anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dwie płatności w jednym czasie. Jedna nie została zakończona. To już kolejny raz

gniazdo125
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry.  2 lipca opłacałam dwa zakupy z Allegro przelewem zwykłym. Jedna z płatności została zakończona następnego dnia po 16:30, tak jak zawsze to następuje. Druga z płatności dalej ma status rozpoczęta. Gdzie szukać pomocy i gdzie to zgłosić? Sprzedawca czeka na obiecaną wpłatę a ja świecę oczami przed nim 😞  Taka sytuacja spotyka mnie kolejny raz. Proszę o pomoc.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

xyz96
#21 Demiurg#

Nie wiem, co rozumiesz przez przelew zwykły. Do tej płatności rozpoczętej pieniądze zostały pobrane z konta - wpłacone? Jeśli nie, to kliknij Anuluj, a następnie Ponów płatność. Jeśli pieniądze zostały wpłacone, pisz w tej sprawie do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=897a78b3-59d5-48dc-ace4-c27507e9a17f

oznacz moderatorów

gniazdo125
#8 Zapaleniec#

Dzięki 🙂 Przelew zwykły = przelew tradycyjny poprzez Payu

 

oznacz moderatorów

gniazdo125
#8 Zapaleniec#

Pisałam z konsultantką Allegro na czacie. Nic mi nie pomogła.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Co napisała?

oznacz moderatorów

gniazdo125
#8 Zapaleniec#

Nie zaksięgują wpłaty bo jest zmieniona kwota ( inna niż wygenerowana przez system ).  Kupiłam 8 przedmiotów na tej samej aukcji i naliczyło mi 8 razy wysyłke. Sprzedawca kazał wpłacić kwotę za towar + jeden koszt wysyłki. Przy innych transakcjach i zmianie kwoty zawsze miałam księgowane wpłaty. W tej aukcji mi nie zaksięgują i zwrócą automatycznie pieniądze. Nie wiadomo gdzie i kiedy. Wpłacane było w agencji bankowej bez udziału mojego konta.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Czyli wszystko jasne. Zmieniona kwota przelewu tradycyjnego powoduje, że wpłata nie dotrze do sprzedawcy, tylko wróci do Twojej zakładki Allegro Finanse, skąd będziesz ją sobie mogła wypłacić na własny rachunek bankowy lub Allegro zapyta Cię w mailu, na jaki rachunek wpłatę zwrócić. Pieniądze na pewno nie przepadną. W takiej sytuacji trzeba było płacić sprzedawcy zwykłym przelewem, bezpośrednio na jego konto, a nie przelewem tradycyjnym przez PayU. Teraz czekaj na zwrot wpłaty z Allegro, kontaktuj się w tej sprawie przez wskazany formularz w przypadku znacznego opóźnienia, a w międzyczasie możesz zapłacić sprzedawcy należność na jego konto, lub odstąpić od umowy.

oznacz moderatorów

gniazdo125
#8 Zapaleniec#

Po kilku dniach sprawa nie została załatwiona. 2 doradców mnie olało. Zwrotu brak, kwota nie jest zaksięgowana. Dziś mija tydzień jak kwota powinna być zaksięgowana, a jak nie to zwrot powinien na Payu być w poniedziałek, wtorek. Przelewy bankowe nie trwają tyle dni. Zobaczymy co będzie jutro. Wciąż  czytam te same regułki, a żadnych konkretów. Do tego jeszcze Allegro męczy Sprzedawcę zapytaniami o rozliczenie prowizji.  Mnie  pyta o brak zapłaty i informuje , że płatność ma statut "anulowana". Płatność wisi dalej jako "rozpoczęta". I z kolejnym doradcą od początku sprawa jest wałkowana, a rozwiązania brak. Czy ktoś z szanownych moderatorów Allegro może pomóc?

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@gniazdo125 To chyba jest tak, że wpłata powinna wrócić w ciągu 2-3 dni do zakładki Allegro Finanse lub Allegro zapyta o numer konta do zwrotu, jeśli status płatności jest Anulowana. U ciebie wciąż jest Rozpoczęta, a w takim przypadku status automatycznie zmienia się na Anulowana dopiero po kilku, czy nawet kilkunastu dniach, dokładnie nie pamiętam. Aby to przyspieszyć, sama anuluj płatność w zakładce Kupione.

oznacz moderatorów

gniazdo125
#8 Zapaleniec#

Pytałam doradców, co mam zrobić, żeby pieniądze wróciły na moje konto w Finansach i nie kazali nic robić na karcie zakupu przedmiotów.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Po 10 dniach status zmieni się na Anulowana; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/status-platnosci/dlaczego-moja-wplata-ma-status-rozpoczeta-a...

Moim zdaniem można to przyspieszyć anulując samodzielnie.

oznacz moderatorów

gniazdo125
#8 Zapaleniec#

Tak zrobiłam. Bardzo dziękuję 🙂

oznacz moderatorów