anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dziwne zachowanie sprzedającego, zwrot pieniędzy dopiero po nieodebraniu przesyłki?

Client:48213612
#8 Zapaleniec#

Kupiłem przedmioty od sprzedawcy, który nie wysłał ich w przewidywanym terminie. Zapłaciłem za wszystko z góry kartą. Po dobrym tygodniu zapytałem sprzedającego co z przesyłka, po czym dostałem informację w łamanym języku polskim że wyśle towar dopiero w następnym tygodniu. Czyli zanim przesyłkę bym miał u siebie by minęło 2-3 tygodnie. Po zareagowaniu na tę wiadomość sprzedający sam zaproponował zwrot pieniędzy (już dbając o poprawną polszczyznę. Zdziwiony zaakceptowałem propozycję i tak mija kolejny tydzień. Po podaniu numeru mojego konta i otrzymaniu informacji że w poniedziałek(wczoraj) dostanę pieniądze, przychodzi poniedziałek i pieniędzy brak. Napisałem w tym samym dniu około południa i otrzymałem odpowiedź że towar zostanie jutro wysłany(???). Mówię że przecież sam zaproponowałeś zwrot pieniędzy i nie otrzymałem odpowiedzi. Dzisiaj dostaję wiadomość że przesyłka jest w drodze ale mam nie odbierać(???) i sprzedający napisał że mam nie odebrać przesyłki a pieniądze dostanę po tym jak on otrzyma zwróconą paczkę. Nie rozumiem o co tu chodzi jakieś rozdwojenie jaźni ma gość czy co skoro widać dwa różne style wypowiedzi. Sprzedający olewa prośby z strony allegro i mojej i dalej robi swoje. Z chęcią bym wkleił zdjęcia dyskusji ale nie wiem czy mogę, szczególnie kiedy sprawa jeszcze trwa. Co ja jako klient mam zrobić z taką sytuacją i co zrobić z niewiadomą przesyłką nadaną pocztą polską, która idzie w moim kierunku. 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

LEW433
#21 Demiurg#

Zakup o prywatnego sprzedawcy nie podlega zwrotowi, możesz reklamować. Jeżeli nie dotrzymał warunków umowy i nie chcesz tego towaru, uzgodniliście zwrot środków to nie odbieraj, otwórz dyskusję ze sprzedawcą, ma 24 godz na odpowiedź, później poproś pracownika Allegro o pomoc, dyskusja na AL :https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE   

oznacz moderatorów

Client:48213612
#8 Zapaleniec#

Dzięki za odpowiedź. Sprzedawca posiada swoją firmę nie kupiłem towaru od osoby prywatnej. Jestem w trakcji dyskusji na allegro i jak wspominałem sprzedawca po prostu olewa prośby od allegro. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Po 14 dniach od zakupów możesz złożyć wniosek do POK: https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index

oznacz moderatorów

Client:48213612
#8 Zapaleniec#

Najwidoczniej będę zmuszony do tego.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:48213612 Skoro masz otwartą Dyskusję, nie zamykaj jej przed ostatecznym załatwieniem sprawy. Domaga się dostawy towaru lub niezwłocznego zwrotu wpłaty. W Dyskusji proś o pomoc pracownika Allegro. Jeśli Dyskusja nie przyniesie rozwiązania, zakończ ją po 14 dniach jako nierozwiązaną i wystąp o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

oznacz moderatorów

Client:48213612
#8 Zapaleniec#

Dzięki za odpowiedź. Oczywiście nie zamknę dyskusji przed załatwieniem sporu. Jak wspominałem wypowiedzi pracownika allegro sprzedający olewa. Jutro będę miał możliwość skorzystania z POK i chyba to zrobię, ponieważ przed chwilą otrzymałem wiadomość od sprzedawcy "Wiytam, tak jak wroca do nasz paczki, ja zrobie zwort a kupujacy dbierze rpzesylki..." Nie rozumiem o co tu chodzi, ciężko z gościem się dogadać raz pisze normalnie a raz tak jak wyżej.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:48213612 Złóż wniosek do POK, to otrzeźwi sprzedawcę, który szybko zwróci wpłatę, ponieważ jest informowany o wniosku i wie, że grozi to blokadą konta. Jeśli mimo to nie zwróci, odda Ci je Allegro.

oznacz moderatorów

Client:48213612
#8 Zapaleniec#

Będę musiał tak zrobić.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Po 14 dniach możesz dyskusję oznaczyć jako nie rozwiązaną.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@Client:48213612 jak tak działasz spodziewaj adekwatnego działania ze strony sprzedawcy

może umowa trwa nadal?

czy zgodnie ustawą konsumencką:

 - odstąpiłeś od umowy?

-  otrzymałeś od Sprzedawcy potwierdzenie przyjęcia odstąpienia od umowy?

przypominam, że w ustawie konsumenckiej odstąpienie od umowy nie jest tożsame ze zwrotem pieniędzy

działaj zgodnie z polskim prawem

Art. 30. prawa konsumenta


Tryb odstąpienia od umowy

1.
Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy.
 
2.
Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
 
3.
Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, konsument może także odstąpić od umowy:
1)
przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy;
 
2)
przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy.
 
 
4.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 3.

 

po co czytać ustawy?

podkreśliłem Ci co masz zrobić i czego masz się domagać

oznacz moderatorów

Client:48213612
#8 Zapaleniec#

Dzięki za odpowiedź, wiem że nieznajomość prawa szkodzi ale nie pomyślałem że tacy ludzie jak sprzedawca istnieją. Dzisiaj jeszcze pojadę do rzecznika praw konsumenta i opowiem mu co się stało. Jeszcze pytanie czy dobrze rozumiem; jeżeli od sprzedającego nie otrzymałem towaru to jeszcze nie rozpoczął się okres naliczania 14 dni? 

oznacz moderatorów