anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Identyfikacja zwrotu

Adramel
#9 Pomysłodawca#

Witam
Mam problem ze zwrotami. Kupiłem kilka przedmiotów (SMART) od różnych sprzedawców. Nie podobały mi się, odesłałem. Zrobiłem zwrot i odesłałem tego samego dnia w tym samym paczkomacie. 
I oczywiście sprzedawcy nie wiedzą nic o zwrocie i zamiast oddać pieniądze dopytują się o numer przesyłki. Jakby nie wiedzieli co odbierają z paczkomatu.
Od allegro dostaje symbol zwrotu i kod do paczkomatu, ale numer przesyłki jest generowany dopiero gdy inpost odbierze z paczkomatu paczke i wprowadzi do swojego systemu. Dostaje od nich tylko:

Kiedy paczka ruszy w dalszą drogę, nadamy jej numer, który pozwoli Ci sprawdzić jej status. Spodziewaj się kolejnej wiadomości!


A potem:

Wszystko zgodnie z planem! Twój zwrot do sprzedawcy Allegro opuścił Paczkomat i wyruszył w dalszą drogę. Poniżej znajdziesz nowy numer przesyłki.

i numer przesyłki. 
I teraz jak to u licha powiązać ze zwrotem z allegro?
Odesłałem 3 paczki, nikt mi nie oddał kasy, wszyscy chcą podanie numeru przesyłki.
Mam 3 numery do "sprzedawca Allegro". Ale do jakiego???
Czy Allegro wspólnie z inpostem nie może się dogadać i podawać do JAKIEGO sprzedawcy ruszył zwrot?

Jak ja mam teraz zidentyfikować wysyłki?

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

xyz96
#21 Demiurg#

Niczego nie musisz identyfikować. Jeśli na paczkach napisałeś kod zwrotu, paczki dotrą do sprzedawców. Jeśli masz wątpliwości zadzwoń na infolinię InPost, podaj numery nadania i podadzą Ci adres odbiorcy. Sprzedawcy powinni zwrócić wpłaty - najlepiej wszystko wyjaśniaj z nimi i domagaj się zwrotu w Dyskusjach; https://allegro.pl/dyskusje/nowa Pomaga w nich pracownik Allegro.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

dyskusje są bez sensu, bo skoro 3 sprzedawców mówi to samo, to najpierw trzeba to ogarnąć u supportu allegro, potem jak coś wkleić te numerki do dyskusji, bo tu żadnej winy sprzedawców ni mo 🙂

oznacz moderatorów

serwis-texas
#12 Orędownik#

 @Adramel  

 "I oczywiście sprzedawcy nie wiedzą nic o zwrocie i zamiast oddać pieniądze dopytują się o numer przesyłki. Jakby nie wiedzieli co odbierają z paczkomatu."

 

Tak przy okazji. Jak robisz zwrot paczkomatem po SMART to przesyłka wraca do sprzedającego bezpośrednio do firmy, nie do paczkomatu.

Nie dziw się sprzedającym że nie wiedzą co i gdzie jak tego się dobrze nie opisze. Nie którzy dostają po 30 zwrotów dziennie.

oznacz moderatorów

Adramel
#9 Pomysłodawca#

Dziwie się, bo jest to fatalnie rozwiązane ze strony allegro. Wiem że sprzedawcy dostają dużo zwrotów, ale to oni powinni wiedzieć co odbierają a nie (nie wiem) odkładać na stos i "zobaczymy czy ktoś się upomni".
Na zwrocie jest zawsze wypisany numer zwrotu. To sprzedawca jest zobowiązany oddać pieniądze, a nie ja ciągle się upominać.
W dodatku wielu sprzedawców kłamie że mają 14 dni od daty odebrania przesyłki, a nie że zwrot ma być NIEZWŁOCZNIE od chwili zgłoszenia.

oznacz moderatorów

ejczbi
#12 Orędownik#

"Oni powinni wiedzieć co odbierają" - tak, właśnie, tylko to klient musi o to zadbać. Bo jeśli w paczce jest sam towar, to sklep ma pytać o to kto jest nadawcą u wróżki?

Ważne pytanie. Czy na paczkach umieściłeś coś co pozwala te zwroty zidentyfikować? Czy był to numer zwrotu czy kod zwrotu? Bo jeśli tylko kod zwrotu, to nie pozwoli to sprzedawcy dowiedzieć się od kogo jest paczka.

Generalnie dorzucenie do paczki kartki z napisem "Zwrot od Adramel" nie byłoby pracochłonne a uchroniłoby Cię przed tym zamieszaniem.

oznacz moderatorów

Adramel
#9 Pomysłodawca#

Czyli to allegro olało sprawę? Bo ode mnie allegro wymaga TYLKO podania kodu zwrotu. Wypełniam formularz i odsyłam z kodem zwrotu. 
Reszta to raczej obowiązek sprzedawcy. Bo ja jako kupujący - jak pisałem - mam ograniczone możliwości zidentyfikowania paczki jaką odbiera sprzedawca.
Wymagam tylko szanowania moich praw jako konsumenta. BEZZWŁOCZNEGO zwrotu pieniędzy po zgłoszeniu zwrotu. 
Czy system allegro lub inpostu nie informuje  sprzedawcy że kupujący dokonał zwrotu i że została do niego nadana przesyłka ze zwrotem?

oznacz moderatorów

lila_2603
#7 Wielbiciel#

" Czy system allegro lub inpostu nie informuje sprzedawcy że kupujący dokonał zwrotu i że została do niego nadana przesyłka ze zwrotem?"

