Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Po zakupie sprzedawca wysłał do mnie wiadomość że jeśli przyznam mu maksymalną liczbę gwiazdek w każdej kategorii to przedłuży gwarancję na produkt o 6 miesięcy. Nie widzę zakazu czegoś takiego w regulaminie, ale to wygląda na manipulacje systemem ocen.
Na gwarancji mi nie zależy, ale jestem ciekaw: czy wolno coś takiego robić?
Gwarancja jest dobrowolna ale nie moze byc gorsza od rekojmi jest to dozwolone. A myslisz ze ktos pewny bublowatego towaru ci gwarancje da dluzsza czy bedzie sie modlil zeby wytrzymal 2lata i 1 dzien
Kodeksowa gwarancja jakości, którą dobrowolnie udziela sprzedawca (a nie gwarant), owszem nie może być gorsza od rękojmi, ale to coś innego niż gwarancja, której udziela gwarant (najczęściej producent).
Jeśli uważasz, że to manipulacja, to jaki masz problem? Zostałeś nieprawidłowo obsłużony? Towar niezgodny z opisem? - w tym przypadku składasz reklamację. Żałośni są kupujący, którzy obcinaja gwiazdki za zgodność towaru z opisem - przecież do tego celu służy reklamacja. Jednak jakoś nie chcą składać reklamacji z tego powodu, chociaż wszelkie koszty pokrywa sprzedający, tylko wystawiają negatywne komentarze lub obcinają gwiazdki. Dla mnie jest to całkowicie niezrozumiałe.
Mam właśnie taki problem że to jest manipulacja.
Nie mówiłem nic o zgodności towaru, chodzi mi wyłącznie o zachowanie sprzedającego.
@SeVeR_88 Jaka manipulacja? > dostajesz coś za coś > nie musisz się zgadzać > nie wyrażenie zgody nie zmniejsza Twoich praw do ew. roszczeń > to tylko transakcja biznesowa.
Gwiazdki są za zgodność z opisem i obsługę kupującego a wystawię je w zamian za coś innego to jest manipulacja.
@SeVeR_88 dlczego manipulacja ?
Są różne premie, za powtórne zakupy , za duży zakup itp. Czy dawanie rabatu za duży zakup jest manipulacją ? nie jest. Jest to normalna praktyka
Czy dodawanie gratisów przy określonym zamówieniu jest manipulacją ? nie jest
Podobnie tutaj . Komentarz jest subiektywny , Aby Twoje subiektywne odczucia były jak najlepsze sprzedający dokłada Ci pół roku gwarancji. Ot taka promocja za lsubiektywne odczucia nie widze tu manipulacji
Choć akurat my takich ofert nie stosujemy lecz skoro kupujący czasem sami wystepują z propozycją "rabatu" za dobry komentarz to według mnie jest to dopuszczalny sposób
Gratis albo rabat który zamyka się w obrębie transakcji pomiędzy dwoma podmiotami to inna sytuacja.
Wyobraź sobie taką historię: Chcę kupić u sprzedawcy który wysyła towar bardzo szybko bo mi się bardzo spieszy. Wybieram takiego co ma pięć gwiazdek za szybkie dostawy. Dostawa jest bardzo powolna. Okazuje się że sprzedawca wysyła towary powoli ale potem daje czekoladę każdemu kto powie że wysyłka jest szybka. Więc ma pięć gwiazdek co myli przyszłych kupujących.
Widzisz już problem?
@SeVeR_88 nie . nie widze problemu. Po prostu akceptuje sytacje taką jaka ona jest
1) oceny pozytywne wystawia może 10% kupujących reszta jeśłi jest zadowolona z transakcji po prostu nie wystawia ocen
2) wielu sprzedających proponuje np rabat za pozytywną ocene
3) niektórzy kupujacy wręcz piszą w wiadomości do sprzedającego że oczekują gratisu bo będzie miał on wpływ na ocene
4) kupujący często usuwają komentarze za odpowiednią opłatą
5) komentarz jest zgodnie z zasadami - subiektywny i kupujący moze napisać co chce - nie zawsze prawde
To wszysttko są działania które są starndardem przy ocenach allegro wiec nie widze nic złego że ktoś Ci proponuje gwarancje aby poprawic Twoją "subiektywną " ocene
Ja kupujac cokolwiek już nie patrze na oceny bo mają sie one nijak do rzeczywistości. Wiem że mam określone narzędzia : dyskusje, AP i to mnie chroni jako konsumenta. Komentarze w żaden sposób nie oddają rzeczywistości
@SeVeR_88 Masz rację komentarz powinien być odzwierciedleniem przebiegu transakcji, takie "daniny" wprowadzają w błąd potencjalnych kupujących. Niech sobie wsadzi w buty taką gwarancję.
@SeVeR_88 Bo to jest manipulacja, ale przecież obiecywać wszystko wolno. Nawet wolno obiecywać to co i tak ci się słusznie należy.
Ja bez manipulacji obiecuję że jutro będzie środa. Gwiazdek nie chcę.
Niektórzy sprzedający wypłacają gratyfikację pieniężną za usunięcie negatywa, czy to też manipulacja?
@Halfrunt Nie to akurat na upartego, można nazwać wynagrodzeniem za pracę. Bo klient musi uruchomić komputer czy aplikację, a potem zalogować, wykonać okreslone czynności. Tylko wypadałoby ZUS i skarbowy przy okazji opłacić.
@SeVeR_88 a jest podane co obejmuje ta gwarancja?
Może, bo udzielenie gwarancji jest w pełni dobrowolne.
Tutaj jednak zachodzi pytanie, czy jest to przedłużenie oryginalnej gwarancji, czy np. ubezpieczenie towaru, albo osobna gwarancja sprzedawcy.