anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Inna cena zakupu na allegro a inna na fv, co zrobić?

tutifrutti6
#8 Zapaleniec#

Witam, 

Otrzymałem dziś towar który zakupilem na portalu allegro. Cena jak zaplaciłem przez portal jest bliska 270zl. Otrzymałem towar zgodny z opisem, natomiast FV opiewa na kwotę niższą o połowę (ilość towaru jest zgodna). Czy w związku z tym mogę zażądać zwrotu różnicy czy raczej skończy się tym że sprzedający sklep zmieni wartość na kolejnej wystawionej FV. 

Nie wiem która wartość ma nadrzędny charakter, czy ta z oferty, czy ta otrzymana na FV fizycznie z towarem? 

Dzięki z góry za rozwianie wątpliwości!

Pozdrawiam

Adrian

oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

hahahahah...Ty se jaja robisz prawda? 😄

oznacz moderatorów

tutifrutti6
#8 Zapaleniec#

Jaj może nie, żyjemy w czasach gdzie często oferta z etykiety jest inna od tej na kasie. Ponadto nie kupuje od pana Kowalskiego tylko od sklepu także w sytuacji wystawiania dokumentu jakim jest FV istnieją może jakieś regulacje które wpisują się w podobne sytuacje. A poza tym kto pyta nie błądzi 🙂

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Jedyne czego możesz "zażądać" to korekty błędu na fakturze

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie może tak być, ceny na Allegro są cenami brutto, otwórz dyskusję, musi być korekta FV: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

@LEW433 wiesz, że istnieją możliwości kontaktu ze sprzedawcą poza otwieraniem dyskusji? Wystarczy wysłać wiadomość lub maila.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A wiesz że firma zna się na rzeczy i takich pomyłek nie robi a jak robi to.....🙂poza tym dyskusja to także forma kontaktu.

oznacz moderatorów

tutifrutti6
#8 Zapaleniec#

Dokładnie, może częściej coś takiego się dzieje. Ja nie chce zapłacić mniej ale zwyczajnie nie zrozumiale jest dla mnie coś takiego... Poza tym FV to FV, a nie zakup przez **piiip** u sąsiada z klatki, który coś kupił okazyjnie a potem sprzedał to drozej.

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Sprawa w sądzie to też forma kontaktu a mimo to nie trzeba być pieniaczem jak tylko ktoś popełni błąd i można sprawę załatwić w normalny sposób. A co do pomyłek i wprowadzania w błąd to najpierw przyglądnij się swoim postom a później "rzucaj kamień" 😉

oznacz moderatorów

tutifrutti6
#8 Zapaleniec#

Nie pienie się, zwyczajnie pytam. Jeśli z litery prawa okazuje się że jedynie oferta zakupu na portalu jest wiążąca co do kwoty a nie cena z późniejszej FV to temat jest zwyczajnie do zamkniecia. Chyba z punktu prawnego ważne jest co "przyjmuje papier"

Odwróć sytuacje. Zaplacilem za mniej, na FV jest kwota wyższa, czy wtedy sklep ma prawa wołać ode mnie za powstałą różnicę? 

Tego też nie wiem, tylko pytam.

A co do "przyglądania się" to nie rozumiem tego wątku. Staram się poznać konkretne odpowiedzi a nie jakieś wycieczki...

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Ty tak serio? Az ręce opadają jak niektórzy robią z siebie *piip* żeby przycebulić kilka zł

oznacz moderatorów

tutifrutti6
#8 Zapaleniec#

A Ty tak serio?

Z tego co wiem to miało być forum wsparcia kupujących a u Ciebie widzę dobre nastawienie do bliźniego poniżej poziomu Morza Martwego. Choć mnie to w sumie nie dziwi skoro raczej bardziej przywiązany jesteś do grupy do dyskusji sprzedających... ale tyle wycieczek personalnych.

Nie chodzi tu o kilka cebulionów tylko o zasady... Wg Ciebie pewnie istotna jest wartość zdarzenia a nie samo zderzenie.

Jak wspomniałem gdzieś wyżej pytam tylko o poprawność całej sytuacji. Rozumiem że jesteś z tych którzy idąc do marketu kupując telewizor "z metką" 2000zł, w kasie płacisz 2000zł a widząc że na FV widnieje wartość 1000zł to machasz ręką i idziesz dalej... Ja nie, ale jeśli źle myślę to dopytuje o konkretnie poparte argumenty a nie o ocenę i wycieczki na poziomie forum dla małolatów. Sam pracuje w B2C ale nie sklepie online, więc i tu czasem zdarzają się nieścisłości ale nie rzędu >100% wartości. Tu mamy do czynienia z Allegro jako pośrednikiem między sklepem i a klientem także sytuacja nie jest jednakowa.

 

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Kupujący najpierw musi przestać mieć zapędy na wyłudzacza, żeby liczyć na wsparcie.

 

"Rozumiem że jesteś z tych którzy idąc do marketu kupując telewizor "z metką" 2000zł, w kasie płacisz 2000zł a widząc że na FV widnieje wartość 1000zł to machasz ręką i idziesz dalej."

Wtedy grzecznie proszę o korektę faktury a nie liczę na towar za półdarmo.

oznacz moderatorów

Client:107370536
#12 Orędownik#

@tutifrutti6  napisał(a):

Z tego co wiem to miało być forum wsparcia kupujących


Jeszcze nie zauważyłeś, że w "dyskusjach kupujących" biorą udział wyłącznie sprzedawcy? I to raczej nie tacy, którzy wystawiają faktury VAT.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@tutifrutti6 No tak > najbardziej pomagają wpisy Kubusia 536, który się zna na leżeniu jako podnóżek xyz.

Zapytaj się tego "   " czy on w ogóle wie co jest faktura? > co to jest VAT? > i co w tej rozmowie chodzi?

Odpowiem Ci > wie ile dostał garnuszków miodu > i na tym się kończą jego wiadomości.🤣

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@Client:96810784 Szczerze mówiąc jak patrzę na te "pytania o zakup" czy później wiadomości przez allegro ... to już wolę jak otworzy dyskusję. 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

sprawa prosta, albo błąd na fakturze, albo jakieś podatkowe wałki. Chociaż sprzedawca musi być odważny, że w dzisiejszych czasach przy transakcjach online robiłby takie jawne przekręty.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@tutifrutti6 To może być zwykły błąd powstały np. przywystawianiu kilku faktur jedna po drugiej. Możesz tylko domagać się korkty f-ry > niczego więcej.

Tylko ten się nie myli, co nic nie robi

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@tutifrutti6 Podstawowe pytanie - kontaktowałeś się w tej sprawie ze sprzedającym? Przecież najpewniej jest to błąd…

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@tutifrutti6 a nie dostałeś maila od Allegro, że pobrali i rozliczyli VAT, a Ty kupowałeś od firmy spoza UE? Była tu niedawno historia z fakturą na kwotę netto, od firmy ze Szwajcarii. Ewentualnie jest to błąd sprzedawcy to poproś o wystawienie korekty faktury.

oznacz moderatorów