Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam przedmiot od osoby prywatnej który miał być nowy a okazał się uszkodzony czyli niezgodność z opisem, sprzedający umywa ręce i nie chce oddać pieniędzy, rozpoczęłam dyskusję ale allegro odpisało tylko:
Z racji tego, że sprzedający jest osobą prywatną a nie firmą, możliwość zwrotu towaru jest uzależniona od decyzji sprzedającego. Kupujący może w tej sytuacji złożyć reklamację z tytułu rękojmi, pragnę jednak nadmienić, że decyzja reklamacyjna jest podejmowana wyłącznie przez sprzedającego. Jako Serwis nie posiadamy kompetencji Sądu, aby podważyć decyzję sprzedawcy. Zachęcam do proklienckiego zakończenia sprawy.
Co dalej można robić?
@bobas_15 Tak reklamuj z tytułu rękojmi, musi przyjąć i się ustosunkować. Załóż dyskusję przez Allegro z Sprzedającym:https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE po 14 dniach od zakupu możesz złożyć wniosek do POK:https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
@Vryko Tak "pandemię".🤣
@bobas_15 Nie domagaj się zwrotu, bo to jest kojarzone z odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny, tylko w tej Dyskusji złóż reklamację, opisz wady, domagaj się naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów, także kosztów odesłania towaru. Po złożeniu reklamacji i odpowiedzi sprzedawcy poproś ponownie o pomoc Allegro.
W jaki sposób złożyć reklamację? tak po prostu napisać w rozpoczętej dyskusji składam reklamację, opisanie wady ze zdjęciami i domaganiem się naprawy, wymiany czy zwrotu?
@bobas_15 Tak napisz w mailu w ramach dyskusji. Możesz oczywiście także w mailu bezpośrednio , także listownie, każdy sposób jest dozwolony.
sprzedający nie uznał reklamacji a allegro odpisało tak: Decyzja reklamacyjna należy do sprzedającego. Serwis nie narzuca obowiązku uznania reklamacji klienta. Nakładamy jednak na sprzedającego obowiązek kontaktu z klientem i postępowania zgodnie z przepisami prawa konsumenta. Choć staramy się czuwać nad przebiegiem transakcji, jako pracownicy Serwisu nie posiadamy kompetencji sądu, który może rozstrzygnąć sprawę na korzyść jednej ze stron.
Czy jest jeszcze jakaś opcja?
@bobas_15 Tak, złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
@bobas_15 Tak możesz odwołać się do rzecznika praw konsumenta, możesz także złożyć wniosek do POK(14 dni po zakupie):https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
@LEW433 Nie wprowadzaj w błąd kupujących. Do jakiego rzecznika konsumenckiego, skoro sprzedawca jest osobą prywatną? Gdy już powtarzasz posty po innych to trochę myśl.