anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Gwarancja butów

allegro1080
#7 Wielbiciel#

Cześć,

może ktoś z Was miał podobny przypadek, albo chociaż ma wiedzę na ten temat. Mianowicie, kupiłem buty oczywiście przez allegro i zmuszony byłem je reklamować ponieważ się rozkleiły. Gdy kupowałem buty na aukcji była informacja, że buty posiadają reklamację z tytułu rękojmi oraz widniała informacja, że posiadają gwarancję producenta/dystrybutora. Zgłosiłem reklamację z tytułu rękojmi, która została odrzucona. Odwołanie również zostało odrzucone. Dlatego skierowałem zapytanie do sprzedającego jak mogę zgłosić reklamację z tytułu gwarancji. Na moje pytanie sprzedający stwierdził, że " buty nie posiadają gwarancji. Reebok nie udziela takowej na swoje obuwie". Oczywiście zwróciłem się do sprzedającego z pytaniem dlaczego zatem umieszcza na aukcji informację o gwarancji na sprzedawane obuwie. Odpowiedzi nie uzyskałem. Dlatego zadzwoniłem do sprzedającego i udzielił mi on wyjaśnienia, że umieszcza on tę informację o gwarancji dlatego, że allegro ma jakieś tam wymogi i on musi to wstawić.

Stąd moje pytanie czy każdy może sobie tak wstawiać na aukcji, że sprzedawany przedmiot posiada gwarancję, a potem powoływać się, że producent nie udziela gwarancji i nie mając z tego tytułu żadnych skutków prawnych?

oznacz moderatorów
29 ODPOWIEDZI 29

mdrogeria
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

allegro1080
#7 Wielbiciel#

Wysłałem również tam opis swojej sprawy. 🙂 Dzięki.

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

A to bardzo ciekawe.

https://www.reebok.pl/pomoc/jak%C4%85-gwarancj%C4%85-s%C4%85-obj%C4%99te-moje-zakupy.html

Skoro polski dystrybutor informuje o gwarancji, to sam producent musi jej udzielać 😉

oznacz moderatorów

allegro1080
#7 Wielbiciel#

Kontaktowałem się również z Reebok w tej sprawie i owszem udzielają oni gwarancji ale na produkty ze swojego sklepu oficjalnego. A za rzeczy kupione od osób trzecich nie mają wpływu, ponieważ nie wiadomo czy są oryginalne, tyle mi pani na infolini powiedziała. A sprawdzenie czy buty są oryginalne mogą jedynie dokonać gdyby nadać sprawie tok prawny( zgłoszenie na policję, itd.).

oznacz moderatorów

allegro1080
#7 Wielbiciel#

A sprzedający posiada również sklep internetowy swój, na którym jest zamieszczona informacja,że zajmuje się dystrybucją obuwia, więc moim zdaniem jest dystrybutorem 🙂

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@allegro1080 Dlaczego reklamacja z rękojmi została odrzucona? Rękojmia to lepsza droga do reklamowania niż gwarancja, moim zdaniem. Jeśli wada wystąpi w pierwszym roku użytkowania produktu przyjmuje się, że jej przyczyna tkwiła w rzeczy od samego początku i to sprzedawca musi udowodnić, że wada powstała z Twojej winy. Udowodnił? Zakładałeś Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa ?

Jeśli nie i nie minęło 180 dni od zakupu, załóż i ponów reklamację z rękojmi. Pomoże Ci tam pracownik Allegro. Sprzedawca odpowiada z rękojmi za rzecz przez 2 lata. 

oznacz moderatorów

allegro1080
#7 Wielbiciel#

Niestety minął już rok od zakupu. Teraz wysłałem buty znów do sprzedającego tyle, że teraz złożyłem formularz o rozwiązanie sprawy na podstawie gwarancji. Chcę otrzymać od sprzedającego jasną odpowiedź czy odrzuca moją gwarancję czy napisze, że buty jej nie posiadają. Jak odrzuci złożę odwołanie, jak odrzuci odwołanie, sprawę skieruje do UOKiK. Natomiast jak napisze, że buty nie posiadają gwarancji, to właśnie chciałem się dowiedzieć co mogę zrobić. Czy pisanie na aukcji jednego, a później przedstawianie, że jest inaczej mogę traktować jako po prostu oszustwo z jego strony. Sprzedający odrzucił moją reklamację z tytułu rękojmi na podstawie opinii rzeczoznawczej. Ale rzeczoznawca powoływał się w niej, na fakt, że buty były eklpoatowane i pod jego wpływem materiały się zużywają i dlatego mogły się rozkleić 😄 Oczywiście odwołałem się od tego, ale od w odpowiedzi dalej powołuje się na tę opinię. Ponadto negatywną odpowiedź na moją reklamację pierwszą dostałem w ostatni dzień( sprzedający ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji inaczej uznana jest ona za przyjętą) po godzinie 23. Dlatego myślę, że ta opinia to jest uniwersalna opinia, którą sprzedający wysyła do swoich klientów jak jakieś problemy wystąpią.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@allegro1080 Możesz zgłosić do UOKiK, możesz także zrobić własną ekspertyzę rzeczoznawcy.Był to niezależny rzeczoznawca czy "wyznaczony" przez sprzedawcę. Jak już poszło tak daleko to nie warto odpuszczać sprzedawcy.

oznacz moderatorów

allegro1080
#7 Wielbiciel#

To był sprzedającego rzeczoznawca. Do UOKiK można sprawę zgłosić ale dopiero gdy się wykaże, że wykorzystało się już wszystkie drogi związane z reklamacją tj. złożenie reklamacji, później odwołania, reklamacji i znów odwołania.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Dobrze, że znasz swoje prawa. Rozumiem, że odpowiedział Ci na reklamację w ostatniej chwili. Teraz Ty możesz poprosić o pomoc rzeczoznawcę, który być może wyda korzystną dla Ciebie opinię. Listę znajdziesz na stronie UOKiK. Możesz też poprosić o pomoc rzecznika konsumentów. Jeśli udowodnisz sprzedawcy, że wada nie powstała z Twojej winy w drugim roku użytkowania, masz szansę na wyegzekwowanie wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów, łącznie z kosztami rzeczoznawcy, nawet sądownie. 

oznacz moderatorów

allegro1080
#7 Wielbiciel#

Własnie chcę uniknąć jakiś spraw sądowych, bo wiadomo, że sprawa może się ciągnąć i ciągnąć, ale jeżeli będzie trzeba, to trzeba tak zrobić. Rzeczoznawca oczywiście mogę wziąć swojego, ale nie wiem czy jest to warte, bo opinia kosztuję w granicach z tego co się orientowałem około 90/100zł.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@allegro1080  

 Teraz wysłałem buty znów do sprzedającego tyle, że teraz złożyłem formularz o rozwiązanie sprawy na podstawie gwarancji.

Tyle że pisałeś że sprzedawca nie udzielił gwarancji, gwarancje daje producent i musisz do niego to kierować, sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi którą odrzucił 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

allegro1080
#7 Wielbiciel#

A czy jest jakaś opcja inna, żeby założyć dyskusję tutaj na allego po upływie tych 180 dni? Chociaż ta dyskusja niewiele wnosi, bo miałem już okazję przy jej pomocy rozmawiać ze sprzedającym, który telefonu nie chciał na reklamację przyjąć, a ze strony allegro otrzymywałem tylko informację, że oni to tak na prawdę nic nie mogą i jedynie mogą jakaś tam pomoc udzielić w razie gdybym chciał swoich praw przed sądem się domagać.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Po 180 dniach możesz tylko poprosić o pomoc Allegro przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

oznacz moderatorów

allegro1080
#7 Wielbiciel#

Dzięki 🙂 Już napisałem i czekam na odpowiedź co allegro na to. Ale nie spodziewam się, że się tym zainteresują jakoś szczególnie.

