Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzęt używany (piła spalinowa). Sprzedający (Firma) ustawił 1 miesiąc gwarancji, jednak po wejściu w nią jest informacja jak niżej. Czy kupując od Firmy (lombard) na Firmę (kupujący) przysługuje mi miesięczna gwarancja na zakupiony towar ?
"Szanowni Państwo, Szablon na powyższej stronie aukcji „uniemożliwia wybór” okresu minimalnego na poziomie poniżej 1 miesiąca co jest niezgodne z Nasza polityką. Dlatego należy zignorować powyższe szablonowe oznaczenie okresu 1 miesiąca gwarancji. Warunki Gwarancji opisane są niniejszym tekstem poniżej. W związku z prowadzoną przez nas działalnością polegającą na skupie i sprzedaży towarów używanych, na oferowany przez nas produkty udzielamy 24 godzinnej gwarancji rozruchowej. Gwarancja ta rozpoczyna się od chwili odebrania zakupionego produktu od kuriera lub z punktu sprzedaży. Stosując takie rozwiązanie chcemy dać naszemu klientowi możliwość dokładnego, bardzo wnikliwego i skutecznego sprawdzenia zakupionego produktu. Gwarancja ta nie wyklucza możliwości jakie wynikają z przepisów kodeksu cywilnego mówiących o ewentualności odstąpienia od umowy w ramach dokonanych zakupów na odległość. Zakupiony przez Państwa produkt jest w stanie opisanym w aukcji. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy przed licytacją lub zakupem skontaktować się z punktem sprzedaży. Należy pamiętać, że sprzedawca nie odpowiada za wady rzeczy używanej wynikające z normalnego korzystania z niej. Takie zużycie nie jest wadą, a w konsekwencji nie może stanowić podstawy do wysuwania roszczeń z tytułu rękojmi. Rękojmia związana ze sprzedawanym produktem chroni ten produkt w zakresie odpowiedzialności za wady prawne oraz wady związane z określoną funkcjonalnością sprzedawanego produktu, której nie można ocenić w chwili sprzedaży lub przy jego użytkowaniu. Okres trwania rękojmi ze względu iż sprzedaż dotyczy towarów używanych ograniczona została do 1 roku i całkowicie wyłączona w stosunku do przedsiębiorców."
condor81 nie znamy wszystkich szczegółów ... najlepiej otwórz dyskusję , po 24 H poproś pracownika o pomoc , zostanie wszystko zweryfikowane .
@condor81 Przy reklamacji wadliwego towaru nie powołuj się na żadne gwarancje. Reklamuj na podstawie RĘKOJMI.
Rękojmią są objęte wszystkie produkty kupione od firmy i trwa ona 2 lata dla przedmiotów nowych i 1 rok dla używanych. Złóż sprzedawcy jeszcze raz reklamację na podstawie rękojmi - ma wtedy obowiązek ją rozpatrzyć i nie może się z rękojmi wycofać.
Powyższe dotyczy sytuacji, gdy sprzedawca nie wyłączył rękojmi dla firm.
xyz96 autor wątku nie poinformował czy zakup był konsumencki czy też na firmę , natomiast zgodnie z informacją sprzedawca wyłączył rękojmię dla przedsiębiorców.
Zakup od Firmy - na Firmę (jest zapisane w wątku)
condor81 😁 czyli rekojmia poszła w las
dlaczego ? Jeśli silnik był zatarty (uszkodzony) w momencie wysyłki, a w opisie aukcji było napisane że sprzęt jest "STAN - TECHNICZNIE SPRAWNY" to winą sprzedającego jest to że sprzęt jest uszkodzony..
a jak udowodnić że np. silnik w urządzeniu nie był uszkodzony ? żeby to zrobić to urządzenie trzeba uruchomić i popracować nim parę dni, wtedy jest to jasne. Natomiast sprzedający może powiedzieć że to użytkownik zepsuł silnik.
@condor81 hmm według mnie to jesli silnik jest zatarty w momencie sprzedaży to po prostu nie działa lub tez traci na tyle mocy że od razu nie da sie nim pracować
Natomiast po paru dniach to rzeczywiscie można zatrzeć silnik z powodu nieprawidłowej eksploatacji
@condor81 Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa złóż sprzedawcy w niej reklamację i po 24 godzinach poproś tam o pomoc pracownika Allegro, który rozstrzygnie ten spór. Jeżeli sprzedawca nie uzna żadnej reklamacji, z gwarancji i z rękojmi, a sprzęt jest wadliwy, zamknij Dyskusję jako nierozwiązaną po 14 dniach i wystąp o zwrot środków z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
@condor81 reklamuj z tytułu rękojmi
@condor81, jeśli w ofercie w zakładce “reklamacja” Sprzedający zawarł informację o wyłączeniu rękojmi dla przedsiębiorców, wówczas nie ma obowiązku jej przyjmowania. Mimo to obie strony nadal mogą dojść do wzajemnego porozumienia.
Wyłączenie rękojmi nie jest ostateczne i nie oznacza braku możliwości dochodzenia roszczeń przez Kupujących. Jeśli zauważysz, że towar posiada wadę, której nie wskazano w ofercie, możesz dochodzić swoich roszczeń udowadniając, że druga strona transakcji wiedziała o istnieniu wady i ta wiedza została przed Tobą zatajona.