anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego tytuł aukcji różni się od zawartości strony

Piotrbpm
#7 Wielbiciel#

Witam czy tylko ja to widzę i mi to przeszkadza ?

Problem jest już od jakiegoś czasu szukam coś na głównej stronie jest ładny tytuł aukcji który mnie interesuje więc klikam.

Niestety po wejściu do aukcji widnieje nie jak kiedyś duży przejrzysty tytuł tylko małymi literami tytuł który diametralnie różni się od tego co widziałem na głównej stronie ,jest to frustrujące i nikt na to nie reaguje.

Czym się różni ? Ktoś powie szczegóły otóż nie na głównej jest rzecz o parametrach przypuśćmy ,,a" jednak po wejściu tytuł jest już o parametrach ,,b " co ciekawe opis jak zejdziemy na dół jest już z powrotem o parametrach ,,a"

Na tyle lat zdarzyły mi się pomyłki w kupowaniu kilku rzeczy i zawsze starałem się potem spr główny temat co kupuję i jakie parametry przedmiotu żeby potem glopio się nie tłumaczyć ,ale teraz to człowiek traci glopio czas na spr czy temat jest zgodny z opisem i co tak na prawdę człowiek po zakupie dostanie czy produkt z tytułu aukcji czy z opisu.

Ten fakt jest już od jakiegoś roku i nikogo to nie rusza ? Jak dla mnie to żenada dla giganta allegro już nie wspomnę o błędach w tłumaczeniu aukcji z chińskich sprzedawcy ,wypadało posługiwać się językiem polskim że składnią i nitką zrozumienia tekstu.

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

cookie000
#15 Entuzjasta#

@Piotrbpm 

Jeśli dobrze zrozumiałem problem, to ten wątek powinien Ci przejaśnić nieco przyczyny tego zjawiska:

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/propozycje-powi%C4%85za%C5%84-produkt%C3%B...

oznacz moderatorów

_Likos_
#17 Koryfeusz#

@k_owczarek1  nie wiem czy pamietasz ale zdaje sie pisałem że produktyzacja to jest formą reklamy wprowadzajaca w błąd. Co jest niezgodne z  ustawą o nieuczciwej konkurencji. Ale temat gdzieś nam uciekł 🙂 . Ale o efektach dla kupujacych  możesz poczytac wyżej. 

O efektach dla sprzedających nawet nie chce już pisac. Co chwila sa odpinanne prawidłowo podpiete produkty tylko dlatego że ktoś grzebie w katalogu albo jest coś przebudowywane , ulepszane albo usuwane produkty

A propos nowych pomysłow: jełsi system mi odpina produkt od katalogu to super by było jelsi byłaby tam podana przyczyna odłączenia. W przeciwnymn razie po odpięciu kazdego produktu trzeba pisać recznie do supportu z prosbą o wyjaśnienie. Szkoda czasu pracownikow allegro.

@Piotrbpm  poprosilem ekspertkę allegro która dziala w tym temacie mam nadzieje że otrzymasz odpowiedź

oznacz moderatorów

Client:94057046
#12 Orędownik#

@_Likos_ Naprawdę wystarczyłoby, gdyby Allegro takie aukcje wstrzymywał, jeżeli występuje zmiana po stronie produktu. Sprzedawca mógłby się do tego jakoś ustosunkować bez trefnego zakupu od klienta, Allegro dalej miałoby swoją produktyzację. Wilk syty i owca cała. A tak? Zmiana nazwy produktu i klient skonfudowany - winą oczywiście obarcza się sprzedawców. A prawda jest taka, że tego burdelu nie idzie efektywnie nawet śledzić przez API.

 

Sam zgłosiłem taki pomysł, ale zero odzewu.

oznacz moderatorów

k_owczarek1
Ekspert Allegro

Cześć!

@Piotrbpm  na początek chciałabym uspójnić nomenklaturę jaką się posługujemy. 

Problem o którym piszesz dotyczy rozbieżności między nazwą produktu, którą mamy w Katalogu, a tytułem oferty, którą wprowadził sprzedający. Na zgrupowanej liście ofert, czyli listingu produktowym wyświetlamy nazwę produktu z Katalogu.Zrzut ekranu 2021-12-1 o 18.46.14.png

Po wejściu w ofertę, która jest skatalogowana mamy w prawym górnym rogu tę samą nazwę produktu, a po lewej tytuł oferty wpisany podczas wystawiania. Jako, że tytuł jest elementem ofertowym sprzedający mają dowolność w jego wprowadzeniu. Stąd najczęściej wynikają różnice między tymi dwoma elementami. 

