Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Mam pytanie z zakresu gwarancji oraz rękojmi. W ostatnim czasie niestety drugi raz (różne zakupy u różnych sprzedawców) już mi się zdarzyło, że zakupiony sprzęt po ponad roku (miej niż 2 lata) przestał działać lub/i okazał się wadliwy. W obydwu przypadkach przy zakupie dostałam informację w załączniku, że są one objęte 2-letnią gwarancją i również 2-letnią rękojmią. Reklamację zgłosiłam w obu przypadkach z tytułu rękojmi i w obu przypadkach sprzedający bronił się, że rękojmia jest tylko przez rok. W pierwszym przypadku to podobno producent nie chciał uznać reklamacji i zrzucał to na normalne zużycie, ostatecznie sprawę rozwiązano przez spór Allegro na moją korzyść i wymieniono wadliwą część.
Druga sprawa jest świeża i jak na razie w odpowiedzi na zgłoszenie dostałam maila o treści:
„Witam jeśli chce Pani skorzystać z rękojmi po 12 ms od zakupu Proszę udowodnić że uszkodzonie jest a naszej winy .
Na niszczarkę ma Pani gwarancje producenta.”
Szczerze mówiąc nie wiem co w takiej sytuacji powinnam zrobić, nie wiem jak można udowodnić z czyjej winy powstało uszkodzenie (o ile to w ogóle uszkodzenie, niszczarka po prostu przestała wciągać papier). Moim zdaniem sprzedający trochę mija się z prawdą i pewnie założę również spór w tym wypadku, ale najpierw chciałabym zrozumieć trochę lepiej jak to wygląda z drugiej strony. Czy powinnam jednak zgłosić reklamację z tytułu gwarancji? Czy w takim wypadku też zajmie się tym sprzedający czy muszę na własną rękę szukać serwisu producenta? Jaka różnica w tym wypadku jest dla sprzedającego? Naprawdę nie chcę nikomu robić pod górkę, a jedynie mieć naprawiony lub wymieniony sprzęt.
Pozdrawiam serdecznie
Odpisz że przepisy o rękojmi zmieniły się 1 stycznia 2023 i obecnie są 2 lata rękojmi i nic nie musisz udowadniać bo przyjmuje się że wada ukryta była w towarze przez cały czas od zakupu przez okres rękojmi
@az1rael jeśli wada powstała po roku myśle że zakup był przed 1 stycznia 2023 . Wówczas racje ma sprzedający
@amis5 przepisy o rękojmi z 2022r mówią: jełsi wada została wykryta w pierszym rou domniemuje sie że istniała w chwili zakupu. Jelsi została wykryta w drugim roku użytkowania to na kupującym ciaży obowiżek wykazania że urządzenie wbyło wadliwe w momencie zakupu.
W tym przypadku rzeczywiście bym rozważył skorzystanie z gwarancji producenta . Lecz musisz najpierw dokładnie sprawdzić jej warunki bo w przypadku gwarancji jest pełna dowolnośc.
@_Likos_ masz rację póżno było i mi info o dacie zakupu uciekło