Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupilem zasilacz 6.11 doszedl 24.11 na allegro juz bylo ze doszedl nastepnego dnia juz sprzedawcy dalem nagatywny komentarz to teraz wydzwania i grozi sadami
@Mac20ek00 A w którym momencie autor wątku zgłosił Sprzedającemu problem z przesyłką?W żadnym.Ocenił transakcję tylko i wyłącznie w komentarzu, bez uprzedniego kontaktu.Skąd zatem to zdziwienie zachowaniem Sprzedawcy?Sprzedający widział przesyłkę dostarczoną w dwa dni po zakupie.Tak jak już napisałem wyżej, nikt nie jest jasnowidzem aby stwierdzić że jest inaczej bez żadnej informacji od Kupującego.Winnym tej całej sytuacji jest Przewoźnik, a raczej jego pracownik który zafałszował rzeczywistość, a za treść wystawionego komentarza Kupujący.
Zawsze powtarzam, że podstawą do pozytywnego rozwiązania/wyjaśnienia sprawy jest komunikacja.Niestety wielu użytkownikom to pojęcie jest nieznane lub myślenie sprawia ból.
Nie wiem jak jest u poszczególnych przewoźników, ale np. w szczegółach InPost mam taką pozycję
"Odebrana od Nadawcy.
@Mac20ek00 Ale dlaczego wątpisz w datę odbioru?U mnie zamówienia były wczoraj, a dzisiaj dotarły do odbiorców.W niektórych sytuacjach poniżej 24H i właśnie InPostem.
Niestety autor wątku zaginął w akcji ale z jego wpisu wynika że ma pretensje o to, że przesyłka figuruje w systemie jako odebrana już 9.11., a zgodnie z prawdą dotarła 24.11.Jeżeli wpis dotyczył odbioru przez kuriera i ponad 2 tygodnie przesyłka krążyła, to w systemie byłyby wpisy typu "w drodze do oddziału", "przesyłka w sortowni", "przesyłka została umieszczona w paczkomacie zastępczym" itp.Jeżeli takich wpisów nie ma, to znaczy że została oznaczona jako odebrana w dniu 9.11. i pomimo dostarczenia w dniu 24.11 wpisy w systemie nie zmieniły się, zatem kupujący w żaden sposób nie byłby w stanie udowodnić że było inaczej.
ART_FOTO Wstrzymam się z dyskusją do momentu ponownego włączenia się w temat autora wątku i jego odp. na moje pytanie 🙂
Gdzie napisano że przewoźnik odnotował dostarczenie>system Allegro.
@LEW433 System Allegro odnotowuje odebranie przesyłki po informacji od przewoźnika podając dokładną datę i godzinę odbioru.
Sprzedający w systemie Allegro widzi ikonkę nadania.Po otwarciu jej uwidacznia się numer nadania po kliknięciu którego przekierowuje na stronę przewoźnika (śledzenie przesyłki), zatem widzi dokładnie to co podał przewoźnik.Nie ma możliwości pomyłki.Skoro Sprzedający tak się zbulwersował, to raczej wie dlaczego.
Co do wpisów autora wątku:
W pierwszym poście podaje, że zamówienie zrobił 6.11 i według systemu przesyłka figuruje jako odebrana na drugi dzień.W kolejnym wątku napisał że zamówienie złożył 7.11., a w systemie figuruje przesyłka odebrana 9.11.Gdzie leży prawda?Może trzeba mniej zioła palić, to i daty przestaną się mylić.
W każdym bądź razie kupuję na Allegro od kilkunastu lat i nigdy nie miałem sytuacji aby przesyłka krążyła nie wiadomo gdzie przez ponad 2 tygodnie i następnie trafiła do mnie.
jest tu na forum opisane wiele wątków z tym co pokazuje system Allegro, często wprowadza w błąd, poczytaj.
@LEW433 Zerknij dokładnie co napisałem powyżej.Sprzedający zapewne sprawdził nie w systemie Allegro ale na stronie przewoźnika kiedy przesyłka została dostarczona i stąd była jego reakcja na komentarz wystawiony przez klienta.
Przepychamy "domniemania" poczekajmy a może się wyjaśni.
Ón kupił tydzień temu i paczki nie ma i zgłosi to do allegro. Ale zakupu zapomniał opłacić.
Powinien być wymóg aby użytkownik tego portalu potrafił pisać, czytać i myśleć a nie tylko oglądać obrazki.
LEF ,,Ci wszyscy co Ci odpisują są sprzedającymi,, czyli przedsiębiorcami znającymi przepisy prawa bo w ich interesie leży zapoznanie się z prawami jak również do nich należącymi obowiązkami , Ty @Client:103967180 jako konsumet nie musisz się zaglębiać w paragrafy co nie znaczy ,że nie ponosisz konsewencji swoich decyzji i czynów .
@mdrogeria "czyli przedsiębiorcami znającymi przepisy prawa bo w ich interesie leży zapoznanie się z prawami jak również do nich należącymi obowiązkami"
Ale bełkot. Porządni przedsiębiorcy i nieświadomi klienci. Pffff.
@Client:94057046 @mdrogeria ma racje.
W świetle polskiego prawa ( zreszta unijnego także) sprzedający - firma jest traktowany jako podmiot profesjonalny i jest od niego wymagana znajomośc przepisów oraz profesjonalna obsługa. Natomiast kupujacy- konsument - jest traktowany przez prawo niczym zupełnie nieświadoma owieczka. Właśnie dlatego powstał taki zbiór przepisów PT Ustawa o prawach Konsumenta - gdzie przysłyguje prawo zwrotu, prawo rekojmi, gdzie sprzedajacy jest odpowiedzialny za przesyłki aby tych nieświadomych konsumentów chronić.
Dlatego tez w przypadku sprzedaży miedzy dwiema osobami prywatnymi - wydanie przesyłki kurierowi kończy obowiązki sprzedawcy . Za przesyłke w drodze bierze odpowiedzialnośc odbiorca. Nie ma także prawa odstapienia od umowy, jest ograniczona rękojmia itd itp.
Jeszcze inne relacje są kiedy od firmy kupuje firma ( poza pewnymi wyjątkami)
Wiec rzeczywiście w relacjach sprzedający (firma) - kupujący (konsument) to sprzedający przez prawo jest traktowany jak profesjonalista a konsument jak niczego nie świadomy odbiorca.
Oczywiście wiem że śwadomość kupujących znacznie wzrosła i moim zdaniem to bardzo dobrze. Natomiast w swietle obowiązujących przepisów to i tak niczego nie zmienia.
potwierdzam, podobne stanowisko podtrzymuje chociażby allegro. Dlatego oficjalnie wspiera klienta w dyskusji, jako stronę nieobeznaną z przepisami i słabszą, zakładając, że sprzedawca jako profesjonalny podmiot doskonale zna swoje prawa i "może" wykorzystać to przeciwko "słabemu" klientowi.