anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Do czego jestem zobligowana po zakończeniu "współpracy" ze sprzedającym?

monocentropusb
#4 Eksplorator#
  • Witam, zakupiłam pewien produkt w połowie września,sprzedający na aukcji zaznaczył że przesyłka będzie u mnie mniej więcej po 3dniach roboczych. Niestety czekałam na nią prawie 3 tygodnie. Gdy w końcu ją otworzyłam okazało się że ma liczne uszkodzenia i nie nadaje się do tego abym mogła korzystać z zakupionej rzeczy. Oceniłam zakup, załączylam zdjęcia (nie chciało mi się już współpracy ze sprzedającym i marnowania czasu). Następnego dnia sprzedający zadzwonił do mnie zapytać o produkt, w trakcie rozmowy zobligował się do natychmiastowej wysyłki uszkodzonych elementów i prosił o usunięcie komentarza. Oznajmiłam mu ,że jeżeli będzie wszystko ok z elementami to komentarz usunę. Dodał ,że w ramach rekompensaty dostanę gratis. Otrzymałam ponowna przesyłkę,tym razem nie było uszkodzeń. Usunęłam komentarz o sprzedającym, jednak nie zmieniłam "łapki w dół" na "łapke w górę"- bo oceniając całokształt nadal nie polecam nikomu sprzedającego ( mimo naprawienia z ich strony błędu). Przedmiot zakupu to szafka łazienkowa-efekt ostateczny to to ,że mam tą szafkę w końcu w całości i mnóstwo dodatkowych elementów jej budowy,plus 3pary drzwiczek-niepotrzebnych totalnie. Utylizacja niepotrzebnych rzeczy była po mojej stronie . Od momentu usunięcia komentarza,sprzedający wydzwania do mnie prawie codziennie,był też jednorazowo SMS,na Allegro również piszę prośby o usunięcie komentarza i załącza link. Klikając w niego jestem przeniesiona do mojej oceny i wyświetla mi komunikat przy "polecam" aby zmienić - nie chce tego zrobić , bo szczerze nie polecam. Czy w tym przypadku muszę wbrew swojemu zdaniu zmienić  ocenę?
oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Nie musisz ale nie dziw się, że tak robi. Allegro wprowadziło taki system punktacji kont sprzedających, że nawet jedna gwiazdka w dół potrafi pozbawić smarta i w konsekwencji większości dochodów. Negatyw to dla niektórych dosłownie tragedia, szczególnie w czasach kryzysu. Jak na mój gust to z dostarczeniem nowych elementów zachował się pięknie i tego bym się nie czepiała. Inną sprawą jest wysyłka po 3 tygodniach, to by mnie wnerwiło. Oczywiście należy przy tym zwrócić uwagę jaki czas wysyłki deklarował sprzedający, a nie to wróżenie allegro na zielono...

oznacz moderatorów

monocentropusb
#4 Eksplorator#

Dziękuję za odpowiedź,rozumiem jak to działa. Nie jestem złośliwym klientem. Również pracuje w tej branży i ważne jest dla mnie aby klient dostał dobrze zweryfikowany towar- bo to moja wizytówka. Tak samo jeśli wiem ,że będzie opóźnienie w realizacji zamówienia,też jest to uwzględnione w aukcji. Dziwna sytuacja, bo pierwszy raz mam z czymś takim się spotkałam Pozdrawiam 

oznacz moderatorów

serwis-texas
#19 Nestor#

@monocentropusb 

Nie musisz. A jak nadal sprzedający będzie Cię nękał kontaktem to go postrasz ze to zgłosisz do odpowiednich służb.

oznacz moderatorów

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

Do jakich "służb"? CBA? CBŚ? CIA? FBI? BOR? 🤣

oznacz moderatorów

serwis-texas
#19 Nestor#
oznacz moderatorów

monocentropusb
#4 Eksplorator#

Dziękuję za odpowiedź. Najbardziej zależało mi aby się dowiedzieć czy "muszę". 

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@monocentropusb Nie dziw się że się upomina o anulowanie komentarza skoro miał obiecane że jak wymieni uszkodzone części to go anulujesz. On swoje zrobił ,wysłał drugie elementy ,pewnie na swój koszt i pewnie jeszcze wspomnianego gratisa i zapewne oczekiwał że koszty jakie poniósł i Twoje słowo nie pozwolą na zrujnowanie reputacji . Czy na pewno zasłużył na taką ocenę? Decyzja jednak należy do Ciebie.

oznacz moderatorów

monocentropusb
#4 Eksplorator#

Edytowałam swoją ocenę zaraz po otrzymaniu właściwych części, usunęłam komentarz. Chodzi mi wyłącznie o łapkę, to się ciągnie zdecydowanie za długo. A gratis...gratisem były dodatkowe drzwiczki z innymi frontami które do niczego mi nie były potrzebne. Podczas rozmowy sprzedający powiedział ,że niepotrzebne części mam zutylizować. Nie jestem jakimś złośliwym kupującym,sama pracuje w tej branży i wiem jak to wygląda z drugiej strony. Wszystkiego też nie można zwalać na kryzys itd. wystarczy uczciwy opis na aukcji( czas realizacji) i odpowiednią weryfikacja wysyłanego zamówienia.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ocena powinna być "obiektywna" i odzwierciedlać faktyczny przebieg transakcji. Ale napisałaś że zmienisz komentarz po otrzymaniu gratisu i uszkodzonych części, na to się zgodziłaś i powinnaś "dotrzymać" słowa. Następnym razem składaj reklamację, dyskusję i tam rozwiążesz problem i komentarz zostanie.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@monocentropusb jestem sprzedającym i patrzę na to z innej niż Ty perspektywy . Allegro swoim działaniem do perfekcji doprowadziło eskalowanie konfliktów na linii sprzedawca - klient  ,cały system jakości temu sprzyja . Sytuacja na rynku jest trudna , sprzyja to opóźnieniom i produkcji bubli , sprzedawca po mojemu stanął na wysokości zadania i ostatecznie dopiął transakcję ponosząc oczywiście dodatkowe koszty , a być może dołożył do transakcji co zapewne nie jest celem jego działalności . Nie zamierzam zmienić Twojego podejścia do całokształtu transakcji  , ale może warto tak po ludzku przychylić się do prośby sprzedawcy i zmienić ocenę na pozytywną obcinając jednak gwiazdki za obsługę bo z Twojego opisu wnioskuję ,że nie była idealna .

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@monocentropusb zbędne elementy szafki powinnaś odesłać sprzedającemu, na jego koszt, ponieważ uznał twoją reklamację. Niech on martwi się o utylizację.

oznacz moderatorów

monocentropusb
#4 Eksplorator#

Dziękuję, już dawno się utylizują gdzieś 

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@monocentropusb  to Twoje słowa : " Oznajmiłam mu ,że jeżeli będzie wszystko ok z elementami to komentarz usunę."

Zdaje sie że komentarza nie usunełaś . NIe zdeklarowałaś sie do usunięcia opisu lecz do usunięcia komentarza. Wiec nalażełoby go zmienić - łacznie z łapką albo przynajmniej usunąc i nie wystawiac w ogóle.

Poza tym zdaje sie że sprzedający bardzo profesjonalnie rozwiązał Twój problem. Natychmiast dosłał  elementy na miejsce tych uszkodzonych oszczedzając Tobie pracy pakowania paczki i odsyłania. Z utylizacją czyt: wyrzuceniem do kosza raczej wielkich problemów nie było 😉

Jełśi nie chciałaś reklamować i zmieniać komentarza należało to zrobić w pierwszej rozmowie i oszczedzić sprzedawcy kosztów dosyłąnia kolejnych elementów. Wówczas pozostawienie negatywa byłoby zasadne. Jeśli zdeklarowałaś sie usunąć komentarz należało to zrobic.

oznacz moderatorów

monocentropusb
#4 Eksplorator#

Następnym razem tak też zrobię. W sumie nie zgłaszałam reklamacji, wystawiłam komentarz ze zdjęciami i swoją ocenę - ma tym chciałam zakończyć bo perspektywa kolejnych dni oczekiwania mnie odstraszyła i byłam gotowa stracić te pieniądze i kupić gdzies stacjonarnie inna szafkę. Cały remont łazienki zatrzymał mi się bo czekałam na szafkę od której wiele zależało. Dziękuję za odpowiedź 

oznacz moderatorów