anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zakup na raty- gwarancja- zablokowany sprzedawca, zero kontaktu

ORBITKA26
#9 Pomysłodawca#

Mąż kupił telefon na raty (raty przez allegro)  w marcu, telefon  nie nadaje się do użytkowania, nic przez niego nie słychać, połowa aplikacji nie działa, nie pomogło przywrócenie ustawień fabrycznych, maż chciał oddać do naprawy w ramach gwarancji i się zaczęły schody, użytkownik ma zablokowane konto na allegro, telefon nie odpowiada  jest wyłączony lub zlikwidowany numer, nie ma gwarancji na terenie Polski, więc został z ratami i bez sprawnego urządzenia. Czy można z tym coś zrobić? praktycznie towar otrzymał więc chyba POK odpada

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ORBITKA26 Nie reklamuj na gwarancji, tylko na podstawie rękojmi. Sprzedawca odpowiada za towar przez 2 lata. Masz prawo do wymiany, naprawy albo zwrotu wszystkich kosztów, łącznie z kosztem odesłania. Nieaktywne konto na Allegro nie oznacza utraty prawa do reklamacji. Najpierw spróbuj otworzyć Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa , w której pomaga pracownik Allegro. Jeśli się nie uda, poproś o pomoc Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

W ostateczności możesz sprzedawcy mailem lub lepiej listem poleconym wysłać pismo reklamacyjne na podstawie rękojmi, w którym zażądasz naprawy lub wymiany. Jeśli sprzedawca nie odpowie na pismo w ciągu 14 dni, reklamacja jest z mocy prawa uznana za zasadną. Wtedy skontaktujesz się z rzecznikiem konsumentów, który wyegzekwuje od sprzedawcy spełnienie żądań reklamacyjnych. Rzecznik konsumentów pomaga bezpłatnie. Poczytaj o rękojmi, poznaj swoje prawa. Jest jeszcze inna możliwość. Odeślij towar sprzedawcy z pismem reklamacyjnym i po 14 dniach wystąp o rekompensatę z POK, jeśli nie zareaguje, ponieważ będziesz bez pieniędzy i bez towaru - POK działa w takich przypadkach, o ile nie minęło 180 dni od zakupu.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 A tak z ciekawości : . Wtedy skontaktujesz się z rzecznikiem konsumentów, który wyegzekwuje od sprzedawcy spełnienie żądań reklamacyjnych. Rzecznik konsumentów pomaga bezpłatnie.

Jak rzecznik moze to wyegzekwować?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Wysyła odpowiednie pisma, jeśli to nie przynosi rezultatu, pomaga kupującemu w sądowym wyegzekwowaniu reklamacji, łącznie ze zwrotem kosztów sądowych.

oznacz moderatorów

ORBITKA26
#9 Pomysłodawca#

firma nie jest w Polsce i najpewniej jak odeślę telefon to już nie zobaczę ani telefonu ani pieniędzy tym bardziej że ostatnie kilka negatywów dostali bo nie wysłali towaru i kazali ludziom odbierać pieniądze z POK, Firma pewnie już nie istnieje pewnie to była firma krzak założona na słupa by wyłudzić kasę 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

No więc tym bardziej odeślij towar i wystąp o rekompensatę z POK. Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy.

oznacz moderatorów