Zrzut ekranu 2021-12-1 o 18.50.29.png

Pytanie dlaczego sprzedający nie korzystają z naszej propozycji nazwy produktu, którą podczas wystawiania wrzucamy jako sugestię tytułu do oferty? Po części dlatego, że w niektórych nazwach produktów są babole. Z tego co zgłaszacie najczęściej jest to liczba sztuk, która nie jest stałym elementem produktu (w odróżnieniu od sytuacji, gdy np. dla danego kodu EAN mamy przypisaną ilość, gdyż jest to powiedzmy czteropak).  Wtedy najlepiej jak zgłosicie nam taką nazwę do zmiany przez formularz Zgłoś błąd w produkcie.

Oczywiście to wszystko zależy od konkretnego przykładu. Jeśli jednak wartości parametrów produktu w sekcji parametry pokrywają się z tym co mamy w nazwie produktu to znaczy, że sprzedający w tej ofercie zrobił babola w jej tytule i ewentualnie opisie, który też jest elementem ofertowym, w który nie ingerujemy.

W przypadku, gdy mamy rozjazd między nazwą produktu, a parametrami to już wchodzimy w problemy związane z niepoprawnym wiązaniem między ofertą, a Katalogiem. Tutaj przyczyn może być wiele: od parametrów, którymi identyfikujemy produkty w danej kategorii, które nie do końca odpowiadają temu asortymentowi (możemy je zmieniać) po celowe błędne połączenie. Obecnie pracujemy nad poprawą jakości wiązań, aby nie wprowadzać klientów w błąd. Stąd też nasze akcje czyszczenia, o których możecie przeczytać tutaj -> https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/rozlaczymy-twoje-oferty-polaczone-z-niewlasciwymi-produktami-z-...

@_Likos_ jeśli chodzi o przyczynę odłączenia oferty od produktu to zazwyczaj jest to jeden z powodów wymienionych w powyższym artykule lub usunięcie produktu z Katalogu. Wiem, że fajnie jakby w powiadomieniu o odpięciu szedł konkretny powód jednak algorytm, który wyłapuje błędne połączenia jest skomplikowany i nie wiem, czy damy radę globalnie wskazywać tak precyzyjne informacje jak to ma miejsce przy kontakcie z CX. Zapytam. Co do naszej poprzedniej dyskusji dotyczącej niepełnych informacji na belce z innymi ofertami tego produktu to w związku z Twoim zgłoszeniem dodaliśmy poniższy disclaimer, który ma rozwiewać wątpliwości o jakie oferty chodzi.

Zrzut ekranu 2021-12-1 o 18.46.59.png

@Client:94057046 

ekipa gadane przekazała nam Twoją sugestię. Będziemy ją rozpatrywać i sprawdzać, czy możemy zaadresować tę potrzebę. Nie mogę Ci jednak obiecać terminu w którym to nastąpi. 

Generalnie gorąco zachęcam Was do zakładania sugestii zmian, gdyż wszystkie je przeglądamy, a to co się da wdrażamy. Jak np. tę zmianę -> https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zg%C5%82o%C5%9B-sw%C3%B3j-pomys%C5%82/katalog-produkt%C3%B3w-niepr...

oznacz moderatorów

maxr01
#16 Inspirator#

Problemy z tzw. "produktyzacją" występowały od samego początku, występują nadal i wciąż będą występować. Po prostu nie ma fizycznej możliwości stworzenia takiego prawidłowo działającego katalogu. Jeden produkt - to kilka - kilkanaście wpisów w bazie danych. Odpowiedzialnym za działanie tego katalogu jest oczywiście Allegro, lecz "cały nawał pracy" jest przerzucony na sprzedawców. Ja już nawet nie staram się sprawdzać z jakimi produktami z katalogu automatycznie łączy mnie Allegro. Czasem są to istne "kwiatki". Potem dostaję informację, że moja oferta została odłączona od produktu z katalogu. 

Następna rzecz - pomimo wprowadzonych poprawnie danych, w tym EAN - otrzymuję odmowę utworzenia produktu w bazie - po prostu ktoś wcześniej wprowadził do bazy jakieś "bzdury".

Nie można zwalać na sprzedawców weryfikacji ofert pod względem poprawności z połączeniem z bazą danych - to należy do pracowników Allegro. To jest poświęcony czas i koszty - sprzedający nic z tego nie ma.

Raz zgłaszałem poprawkę do jednego przedmiotu - wszystko trwało ponad tydzień, a mnie to kosztowało 2 godziny czasu. To jest chore... 

Najlepiej wychodzą sprzedający którzy - jako nazwę producenta wpisują nazwę swojej firmy, -  kod producenta - wyssany z palca, - kod EAN (jeśli wymagany) - to kod z własnego systemu. I bardzo dobrze sprzedają im się takie oferty.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów