anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Formularz reklamacji/rękojmia

piotr_w232
#8 Zapaleniec#

Cześć.

Kupiłem część do auta i po zamontowaniu okazało się że jest wadliwa. Czy odsyłając wadliwą część muszę załączyć formularz reklamacji zasugerowany przez sprzedającego czy mogę  załączyć druk reklamacji z tytułu rękojmi? Czy w ogóle robi to jakąś różnicę? Z góry dziękuję za odpowiedź.

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

mdrogeria
#21 Demiurg#

@piotr_w232 wybór formy reklamacji należy do Ciebie .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

nie musisz nic wysyłać w formie papierka/formularza możesz przez panel allegro zgłosić sprzedającemu reklamację w wiadomości do sprzedającego. Napisz że składasz reklamację z tytułu rękojmi na część xxx, podaj swoje dane by można było się z tobą skontaktować nr tel dane osobowe nr konta w przypadku gdyby po uznaniu reklamacji nie miał danych do zwrotu oraz oczekiwania reklamacyjne tj zwrot kasy, wymiana, naprawa. Opisz co uległo uszkodzeniu i w jakich okolicznościach zapytaj o adres do zwrotu towaru i wyślij go na swój koszt zachowując kwit z opłaty transportowej którego skan / zdjęcie doślij sprzedającemu przez allegro (po uznaniu reklamacji sprzedawca zwróci ci na jego podstawie koszt wysyłki). Jeśli masz obiekcje że sprzedawca danych do reklamacji nie otrzymał to oczywiście możesz wydruk do paczki dołożyć 2 raz dla pewności

oznacz moderatorów

piotr_w232
#8 Zapaleniec#

Czyli nie musze wypisywać tych ich formularzy które zawierają  m.in. dane mojego auta (nr vin, nr. rej. przebieg) dane warsztatu w którym część montowałem itp

?

oznacz moderatorów

piotr_w232
#8 Zapaleniec#

Z tego ich formularza jasno wynika że oni umywają ręce tylko przesyłają to dalej, do kolejnego pośrednika ew. producenta

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

nie, jeśli będą potrzebne to sprzedający poprosi cię o ich dosłanie i jeżeli nie doślesz może odrzucić reklamację. Napisz w wiadomości do sprzedającego że w przypadku gdyby potrzebne było uzupełnienie informacji odnośnie reklamacji czekasz na wiadomość /telefon i zajmiesz się tym niezwłocznie (nie jesteś mechanikiem nie musisz wiedzieć że masz podawać bin czy adres warsztatu a takie zdanie cię zabezpieczy)

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

oczywiście możesz też wpierw zapytać przez panel allegro o formę złożenia reklamacji i jeśli sprzedający ma jakiś formularz i ci go udostępni np wysyłając załącznik to proponuję wypełnić go w formie w jakiej życzy sobie sprzedający ponieważ może zawierać on wszelkie niezbędne dane do prawidłowego przeprowadzenia reklamacji 

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Jeśli sprzedawca wymaga uzupełnienia konkretnego formularza a kupujący tego nie zrobi to naraża się na automatyczną decyzję odmowną z powodu niedopełnienia formalności.

Numer VIN jest potrzebny np. do stwierdzenia czy przypadkiem kupujący nie zaczął montować w swoim samochodzie części która nie jest do niego przeznaczona.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

zgadza się ale większość sprzedających nie ma swojego formularza, ba nawet udzielenie informacji o jakie pyta sprzedawca w odpowiedzi na wiadomość sprzedającego przez panel allegro przez kupującego nie dyskwalifikuje reklamacji bo nie ma czegoś takiego jak oficjalny prawem ustanowiony formularz reklamacyjny, równie dobrze można podać wszelkie informacje w rozmowie przez panel komunikator byleby mieć potem ją zapisaną 

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Wątek nie jest o większości sprzedawców tylko jednym, konkretnym który jak widać ma swój druk formularza reklamacji. Kupujący nie musi z niego korzystać ale zrobi na złość tylko sobie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

masz tu stanowisko uokiku

Rękojmia

Na podstawie rękojmi za powstałe wady towaru odpowiada sprzedawca. Dlatego reklamację z tytułu rękojmi konsument składa do sprzedawcy. Może się przy tym powołać na ujawnioną wadę fizyczną (niezgodność z umową) lub wadę prawną kupionego towaru konsumpcyjnego.

Reklamacja nie wymaga formy pisemnej, jednak pismo jest najbezpieczniejszą formą, gdyż stanowi dowód jej złożenia. W piśmie konsument może sprecyzować swoje żądanie i opisać zaistniałą wadę. Składa je bezpośrednio u przedsiębiorcy. Może je również wysłać pocztą, na przykład listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Gdzie masz napisane że musi być formularz sprzedawcy? Skoro dopuszcza się złożenie reklamacji bez formy pisemnej? Formularz jest tylko ukłonem od kupującego w stronę sprzedawcy by ten mógł reklamację rozpatrzyć bez dodatkowego dopytywanie się kupującego o nowe okoliczności. Tu masz drugą informację z strony uokiku

Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najbezpieczniej zrobić to pisemnie. Należy opisać zauważoną wadę i określić swoje żądania przewidziane w ramach rękojmi.

Pismo reklamacyjne konsument może przekazać sprzedawcy bezpośrednio (za potwierdzeniem na osobnej kopii) lub wysyłać listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Nie masz też napisane, że powinieneś wskazać o jaki zakup chodzi i podać swoje dane- czy to znaczy, że możesz odesłać bez tego? Pewnie tak. Czy to znaczy, że przedsiębiorca w jakikolwiek sposób musi dochodzić do tego, czego i kto od niego chce? Pewnie nie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Byś się zdziwił ale dostawałem takie reklamacje tj paczkę z towarem np ost buty bez rzadnej informacji ani w paczce ani na maila że ktoś coś chce na szczęście po towarze i nr telefonu w archiwum zamówień szło odnaleźć co za czort to wysłał a po telefonie do delikwenta okazało się że to reklamacja więc jak widać kupujący potrafią błysnąć

oznacz moderatorów