Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej, czy jest gdzieś określone ile czasu mam czekać na rozpatrzenie reklamacji, jeśli sprzedający zgłosił usterkę do producenta i tam odeslal sprzęt? 25.11 zgłosiłem reklamację przez allegro, 27.11 rzecz była już u sprzedawcy, a 4.12 wydał decyzję o odmowie zwrotu pieniędzy, którego oczekiwałem. W odpowiedzi podał nr reklamacji u producenta I zero dokładnego terminu, kiedy ta reklamacjazostanie zrealizowana. Po jakim czasie mogę wrócić do sprzedającego z prośbą o zwrot produktu bądź pieniędzy?
Jak reklamację u sprzedającego to ma 14dni na rozpatrzenie reklamacji, później reklamacja jest uznana.
@damian-im4 Jeśli sprzedający odebrał przesyłkę z reklamowanym towarem i przesłał go do serwisu to spełnił swój obowiązek.
Jeśli chodzi o czas w którym naprawa / wymiana ma zostać zrealizowana to nie jest to nigdzie określone w przepisach.
Jedyne co to naprawa / wymiana powinna zostać zrealizowana bez zbędnej zwłoki - czyli np. sytuacja w której towar jest w serwisie i oczekuje na naprawę (oczekiwanie na części itp.) jest częścią procesu reklamacji.
"4.12 wydał decyzję o odmowie zwrotu pieniędzy, którego oczekiwałem" - jeśli była to pierwsza reklamacja to miał takie prawo.
Czyli jeśli dobrze rozumiem, to poprzez odrzucenie reklamacji Sprzedający odniósł się do niej w czasie 14 dni, a to ile Producentowi zajmie naprawa, to już moje zmartwienie? Załóżmy, że 18.12 mina 2tyg od zgłoszenia reklamacji przez sprzedającego u producenta, i co dalej?
Z tego co rozumiem to sprzedający odrzucił prośbę o zwrot pieniędzy a nie samą reklamację. Wysłał przecież towar do serwisu.
Dalej pozostaje czekać.
No właśnie o to czekanie mi chodziło;) Czy jest określone ile powinienem czekać.
Niezwłocznie. ale pewnie się mu nie spieszy, dyskusja mu by przyspieszyła chęci.
a jak chcesz przyspieszyć działanie podmiotu trzeciego - producenta? Myślisz, że sprzedający ma jakieś formy nacisku na niego?
Dyskusja już jest w toku, ale nawet support allegro nie jest w stanie poprawnie poprowadzić tematu. Wg nich fakt, że przedmiot został zgłoszony u sprzedającego na reklamacje, automatycznie powinno uznać moj zwrot po 14 dniach (9.12). Czyli to co wspomnial LEW433. Ale faktem jest, że reklamacja nie została odrzucona, a prośba o zwrot pieniędzy.
Więc powinieneś mieć możliwość odznaczyć dyskusji jako nierozwiązana, może to pomóc.
Naprawa lub wymiana towaru powinna nastąpić w terminie wskazanym w oświadczeniu reklamacyjnym. Jeśli takiego terminu nie wskazano, gwarant powinien dokonać naprawy lub wymiany w terminie 14 dni od dostarczenia wadliwego towaru lub udostępnienia produktu na miejscu. Ważne!!!!
14 dni to termin na odpowiedź w sprawie reklamacji a nie jej sfinalizowania w postaci wymiany czy zwrotu srodkow
jesli wiec otrzymałeś w tym terminie odpowiedź że towar pojechał do serwisu producenta to czego jeszcze oczekujesz?
@Monika__L A ile na zrealizowanie?
Sprzedający musi odnieść się do reklamacji w ciągu 14 dni - odniesienie się do reklamacji w żadnym wypadku nie oznacza obowiązku naprawy / wymiany / zwrotu w ciągu tych 14 dni.
Jeśli sprzęt trafił do serwisu to jest jakby oczywiste, że sprzedający się do reklamacji odniósł bo wysłał sprzęt do naprawy.
Żaden przepis nie określa jak długo może trwać naprawa - jedyne co to taka naprawa musi się odbyć ,bez zbędnej zwłoki’ a znaczy to tyle że sprzedający nie może np. odłożyć towaru na bok i powiedzieć „naprawię go za miesiąc bo mam taki kaprys”.
Jeśli sprzęt trafił do serwisu i ten serwis musi przeprowadzić np. diagnostykę, zamówić części i na te części poczekać to jest to całkowicie normalne.
@damian-im4 rozumiem Twój punk widzenia, fajnie byłoby mieć sprzęt u siebie jak najszybciej - każdy by tak chciał, ja też - ale tu niestety jedyne co zostaje to poczekać.
Ponaglanie sprzedającego w dyskusji, oznaczanie jej jako nierozwiązanej jak sugeruje @LEW433 itd. będzie zwyczajnie nie fair wobec sprzedającego bo z tego co piszesz to póki co sprzedający wywiązał się ze wszystkich swoich obowiązków.
PS. Support allegro w dyskusji często jest na bardzo niskim poziomie. Doradcy nie znają przepisów, błędnie się do nich odnoszą i próbują je stosować w sytuacjach kiedy nie mają one zastosowania 🙃
Nieprawda, wg ciebie może wówczas to trwać w nieskończoność a tak nie jest.
@LEW433 zacytowany przez Ciebie tekst odnosi się do gwarancji i to tylko w przypadku kiedy w warunkach tej gwarancji nie zostały określone ramy czasowe naprawy.
Poza tym - minęły ledwo dwa tygodnie od zgłoszenia reklamacji, sprzedający ją uznał i sprzęt jest w naprawie.
Pozostaje poczekać.
Odnosi się do naprawy i nie może ja wy tu uważacie wysłać do kogo chce i trwać w "nieskończoność". Uważacie że jak uzna w 14dniach to później np przez 1rok może naprawiać, ma to zrobić niezwłocznie i nie więcej niż 14dni od otrzymania towaru.
@LEW433 @Skoro tak twierdzisz to podaj konkretny przepis który o tym mówi.
„Uważacie że jak uzna w 14dniach to później np przez 1rok może naprawiać”
Tu też poproszę cytat z wypowiedzi gdzie „twierdzimy że może 1 rok naprawiać”