Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Zamowilam nie ta dmuchawę co mąż chciał 😬 dzwoniłam do sprzedawcy powiedziałam jaka sytuacja ale towar już wyruszył do mnie ..paczka była za pobraniem- ja nieodebralam jej ale nie wiem gdzie i jak mam anulować zakup na allegro abym i ja jak i sprzedawca nie miał problemów.
Napiszcie proszę co mam zrobić ..?
@kamila640 Przy pobraniu nigdzie nie dzwoń, tylko wyślij sprzedawcy mailem swoją rezygnację z zakupu. To będzie Twoje odstąpienie od umowy. Nie musisz wtedy paczki odbierać, ale sprzedawca, jeśli już towar wysłał, będzie mógł domagać się od Ciebie zwrotu powrotu nieodebranej przesyłki, tylko kosztu powrotu, nie kosztu nadania w obie strony.
Nie musisz się martwić o problemy sprzedawcy, pilnuj swoich praw.
Nie odbierając tej przesyłki naraziłaś sprzedawcę na niepotrzebne koszty, bo policzą mu za zwrot - chyba, że to dostawa w SMART? może wówczas nie naliczają.
Należało odebrać, odstąpić od umowy i zrobić zwrot.
Niczego nie należało odebrać. Można odstąpić od umowy przed odebraniem. Nie ma obowiązku odebrania, jeśli się odstąpi od umowy. Nawet odstąpienie telefoniczne może być skuteczne, ustawa nie nakłada obowiązku pisemnego odstąpienia.
@kamila640
Prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu nie zwalnia Kupującego z obowiązku odbioru zamówionej przesyłki (nawet jeżeli odstąpienie nastąpiło przed próbą jej doręczenia) - chyba, że Sprzedający zgodził się (np. w rozmowie telefonicznej) ponieść koszt nieodebranej przesyłki.
W tej sytuacji powinnaś przede wszystkim wysłać Sprzedawcy swoje oświadczenie o odstąpieniu od Umowy (rezygnacji z zakupu).
Ponieważ dostawa "za pobraniem" najczęściej nie jest najtańszą formą dostawy w ofertach Sprzedających - Sprzedający może (nie musi) obciążyć Cię różnicą kosztów: przesyłki "za pobraniem" i najtańszej w jego ofercie oraz dodatkowo: kosztem powrotu nieodebranej przesyłki "za pobraniem".