Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Otrzymałem dziś towar który zakupilem na portalu allegro. Cena jak zaplaciłem przez portal jest bliska 270zl. Otrzymałem towar zgodny z opisem, natomiast FV opiewa na kwotę niższą o połowę (ilość towaru jest zgodna). Czy w związku z tym mogę zażądać zwrotu różnicy czy raczej skończy się tym że sprzedający sklep zmieni wartość na kolejnej wystawionej FV.
Nie wiem która wartość ma nadrzędny charakter, czy ta z oferty, czy ta otrzymana na FV fizycznie z towarem?
Dzięki z góry za rozwianie wątpliwości!
Pozdrawiam
Adrian
@tutifrutti6 Nie zaczynaj od "dyskusji = awantury" Po prostu napisz do sprzedającego o zaistniałej sytuacji > niech wystawi korektę fry i będzie po sprawie. Do rozliczeń wazna jest kwota wpisana na frze, a nie z oferty (to tylko oferta > mogłeś kupić taniej) Sprawę da wyprostować bez zbędnych awantur = dyskusji. Dopiero jak nie będzie chciał skorygować > otworzysz dyskusję. Po co od razu nerwy.
Nie chodzi tu o żadną awanturę.
Kontaktowalem się ze sprzedawcą, ale pewnie że wczoraj było po 15tej w piątek to całkiem zrozumiałe że byl już "offline".
Moje pytanie może dla kilku ludzi z tego wątku mogło być zrozumiane jako próba wyłudzenia ale nie taki był mój zamiar.
Jako konkluzja pozostaje wystawienie KFV i wystawienia kolejnej FV, już z właściwymi wartościami.
Dzięki 🙂
@tutifrutti6 Napisałem dyskusja = awantura dlatego, że nie powinno się zaczynać od dyskusji, tylko od telefonu bądź maila. Nic nie pisałem o próbie wyłudzenia > nic takiego nie widzę. I tak > korekta i wystawienie drugiej > tylko to się liczy w razie kontroli US.
@medalik_2009 napisał(a):
a po co wystawienie drugiej FV?
Niby skąd handlarz odpustowymi podróbkami perfum miałby to wiedzieć?
@medalik_2009 Zasada jest taka > wystawia fakture korygującą na pełną kwotę starej fry ze znakiem - > i jednocześnie druga fre na właściwą kwotę > może być na jednym arkuszu, ale musza to być 2 osobne fry.
@Client:107370536 A kubusiek - pełzacz ma za mały rozumek, żeby to pojąć.
@Ziolko39 mylisz się i to bardzo. Korektę całości robisz tylko jeśli pomyliłeś towar, przyjąłeś zwrot zakupionego towaru itp. Przy błędzie w cenie lub np. upuście cenowym w ramach uznanej reklamacji korygujesz tylko cenę towaru, bez wystawiania nowej faktury.
@medalik_2009 Ok. To w takim razie wytłumacz mi to łopatologicznie > kupiłem XXX za 200 zł > dostałem frę na 100 zł > i co dalej? > wg Twojego wpisu mam dostać fakturę na brakujące 100 zł? > czy fakturę na całe 200 zł?
@Ziolko39 masz dostać fakturę korygującą cenę. Wyglądającą tak:
@medalik_2009 No dobrze, ale skorygowałeś cenę w dół. A jak to zrobić w górę?
@Ziolko39 dokładnie tak samo, tylko w drugą stronę. Ilość oraz cenę możesz w obie strony korygować.
@medalik_2009 Ok.Masz rację. Mój bład.
@tutifrutti6: udzielam sie troche na forum prawnym. Tam każdego dnia pojawiaja sie posty w ktorych autorzy pytaja, czy jesli zamawiali jedna sztuke towaru a dostali trzy/cztery to czy muszą je oddawać/zwracać czy moga sobie zatrzymac traktujac jako prezent badź darowizne.
Widzę, że tendencja jest taka, żeby za wszelką cene wydymać osobę która się pomyliła. Znaleźć kruczek prawny i jej dowalić. Smutne i żałosne.
I tak właśnie wyglądał twój pierwszy post.
Nie taki był mój zamiar (odnośnie wydymania :)) Dziś już w końcu udało się dodzwonić do sprzedawcy i otrzymałem KFV. Temat do zamknięcia 🙂
@tutifrutti6 Nie przejmuj się > niektórzy nie potrafią zrozumieć sensu wpisu . Ale poniewż za wszelką cenę chcą zaistnieć na forum to będą :
Zadzwoń do sprzedającego poproś o korektę Allegro nic ci w dyskusji nie pomorze