oznacz moderatorów

allegro1080
#7 Wielbiciel#

od razu przejdę do sedna. Dnia 03.04.2019r. kupiłem przez Państwa portal buty od sprzedającego o nazwie sportandstyle_pl. W dniu 14.07.2020r. złożyłem do sprzedającego reklamację na podstawie rękojmi, którą on odrzucił. Odwołałem się od negatywnej odpowiedzi ale to również nie pomogło. Natomiast w korespondencji ze sprzedającym zapytałem jak mogę złożyć reklamację z tytułu gwarancji. Natomiast sprzedający odpowiedział mi, że kupione przeze mnie buty nie posiadają gwarancji, ponieważ Reebok nie udziela takowej na swoje buty( screen z informacją od sprzedającego o braku gwarancji). Zaskoczyła mnie ta informacja ponieważ w chwili gdy kupowałem buty na aukcji było wyraźnie napisane, że buty które kupuję są objęte gwarancją producenta. Ponadto obecnie na aukcjach sprzedającego również takowa informacja jest zawarta przy wszystkich jego sprzedawanych produktach.
Dlatego zwracam się do Państwa z prośbą o udzielenie mi informacji czy jeżeli sprzedający na aukcji zamieszcza informacje, że sprzedawany produkt posiada gwarancję, to czy mogę od niego wymagać aby uznał moje roszczenia z tego tytułu? Zwracam się również do Państwa o sprawdzenie aukcji sprzedającego tj. sportandstyle_pl oraz zweryfikowanie czy zamieszcza on prawdziwe informacje dotyczące gwarancji czy jest on oszustem, który wprowadza celowo kupujących w błąd że jego przedmioty posiadają gwarancję, a później zbywa kupujących mówiąc im, że producent nie udziela gwarancji jeżeli z produktem pojawi się jakiś problem.

 

Taką wiadomość wysłałem do zespołu allegro 😄 

A taką otrzymałem odpowiedź :

Dzień dobry,

dziękuje Panu za wiadomość. 
    
Niestety, ale już nie mamy podglądu do tego jak wyglądała oferta w dniu zakupu.
Jeżeli Sprzedający odrzuca roszczenia wobec gwarancji i dał uzasadnienie to niestety nie możemy wpłynąć na jego decyzję. Z natury gwarancja jest mniej korzystna niż ustawowa rękojmia.
    
Sprzedawca musi dać uzasadnienie swojej decyzji reklamacyjnej. Jeżeli odrzuca roszczenia to niestety, ale my nie jesteśmy wstanie podważyć tej decyzji, może to zrobić jedynie sąd.

 

Cz ja jestem dziwny, źle skonstruowałem swoje pytanie? Czy po prosu pracownicy allegro nie posiadają umiejętności czytania ze zrozumieniem? Bo ich odpowiedź ma się nijak do mojego pytania 😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Odpowiedz na wiadomość i doprecyzuj pytanie. Najlepiej zapytaj krótkimi zdaniami w punktach, wtedy na każdy punkt muszą Ci odpowiedzieć. Poza tym pracownik Allegro wprowadził Cię w błąd, ponieważ serwis ma wgląd w treść oferty z dnia zakupu. Gdybyś wystąpił  do sądu i sąd zwróciłyby się do Allegro o tę treść, okazałoby się nagle, że treść ta jest dostępna. Zobacz jeszcze w zakładce Kupione, czy nie masz tam treści oferty z dnia zakupu. 

 

oznacz moderatorów

allegro1080
#7 Wielbiciel#

No widzisz, czyli po prostu może jest za dużo dla nich roboty, aby mieć wgląd w aukcję. A jak już sąd się do nich zwróci, to wtedy nie mają wyjścia, a klienta przecież można spławić mówiąc, że nie ma się takiej możliwości. Mam z archiwum allegro aukcję, ale niestety nie jest ona kompletna.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@allegro1080 Także zależy na kogo trafisz w pomocy Allegro.

oznacz moderatorów