anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ile trzeba czekać na zwrot pieniędzy?

Client:49979823
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry chciałem zapytać ile trzeba czekać na pieniądze ze zwrotu w ramach allegro inpost? Zwrot został zgłoszony 18 czerwca, a paczka dotarła 21 czerwca. 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

mdrogeria
#21 Demiurg#

Client:49979823 zgodnie z zapisem w UK do 14 dni

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Client:49979823 Zgodnie z Ustawą, sprzedawca powinien zwrócić wpłatę niezwłocznie po otrzymaniu Twojego formularza zwrotu, najpóźniej w czasie 14 dni.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

To zależy czy zrobiłeś zwrot przez formularz Allegro bez podania przyczyny czy też podałeś powód zwrotu.

Jeżeli odstąpiłeś bez podania przyczyny to sprzedawca ma czas do 14 dni kalendarzowych, licząc od daty odstąpienia od umowy, na zwrot pieniędzy.

Jeżeli podałeś powód zwrotu to sprzedawca może to potraktować jako reklamację.

oznacz moderatorów

Bytom_Trade
#10 Popularyzator#

"Jeżeli podałeś powód zwrotu to sprzedawca może to potraktować jako reklamację."

Nie może, to kupujący ma określić, czy jest to zwrot czy reklamacja.
Zwrot z podaniem przyczyny nadal jest zwrotem.

oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

"Zwrot z podaniem przyczyny nadal jest zwrotem."

To nieprawda. Zwrot z podaniem powodu jest reklamacją a nie zwrotem (odstąpieniem od umowy).

Interpretacja Allegro: "Zwroty z powodem "przedmiot jest wadliwy/uszkodzony" lub "przedmiot jest niezgodny z opisem" należy traktować jako reklamację z tytułu rękojmi. Kupujący podaje przyczynę rezygnacji, zatem nie jest to traktowane jako odstąpienie od umowy bez podania przyczyny. "

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@gierland to jest mało precyzyjne i wprowadzające w błąd, bo skoro można reklamować w ten sposób to czemu tylko 14 dni ?  czemu nie jest to dostępne jeśli sprzedawca ma wyłączone zwroty ? Czemu nie ma tam żądań konsumenta ( naprawa, wymiana, odstąpienie jeśli wada jest istotna wymagane przy reklamacji ) ? i wiele innych niejasności, można to traktować jak komu wygodnie 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

gierland
#12 Orędownik#

Taka jest interpretacja Allegro zwrotu z podaniem przyczyny. Mam to na e-mailu. O resztę dopytaj się pracowników Allegro...

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@gierland Allegro o tym nie decyduje. Oni tak piszą, bo chcą pobierać prowizję po odstąpieniu od umowy, gdy ta zgodnie z prawem jest wtedy niezawarta.

To kupujący decyduje, czy składa reklamację czy robi zwrot konsumencki, nie Allegro.

oznacz moderatorów

Bytom_Trade
#10 Popularyzator#

Nie za bardzo interesuje mnie jak to allegro interpretuje, problem jest to, że allegro odstąpienie od umowy podpięło pod termin "zwrot towaru" i wszystko się miesza. Dlatego upomniałem tutaj, że podanie przyczyny nie decyduje o czymkolwiek, bo jest to błędne i jakiś nowy sprzedawca może się na tym nieźle przejechać.

Jako sklep mogę chcieć oferować zwrot towaru w ciągu np 30 dni na lekko zmienionych zasadach, np. pod warunkiem opłacenia kosztu zwrotu, od taka moja promocja sklepu w celu zwiększenia satysfakcji kupującego. Ale ustawa już mnie nie zmusi do tego by oddać pieniądze za zwrot. Na allegro to już w ogóle kosmos by się zrobił 🙂 chodź możemy zaproponować takie rozwiązanie jakbyście byli chętni 🙂 

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@Client:49979823 Zgodnie z Ustawą, sprzedawca powinien zwrócić wpłatę po otrzymaniu Twojego formularza zwrotu, najpóźniej w czasie 14 dni.

oznacz moderatorów