 

allegro informuje sprzedawcę, ale jeśli na paczce nie umieścisz numeru zwrotu to w jaki sposób sprzedawca ma zidentyfikować osobę, która paczkę nadała?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Następnym razem jak dostaniesz kod zwrotu, napisz go na karteczce, którą przykleisz na paczkę, będzie z głowy 🙂

oznacz moderatorów

Adramel
#9 Pomysłodawca#

Czy kiedykolwiek oddawałaś coś w allegro smart? Raczej nie. NIE MOŻNA odesłać paczki bez umieszczenia na niej kodu zwrotu. Ale kod zwrotu nie jest nr przesyłki. 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Wybacz, nie znam się na zwrotach zbyt, chciałem pomóc 😞
A jakby na tej karteczce napisać swoje dane.. albo wykorzystać etykietkę z pudełka? 🤔
Dlatego mówię, najlepiej trzymać pudełka od sprzedających z allegro, może się przyda 😄

oznacz moderatorów

maxr01
#15 Entuzjasta#

1. Po pierwsze - jak ktoś nie ma do czynienia ze zwrotami w praktyce, to lepiej niech się tutaj nie wypowiada. Co innego teoria, a co innego praktyka. 

2. Ja mam mało zwrotów - kilkanaście tygodniowo (głównie zwroty dla darmowych przesyłek SMART). I tak zajmuje mi to kilka godzin w sobotę. Nie wyobrażam sobie nawet takiej sytuacji, gdybym miał ich kilkadziesiąt w ciągu tygodnia.

3. Bardzo dużym ułatwieniem przy obsłudze zwrotów jest dołączenie do zwracanej przesyłki dowodu zakupu i oryginalnej etykiety adresowej. Zamiast etykiety adresowej można też dołączyć choćby login kupującego na kawałku kartki. 

4. Teraz bardziej poważny problem. Kupujący odstępując od zawartej umowy ma obowiązek wysłać sprzedającemu odpowiednie oświadczenie. Sprzedającemu - a nie serwisowi Allegro, gdyż to sprzedający jest stroną umowy, a nie Allegro. Tzw. "zwrot" jest wykorzystywany do różnych celów - wymiany, reklamacji, odstąpienia od umowy. Wszyscy sprzedający znają temat z doświadczenia. W przypadku takiego zwrotu, sprzedawca otrzymuje informację od Allegro (a nie od kupującego), że kupujący dokonał zwrotu. Nie ma tam natomiast żadnej jednoznacznie sprecyzowanej informacji, że kupujący odstąpił od zawartej umowy. To oznacza jedynie jedną rzecz - taka informacja o zwrocie nie jest równoznaczna z odstąpieniem od umowy i można sobie ją wsadzić głęboko w 4-ry litery.

I co najważniejsze - to nie jest moje spostrzeżenie - to napisał mi jeden kupujący, który dokonał zwrotu poprzez Allegro i na e-mail wysłał mi formularz odstąpienia od umowy. Na moją informację, że niepotrzebnie wysyła taki formularz po skorzystaniu z opcji "zwrot" przez Allegro - to właśnie on nakreślił mi sytuację. I myślę, że ma w 100% rację.

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

Damian6778
#9 Pomysłodawca#

W jaki sposób nakreślił ci informację? Rozumiem, że zwroty zabierają twój czas, ale takie straszenie osób szukających informacji jest nieskuteczne.

oznacz moderatorów

_Likos_
#17 Koryfeusz#

Najprościej i najskuteczniej : włozyc do paczki karteczke z : Numerem zwrotu lub własnym nickiem. Wówczas nie ma problemu z identyfikacja paczki.

Przy wiekszej ilości zwrotów oraz przy nieopznaczonych zwrotach naprawde czasami jest duży problem z tym że by sie domyslić kto co zwraca. Zwłaszcza że jakis odsetek kupujących robi odstąpienie nie odsyłając potem produktu inne osoby odsylają produkt zapominając o formalbym odstąpieniu od umowy. . Wiec jeśłi przychodzi tygodniowo kilkanaście- kilkadziesiąt  nieoznaczonych paczek to zwroty wplat to naprawde masakra

oznacz moderatorów

Adramel
#9 Pomysłodawca#

Wiesz jak to wygląda od strony kupującego? Allegro udostępnia opcje zwrot i kod do odesłania. Nie wymaga żadnych oświadczeń itp. Zgaduję że taką formę zwrotów reguluje regulamin allegro na który każdy sprzedawca musi się zgodzić.

Od pewnego czasu allegro poprawiło odznaczenie zwrotów i już otrzymuje meila w którym nr zwrotu/sprzedawca jest powiązany z numerem paczki. 
Czyli mój problem rozwiązało samo allegro/inpost.

 

oznacz moderatorów

_Likos_
#17 Koryfeusz#

@Adramel  wiem na allegro zarówno sprzedaja jek i kupuje. Czasem też zdarzy sie coś odesłać bo nie pasuje. Allegro nie wymaga oswiadczen ponieważ kupujący już składa oświadczenie przez serwis

Generalnie obudwu stronom chodzi o to aby transakcja zarówno zakupu jak i zwrotu w tym zwrotu wpłaty  przebiegła jak najsprawniej

Włożenie kartecznki z nickiem do paczki to niewielki kłopot dla kupującego a może sprzedawcy zancznie ulatwić i przyspieszyć proces. 

Przy wiekszej ilości zwrotów nawet numery przesylek i sprawdzanie ich jest dość pracochłonne. No ale to zawsze lepsze niż w ogóle tajemnicze przesyłki bez żadnych danych 🙂

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Adramel Etykieta nadawcza , z którą przyszła do Ciebie paczka zawiera wystarczające dane do identyfikacji zwrotu / nick , nr. telefonu /  . Zadbaj ,aby sprzedawca ją otrzymał , a wszystko będzie grało . 😀

oznacz moderatorów