Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sytuacja wygląda tak: 19 listopada kupiłem szlifierkę Milwaukee za około 1200 zł. Sprzedawca niezwłocznie ją nadał. 20 listopada przesyłka utknęła w oddziale InPost. Zgłoszenie do InPost wysłane w piątek. Wczoraj, w poniedziałek oddział InPost kontaktuje się ze mną i pyta, co było zawartością przesyłki. Prawdopodobnie odkleiła się etykieta. Do teraz (28 listopada) nie mam żadnej informacji, co dzieje się z paczką, oczywiście w śledzeniu status się nie zmienił. Jak długo może trwać taka sytuacja? Narzędzie kupione do firmy, jest po prostu potrzebne nam do pracy.
Na każdą odpowiedź reklamacyjną inpost ma 30dni
Tylko tutaj nie została jeszcze złożona reklamacja
Więc reklamację kieruj do sprzedającego to on odpowiada za przesyłkę do chwili odebrania,
Sprzedający został poinformowany o sprawie. Też interweniował w InPost i jest na takim samym etapie, co u mnie, czyli o pytania o zawartość przesyłki
Czyli nie chcesz przesyłki? sprzedający ma obowiązek w wyznaczonym terminie Ci dostarczyć towar i Ciebie nie interesuje zaginięcie i reklamacja, On niech sobie składa reklamację a Tobie dostarczy towar. Tu jak się nie znajdzie stracisz kasę z takim sposobem działania, najlepiej działać.
Rozumiem. Najlepszym dla mnie rozwiązaniem byłaby wysyłka kolejnej szlifierki, o ile sprzedający taką posiada
Ma to rozwiązać, to jego problem albo szlifierka albo środki, nie będzie chciał to napisz tu a powiemy co dalej.
Dziękuję za cenną radę
@az1rael Za przesyłkę do chwili odebrania towaru odpowiada sprzedający, i dlaczego nigdy tego nie napiszesz i to nie jest prawda? tylko że on już wysłał zauważ.
@LEW433 niestety nie masz racji bo ma czas aż przewożnik nie rozpatrzy reklamacji bo ma na wydanie towaru całe 30dni.
@Marcin1642 tu masz tekst odpowiedzi uokiku na pytanie zadane w sprawie zaginionej paczki
Dzień dobry,
sprzedana rzecz powinna zostać wydana niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty zawarcia umowy – chyba że w umowie uzgodniono inaczej.
Jeżeli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, druga strona może wyznaczyć jej odpowiedni dodatkowy termin do wykonania z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniona do odstąpienia od umowy.
W związku z powyższym w przedmiotowej sprawie, jeżeli upłynął termin określony w umowie do wydania zamówionej rzeczy, to winien Pan wyznaczyć przedsiębiorcy dodatkowy termin do wydania zamówionego towaru pod rygorem odstąpienia od umowy. Przedmiotowe pismo należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum.
W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan odstąpić od przedmiotowej umowy, a także wyznaczyć przedsiębiorcy termin do zwrotu wpłaconej kwoty pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego. Przedmiotowe pismo również należy wysłać na adres siedziby przedsiębiorcy listem poleconym, a jego kopię zachować w domowym archiwum.
W razie dalszej ewentualnej zwłoki dłużnika będzie mógł Pan wystąpić z pozwem o zapłatę do sądu lub zwrócić się z wnioskiem o pomoc do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów właściwego ze względu na Pana zamieszkanie (dane teleadresowe dostępne są na stronie internetowej https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy.php oraz https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php) celem podjęcia próby pogodzenia stron sporu konsumenckiego lub też pomocy w dalszym prowadzeniu sprawy.
Paweł C.
Konsumenckie Centrum E-porad