tym nie robicie? (oferty które zgłaszałem kilka miesięcy temu nadal są błędnie połączone z katalogiem, oraz często w absurdalnych kategoriach - NIKT z tym NIC nie zrobił i nie robi)

3. Twierdzicie że wyłączyliście opcję szukania w opisie bo NIEWIELU z tego korzystało. KŁAMSTWO. Nawet jeśli by korzystało z tego 5 osób, przeszkadzało wam to? Po co wyłączać coś co działa i nawet dla tych choćby 5 osób było przydatne? Po oburzeniu i liczbie postów w tej kwestii widać ewidentnie, że nie była to garstka ludzi. Tym bardziej, że niektórych ofert nie da się odnaleźć z trafnymi wynikami bez szukania w opisie. Twierdzicie również że nowa wyszukiwarka automatycznie wyszukuje frazy zawarte w opisie produktu - KŁAMSTWO. Wpiszcie sobie jakiekolwiek słowo którego nie ma w tytule oferty czy produktu a jest w opisie, wyników NIE BĘDZIE bo automatyczne wyszukiwanie w opisach NIE DZIAŁA.

4. Mnóstwo ofert które mam zapisane w ulubionych "na kiedyś", magicznie zniknęło po wprowadzeniu nowej wyszukiwarki. Tzn są aktywne gdy kliknę w nie bezpośrednio z panelu Ulubionych, gdy natomiast wpiszę je w tą wspaniałą wyszukiwarkę, są po prostu niewidoczne. Jakim cudem?

5. Sens Allegro gadane - zgodnie z tym co dumnie twierdzicie wszem i wobec, że Allegro Gadane powstało po to by społeczność miała wpływ i swój udział w rozwoju allegro, logicznie myśląc powinniście brać pod uwagę propozycje, reakcje i ogólny odzew na jakiekolwiek zmiany, zwłaszcza tak znaczące. Widząc jak bardzo negatywny jest odzew na nową wyszukiwarkę - jakie podjęliście/podejmiecie kroki by zadowolić niezadowolonych? Zdaję sobie sprawę, że wszystkich się nigdy nie zadowoli, ale jeśli niezadowolonych jest cała armia, może coś jest na rzeczy?

6. Społeczność Allegro zadaje pytania administratorom/moderatorom, co oczywiste. Powstał nawet specjalny przycisk "oznacz moderatorów". Brawo. Z tego co widzimy, nie jest to jedna osoba a kilka/kilkanaście. Domyślamy się również, że z całą pewnością nie są to osoby niepełnosprawne umysłowo, a logicznie myślące osoby których zadaniem jest między innymi odpowiadanie na pytania użytkowników bądź ewentualne rozwianie wątpliwości. Dlaczego więc, w sytuacji gdy użytkownicy zadają WAM pytania, wasza odpowiedź praktycznie zawsze jest odpowiedzią wymijającą, unikaniem w jawny sposób na odpowiedzenie wprost, czy po prostu odpowiadanie tak, jak by pytanie brzmiało zupełnie inaczej i dotyczyło zupełnie czego innego? Czy Moderacja/Admini to też już Boty jak Allina? Pytam serio, bo takie wrażenie można odnieść w rozmowie z wieloma z Was. Pytasz o konkretną ofertę produktu, która nie wyświetla się choć powinna, moderator odpowiada że nowa wyszukiwarka sprawia że przytłaczająca większość użytkowników jest zadowolona. SERIO???????

7. Dlaczego najtańsze oferty tego samego produktu w sortowaniu od najtańszych są ukrywane choć są podpięte pod prawidłowy produkt, natomiast oferta o kilkadziesiąt % droższa ma GWARANCJĘ NAJNIŻSZEJ CENY, choć tak na prawdę nie jest najtańsza? W sytuacji gdy użytkownik znajdzie tańszą ofertę tego samego produktu i odnajdzie "Widzisz tańszy produkt – zgłoś to!" jego zgłoszenie zostanie olane, bo zostanie stwierdzone że któraś z tych ofert została przypięta pod błędną kategorię czy produkt. Jakim prawem oznaczacie coś GWARANCJĄ NAJNIŻSZEJ CENY choć wiecie doskonale że nie jest to najniższa cena tego produktu, a faktyczna oferta z najniższą ceną jest pomijana przez tą wspaniałą wyszukiwarkę?

8. No i ostatnia kwestia - Allegro Days. Udajecie nieprzytomnych czy liczycie że kupujący są nieprzytomni?

Produkt oznaczony Allegro Days, w super hiper promocji reklamowanej wszędzie gdzie się da, po kliknięciu okazuje się że faktycznie cena tego produktu od TEGO sprzedawcy była o wiele wyższa w ciągu ostatnich 30 dni, lecz po chwili wyszukiwania nawet przy pomocy tej ułomnej wyszukiwarki, okazuje się że u innych sprzedawców TEN SAM PRODUKT bez ŻADNEJ promocji jest dużo tańszy niż u tego którego reklamujecie z WIELKĄ PROMOCJĄ.

 

Czy zamiast bezczelnie oszukiwać użytkowników, kłamać im prosto w oczy, wmawiać że coś jest dla ich dobra choć wcale nie jest to lepsze od tego co było i zdecydowanie utrudnia korzystanie z Allegro, zaczniecie faktycznie działać na korzyść społeczności i z nią współpracować? Obecny wasz "wkład" w pomoc społeczności Allegro można jedynie krytykować, niestety. Użytkownik mówi że teraz trudniej mu znaleźć coś czego poszukuje - wasza odpowiedz "mylisz się, teraz łatwiej ci znaleźć"/. Użytkownik twierdzi że nie widzi oferty która jest pewien że istnieje i faktycznie istnieje lecz nie jest widoczna w wynikach wyszukiwania - wasza odpowiedź "nie ma takiej oferty skoro nie ma jej w wyszukiwarce". ITP. ITD. SERIO????

oznacz moderatorów