Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam pewne pytanie - Jak działa gwarancja? Czy jak zgłoszę gwarantowi problem z produktem to on wybiera wybiera drogę reklamacji? W rękojmi wiem, że to ja (kupujący) wybiera sposób reklamacji, a z gwarancją jak? To gwarant wybiera np. że zwróci pieniądze po odesłaniu towaru?
Za gwarancję odpowiada producent albo ktoś, dla kupującego lepsza jest rękojmia, zwracasz towar sprzedającemu i on się martwi o naprawę.Czas gwarancji zależy od woli gwaranta, może więc ona trwać np. rok lub 5 lat bądź zostać udzielona dożywotnio. Ważne! Jeżeli w oświadczeniu gwarancyjnym nie określono okresu ochrony, przyjmuje się, że wynosi on 2 lata – licząc od dnia, w którym wydano towar konsumentowi.
@narkes_allegro Do sprzętu powinna być dodana karta gwarancyjna z opisanymi warunkami gwarancji. Gwarancje są różne i warunki są różne. Zazwyczaj jest tak, że zgłasza się wadę, a towar jest naprawiany, rzadziej wymieniany, a tylko w wyjątkowych sytuacjach zwracane są pieniądze, na przykład po kilku nieskutecznych naprawach.
@narkes_allegro
W rękojmi wiem, że to ja (kupujący) wybiera sposób reklamacji ...
W zgłoszeniu reklamacyjnym z tytułu rękojmi Kupujący wskazuje m.in. swoje życzenie/żądanie (np. co do sposobu załatwienia reklamacji). Jednakże sprzedawca najczęściej ma (prawną) możliwość wyboru sposoby załatwienia uznanej reklamacji i może (nie musi) zrobić to w sposób inny niż oczekiwany przez Kupującego.
Dopóki nie znamy rodzaju rzeczy reklamowanej, nie znamy Gwaranta i warunków gwarancji, nie wiemy nic o sprzedawcy - trudno o jednoznaczne stwierdzenie co jest lepsze (bo może być uzależnione od kilku czynników): gwarancja czy rękojmia ?
@narkes_allegro warunki gwarancji okresla gwarant ( producent/importer/ czasem inny podmiot) odpowiedż na to jak dziala gwarancja powinieneś znaleźc w karcie gwarancyjnej produktu.
Tam powinny być opisane zasady i warukni gwarancji jaka została udzielona na produkt który zakupiłeś.