anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Gwarancja a nieistniejący sklep

madu696
#7 Wielbiciel#

Cześć,

czy komuś udało się jakoś wyegzekwować gwarancję, pomimo że sklep [edycja]  już nie funkcjonuje na allegro i w ogóle nie istnieje? Pisałem już do supportu Palita w Niemczech i Tajwanie, ale póki co standardowa odpowiedź, że nie udzielają gwarancji bezpośrednio do konsumenta. Poprosili tylko o zdjęcie karty, podanie SN, wersji biosu grafiki i sprawdzenie jakichś podstaw.

Doczytałem też w sieci, że np. MSI udzielił w takiej sytuacji gwarancji.


oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

xyz96
#21 Demiurg#

@madu696 Nie reklamuj z gwarancji. Składaj reklamację sprzedawcy z rękojmi. Jeśli nawet firma nie istnieje, sprzedawca odpowiada za towar przez 2 lata. Zamknięcie działalności nie zwalnia go z tej odpowiedzialności. Zgłoś się do najbliższego rzecznika konsumentów - pomagają bezpłatnie.

Być może sprzedawca działa na Allegro pod inną nazwą, wtedy serwis ma nadal na niego wpływ. Poproś o pomoc tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

oznacz moderatorów

madu696
#7 Wielbiciel#

Próbowałem się kontaktować już ze sprzedawcą ale brak rezultatu... Dlatego stwierdziłem, że nie będę dłużej czekać bo 24 miesiące od kupna kończą się 3 lutego 2021. Napiszę jeszcze do allegro przez link co podałeś.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

Cześć @madu696, z tego, co widzę, dostałeś wczoraj odpowiedź mailową na swoje zapytanie. Jeśli Sprzedający nie odpowie Ci do końca wyznaczonego przez nas terminu, skontaktuj się proszę z Allegro za pośrednictwem maila. Mam nadzieję, że sprawa zostanie rozwiązana pomyślnie.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

madu696
#7 Wielbiciel#

Pierwszego e-maila wysłałem do sklepu 5 listopada 2020 i brak odzewu do tej pory. Z tego co łatwo znaleźć w sieci, nie jestem jedyny i wiele osób nie mogło i nie może się skontaktować z firmą.

Serwis Palit z Tajwanu po podaniu SN karty kazał skontaktować się z oddziałem z Niemiec, co już też wcześniej zrobiłem.

Dzięki @mr_oma 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

No tak, po co szukać po Tajwanach i Niemczech, skoro reklamację z rękojmi składa się sprzedawcy? Tutaj jeśli nie pomoże Allegro, pomoże rzecznik konsumentów. Ten sklep w końcu istnieje, czy nie istnieje? Skoro Allegro informuje o terminie odpowiedzi, to chyba jednak istnieje?

oznacz moderatorów

madu696
#7 Wielbiciel#

Konto sklepu na allegro jest od bardzo dawna zawieszone. Ich strony www już od dawna nie działają. Kontakt emailowy / telefoniczny nie istnieje.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@madu696 To skąd ta odpowiedź?

Jeśli Sprzedający nie odpowie Ci do końca wyznaczonego przez nas terminu, skontaktuj się proszę z Allegro za pośrednictwem maila.

Jak ma Ci odpowiedzieć sprzedawca, skoro konto nie istnieje i jak Ci chce pomóc Allegro skoro nie ma na niego żadnego wpływu?

Pewnie ma i pewnie sprzedawca na Allegro działa, ale pod inną nazwą.

oznacz moderatorów

madu696
#7 Wielbiciel#

Być może ma inne konto na allegro. To, na którym kupowałem jest zawieszone. Zobaczymy niedługo.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@xyz96, konto Sprzedającego, o którym mowa, zostało zablokowane. Nie może on wystawić żadnej nowej oferty, jednak wciąż można się z nim skontaktować. Jeśli nie odpowie on z Kupującemu w ustalonym terminie, dołożymy starań, aby rozwiązać problem Kupującego.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mr_oma Aha, czyli konto istnieje. Nie jest więc tak, jak pisał autor wątku. Mam nadzieję, że Allegro w ostateczności, gdy sprzedawca nie zareaguje na powiadomienia, wypłaci kupującemu rekompensatę z POK, mimo że termin minął 🙂

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

A czy sprzedawca jest też gwarantem w twoim przypadku? 

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@madu696 skoro masz gwarancję producenta to w warunkach masz wskazane punkty obsługujące serwis gwarancyjny, chyba że gwarancje dał Ci sprzedawca lub mylisz reklamację z tytułu rękojmi a gwarancji bo to dwie różne opcje 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

madu696
#7 Wielbiciel#

Palit nie daje gwarancji producenta bezpośrednio do klienta końcowego. Wszelkie problemy z działaniem mają być zgłaszane do sklepu, w którym została nabyty przedmiot, w moim przypadku karta graficzna. Taką informację dostałem z supportu Palita, cytuję fragment: Unfortunately, we have to inform you that we do not offer a manufacturer warranty. For this reason, we do not provide After-Sale-Service to the end customers. End users should contact the store where they purchased the graphic card to claim warranty.

Więc zgłosiłem problem do sklepu, ale jak już wspomniałem powyżej nie ma żadnej informacji zwrotnej. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@madu696 czyli reklamujesz z tytułu rękojmi, nie masz gwarancji producenta z kartą gwarancyjną itp. ?

Jak nie namierzysz sprzedawcy sklepu ( zakończył działalność ) to pozostanie Ci sąd 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

@madu696 kupiłeś jako osoba prywatna czy na firmę?

 

oznacz moderatorów

madu696
#7 Wielbiciel#

@kostas11 Kupiłem jako osoba prywatna.

Wiem, że MSI dla ludzi w takiej samej sytuacji (ten sam sklep) naprawiał wyjątkowo podzespoły z pominięciem procedury wysyłania do problematycznego sklepu.

Nadal czekam na odpowiedź z niemieckiego serwisu Palit. Poza tym z Tajwanu dostałem info, żeby się z nimi kontaktować ponieważ są przedstawicielami na rynek europejski.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@madu696 Dobrze, że w końcu reklamowałeś u sprzedawcy z rękojmi. Nigdy nie reklamuj z żadnych gwarancji. Poczytaj w o rękojmi na stronie UOKiK. Nie szukaj serwisów za granicą, nie choć do żadnych sądów, Allegro Ci pomoże, prawdopodobnie mimo upływu terminu otrzymasz rekompensatę z POK.

oznacz moderatorów

madu696
#7 Wielbiciel#

@xyz96 nie wiem skąd ta pewność w pomocy allegro z pok. Nie dostałem dzisiaj dodatkowych informacji od allegro poza tym, co już wiem, czyli:

- konto na allegro zostało zawieszone
- sprzedający ma obowiązek niezwłocznie rozpatrzyć reklamację
- zgłosić do Rzecznika Praw Konsumenta

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@madu696 Nie pewność, tylko przypuszczenie. Allegro czasem wypłaca rekompensaty pomimo, że termin upłynął. W tej sytuacji napisz do Allegro w sprawie rekompensaty tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158&subjectId=460985e0-b... Powołaj się na treść tego wątku.

oznacz moderatorów