Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@bea_aa3 chyba chodzi Ci o max czas zwrotu ( ustawowy )?
@bea_aa3 Przepisy są takie. Sprzedawca powinien oddać wpłatę niezwłocznie, najpóźniej w czasie 14 dni. Kalendarzowych, nie roboczych.
@bea_aa3 czas na zwrot to 14 dni kalendarzowych, nie 14 dni roboczych.
@bea_aa3 Podsumowując: to nie wymysł Allegro ale ustawodawcy, że Sprzedawca powinien zwrócić pieniądze NIEZWŁOCZNIE ale nie później niż w ciagu 14 dni KALENDARZOWYCH. De Facto większość robi to wcześniej..
Są tacy co zwrot robią szybko ale i tacy co przetrzymują kasę jak najdłużej. Tak nie powinno być.
Nie pisz o "przetrzymywaniu" bo sprzedawcy mają czas na zwrot 14 dni , i owszem niezwłocznie , przy czym zakłada się że "bez zwłoki" to jest właśnie w terminie nieprzekraczalnych tych 14 dni. A dlaczego?
Reguluje to ta sama ustawa która umożliwia Tobie jako konsumentowi zwrot towaru - najpierw do 14 dni na odstąpienie , później kolejne 14 dni na odesłanie towaru- łącznie kupujący ma przywilej 28 może być w posiadaniu towaru , i nikt nie będzie pisał że "przetrzymywał" prawda ??? Ani rozliczał w że dopiero w 14-stym dniu ,( o boże tak późno) zgłosił zwrot....
Tak samo sprzedawca na te 14 dni , połowę tego co konsument.
Pamiętaj że sprzedawca ma więcej roboty ze zwrotem niż Ci się wydaje.
Towar wraca - trzeba zweryfikować od kogo to - bo klienci nawet się nie kwapią w żaden sposób oznaczyć paczki , żadnej notatki w środku , nic. I jak masz 1 zwrot na miesiąc to spoko , ale wyobraź że masz ich kilkanaście tygodniowo....
Towar przechodzi często drogę przyjęcia na magazyn przecz pracowników , dział techniczny sprawdza czy jest całość , czy nie jest używany , popsuty etc.
Następnie trzeba przygotwać dokumentację zwrotu , często wydruk , kopie potwierdzenia zakupu , przekazać do działu sprzedaży / księgowego , i na samym końcu jest zlecenie zwrotu wpłaty ( np przez PayU)
A teraz wyobraź sobie że np w firmie w takie dni jak poniedziałek , wtorek to nikt nie ma czasu na obsługę jakichkolwiek zwrotów bo zwyczajnie są zawaleni zamówieniami z weekendu , i to ich obsługa jest priorytetowa , przede wszystkim dla samych klientów.
Czasami w środę może być luźniej , choć to nie reguła , ale pod koniec tygodnia jest zawsze więcej czasu , ktoś np się tym zajmuje raz w tygodniu.
Więcej wyrozumiałości
OK. Tu masz rację. A co z anulowaniem zakupu. 5 minut po wpłacie anulowałem zakup a i tak muszę czekać 2 tygodnie na zwrot moich pieniędzy. Normalni sprzedający następnego dnia robią zwrot, a zdążają się też świnie które trzymają pieniądze 14 dni i o które trzeba się prosić. Przy anulowaniu powinna być zasada max 24 godzin na zwrot wpłaty.
@MICHALEK684 Zakupy to prawnie zawarta umowa. Samo anulowanie nie wystarczy. Zgodnie z prawem, należy dokonać odstąpienia od umowy. Ale kupująca trzoda chlewna myśli, że „jej się należy”.
Oczywiście wystarczy.
Anulowanie zakupu jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny.
@xyz96 Mylisz się, to tylko interpretacja prawa przez Allegro. Oczywiście „prokonsumencka”, bo jakżeby inaczej.
@Agent051 Ty się mylisz. Odstąpienie od umowy to oświadczenie woli, przekazane sprzedawcy w dowolny sposób. Wystarczy poinformować o rezygnacji. Zgodnie z ustawą nie ma nawet obowiązku robić tego pisemnie. Nie trzeba więc wypełniać skomplikowanych formularzy i załączać świadectwa szczepień.
@xyz96 Nie zamierzam wchodzić z tobą w jakiekolwiek dyskusje, bo masz klapy na oczach. Brniesz do celu kosztem manipulacji i szkodzenia kupującym i sprzedającym.
@Agent051 W dyskusje oczywiście wchodzić nie musisz, ale klapy to moim zdaniem masz ty i poprzez nieuznanie anulowania za odstąpienie szkodzisz kupującym.
A co z myśleniem przed dokonaniem zakupu? Powinna być zasada - myślę i dopiero po tym jakże skomplikowanym procesie klikam Kup 😂
@MICHALEK684 @Agent051 wprowadzamy zmiany w procesie zwrotów, aby ułatwić i przyspieszyć proces zarówno dla sprzedających jak i dla kupujących. Sprzedający mogą już teraz ustawić automatyczne zwroty wpłaty dla kupujących, którzy anulowali zakup, do czego zachęcamy.
Wam obu chcę przekazać, że świnie to jedne z mądrzejszych ale niestety wciąż niedocenianych zwierząt i jest to nie w porządku dla wszystkich - sprzedających, kupujących i świnek nazywać innych "trzodą chlewną" lub "świniami", dltego proszę powstrzymajcie się od takich epitetów.
@la_nika Prawo jest prawem i zmiany regulaminu Allegro tego nie zmienią.
to jest nawet więcej niż 28 dni na zwrot, liczy się nie od dnia odbioru paczki przez klienta a od dnia następnego, się już klienta ma 29 dni jak również należy dodać dni które paczki ze zwrotem bądź odstąpienie od umowy jest w drodze ( liczy się dzień nadania zwrotu bądź odstąpienia od umowy), czyli znowu klient zyskuje te kilka dni (paczka ze zwrotem/ odstąpienie od umowy ma być nadana przed upływem tych 14 dni a nie doręczona. Sprzedający na każdym kroku jest "rąbany" przez państwo....
Zwrot towaru to nie jest kliknięcie jednego guzika ale robota i papierologia. Nie nadużywaj smarta i po problemie 🙂
@bea_aa3 To działa w dwie strony, kupujący także odsyłają w ostatnim terminie wg przepisów,