anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego sprzedający nie odbiera zwrotu towaru ?

MARTA_U2
#7 Wielbiciel#

Kupiłam 22.04.2022 r. 5 skrzynek do kwiatów z nawadnianiem od firmy Metrox - service sp. z o.o. Z Tczewa. Produkt był zgodny z opisem, porządnie zapakowany, szybka przesyłka. I tu kończą się dobre opinie.

Jedna skrzynka okazała się zbędna, zgłosiłam przez Allegro zwrot w terminie, wygenerowałam stosowny dokument i na własny koszt odesłałam do sprzedawcy 29.04.2022. Długo nic się nie działo, pieniądze za zwróconą skrzynkę nie przychodziły, aż tu 23.05.2022 listonosz przyniósł moją paczkę z adnotacją „ zwrot. Nie podjęte w terminie” i zażyczył sobie kolejnej opłaty pocztowej 15 zł. 
Z informacji Allegro wynika, że sprzedający został powiadomiony o zwrocie, ale w żaden sposób ze mną się nie skontaktował. Można podejrzewać, że nie odbierając przesyłek ze zwrotami czuje się zwolniony ze zwracania klientom pieniędzy. Przestrzegam przed tym sprzedającym.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

kostas11
#21 Demiurg#

@MARTA_U2 nie ma co przestrzegać, tylko sprawdzić dopytać co się stało ???  Może kurier nie awizował ? Może nie była w doręczeniu ? to że miał zgłoszone to nic nie zmienia ( klienci często zgłaszają a nie wysyłają bo zmieniają zadanie) , jak firma ma 10 zwrotów ciężko żeby pilnowała wszystkich, co innego jak by była odmowa przyjęcia a tu widać że leżała na poczcie 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@MARTA_U2 
Podaj numer przesyłki, którą odsyłałaś skrzynkę

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

MARTA_U2
#7 Wielbiciel#

Skrzynka została odesłana za pośrednictwem Poczty Polskiej . Nr dokumentu przewozowego to 3 5900773 3 45428703 2. Wartość zakupu to niewielka kwota 44,50 zł , a na przesyłkę wydałam już ponad 30 zł i nie planuję dalszego ciągnięcia tej sprawy. Z Allegro korzystam od 14 lat i po raz pierwszy spotkałam się z taką sytuacją.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@MARTA_U2 
Najprawdopodobniej zgłaszając zwrot i odsyłając wybranym przez Siebie przewoźnikiem - nie wpisałaś tego numeru śledzenia przez co sprzedawca mógł widzieć zwrot jedynie jako "zgłoszony" (z niezmienionym statusem na "wysłany"), a w chwili gdy awizowano przesyłkę był na urlopie.
W tej sytuacji skontaktuj się ze sprzedawcą (np. przez wiadomość lub telefonicznie) - powinien on teraz odebrać od Ciebie przesyłkę na własny koszt i zwrócić Ci również koszt powrotu nieodebranej przesyłki (za które to nieodebranie - pomimo urlopu - jest nadal odpowiedzialny).

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów