Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. 2 lipca opłacałam dwa zakupy z Allegro przelewem zwykłym. Jedna z płatności została zakończona następnego dnia po 16:30, tak jak zawsze to następuje. Druga z płatności dalej ma status rozpoczęta. Gdzie szukać pomocy i gdzie to zgłosić? Sprzedawca czeka na obiecaną wpłatę a ja świecę oczami przed nim 😞 Taka sytuacja spotyka mnie kolejny raz. Proszę o pomoc.
Nie wiem, co rozumiesz przez przelew zwykły. Do tej płatności rozpoczętej pieniądze zostały pobrane z konta - wpłacone? Jeśli nie, to kliknij Anuluj, a następnie Ponów płatność. Jeśli pieniądze zostały wpłacone, pisz w tej sprawie do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=897a78b3-59d5-48dc-ace4-c27507e9a17f
Dzięki 🙂 Przelew zwykły = przelew tradycyjny poprzez Payu
Pisałam z konsultantką Allegro na czacie. Nic mi nie pomogła.
Co napisała?
Nie zaksięgują wpłaty bo jest zmieniona kwota ( inna niż wygenerowana przez system ). Kupiłam 8 przedmiotów na tej samej aukcji i naliczyło mi 8 razy wysyłke. Sprzedawca kazał wpłacić kwotę za towar + jeden koszt wysyłki. Przy innych transakcjach i zmianie kwoty zawsze miałam księgowane wpłaty. W tej aukcji mi nie zaksięgują i zwrócą automatycznie pieniądze. Nie wiadomo gdzie i kiedy. Wpłacane było w agencji bankowej bez udziału mojego konta.
Czyli wszystko jasne. Zmieniona kwota przelewu tradycyjnego powoduje, że wpłata nie dotrze do sprzedawcy, tylko wróci do Twojej zakładki Allegro Finanse, skąd będziesz ją sobie mogła wypłacić na własny rachunek bankowy lub Allegro zapyta Cię w mailu, na jaki rachunek wpłatę zwrócić. Pieniądze na pewno nie przepadną. W takiej sytuacji trzeba było płacić sprzedawcy zwykłym przelewem, bezpośrednio na jego konto, a nie przelewem tradycyjnym przez PayU. Teraz czekaj na zwrot wpłaty z Allegro, kontaktuj się w tej sprawie przez wskazany formularz w przypadku znacznego opóźnienia, a w międzyczasie możesz zapłacić sprzedawcy należność na jego konto, lub odstąpić od umowy.
Po kilku dniach sprawa nie została załatwiona. 2 doradców mnie olało. Zwrotu brak, kwota nie jest zaksięgowana. Dziś mija tydzień jak kwota powinna być zaksięgowana, a jak nie to zwrot powinien na Payu być w poniedziałek, wtorek. Przelewy bankowe nie trwają tyle dni. Zobaczymy co będzie jutro. Wciąż czytam te same regułki, a żadnych konkretów. Do tego jeszcze Allegro męczy Sprzedawcę zapytaniami o rozliczenie prowizji. Mnie pyta o brak zapłaty i informuje , że płatność ma statut "anulowana". Płatność wisi dalej jako "rozpoczęta". I z kolejnym doradcą od początku sprawa jest wałkowana, a rozwiązania brak. Czy ktoś z szanownych moderatorów Allegro może pomóc?
@gniazdo125 To chyba jest tak, że wpłata powinna wrócić w ciągu 2-3 dni do zakładki Allegro Finanse lub Allegro zapyta o numer konta do zwrotu, jeśli status płatności jest Anulowana. U ciebie wciąż jest Rozpoczęta, a w takim przypadku status automatycznie zmienia się na Anulowana dopiero po kilku, czy nawet kilkunastu dniach, dokładnie nie pamiętam. Aby to przyspieszyć, sama anuluj płatność w zakładce Kupione.
Pytałam doradców, co mam zrobić, żeby pieniądze wróciły na moje konto w Finansach i nie kazali nic robić na karcie zakupu przedmiotów.
Po 10 dniach status zmieni się na Anulowana; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/status-platnosci/dlaczego-moja-wplata-ma-status-rozpoczeta-a...
Moim zdaniem można to przyspieszyć anulując samodzielnie.
Tak zrobiłam. Bardzo dziękuję 🙂