anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak kupujący może zareklamować przesyłkę Allegro?

the-foe
#12 Orędownik#

Zgodnie z prawem to Allegro jest przewoźnikiem takich przesyłek jak Allegro Paczkomaty Inpost. Niestety Allego miga się z przyjmowaniem bezpośrednio reklamacji od kupujących. Mimo, ze prawnie przewoźnik, w tym przypadku Inpost, nie jest w ogole stroną dla kupującego. Allegro "sprzedaje" formułkę: "zareklamowaliśmy w Pańskim imieniu przesyłkę u przewoźnika". Jakim prawem i dlaczego Allegro nie chce brać odpowiedzalności za własne usługi?

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@the-foe Allegro nie jest przewoźnikiem, w przypadku przesyłek Allegro Paczkomaty InPost to wciąż InPost jest przewoźnikiem i może rozpatrywać reklamacje, które my jako pośrednik możemy złożyć w imieniu kupującego. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

Taak? To czemu Inpost wymaga dokumentu zrzeczenia się Allegro do roszczeń jeśli taką przesyłkę adresat czy nadawca chce zareklamować osobiście?
https://bip.uke.gov.pl/rop/rejestr-operatorow-pocztowych/?p=2&page=1&rejestr=B-00694

Dodam, ze sytuacja dotyczy Smart!

 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@the-foe masz na myśli pełnomocnictwo Allegro?
Reklamację składa nadawca przesyłki, w przypadku przesyłek rozliczanych z nami, nadawcą przesyłek Allegro Smart! jest Allegro dlatego, aby umożliwić Ci prowadzenie sprawy z firmą InPost, udzielamy pełnomocnictwa do złożenia reklamacji.
Możemy złożyć reklamację w imieniu nadawcy przesyłki, ale reklamacje rozpatruje przewoźnik, czyli w tym przypadku InPost. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

Kupujący nie zawiera umowy z Inpost tylko z Wami (Smart!) i to WY powinniście taka reklamację rozpatrywać, czy to na podstawie reklamacji z Inpost, czy z magicznej kuli to Klienta nie powinno obchodzić, to już Wasz problem.

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@the-foe

Allegro Paczkomaty Inpost, to usługa świadczona przez Inpost. Jako sprzedawca nadajesz ją ze swojego konta w Menedżerze Paczek, a na etykiecie są twoje dane jako nadawcy. Allegro jest tu tylko płatnikiem.

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

nie doczytałeś, mówie o kupującym ze Smart!, który chce taką paczkę reklamować.

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@the-foe

Kupujący może reklamować przesyłkę po jej odebraniu i nie potrzebuje żadnego pełnomocnictwa do tego. 

oznacz moderatorów

the-foe
#12 Orędownik#

nie do końca. Po pierwsze, jeśli odebrał paczkę to musiałby być **piiip**ą by samemu to reklamować, ma pełnię prawa zrzucić problem na sprzedającego. Kupujący ma problem pt. kwadratura koła tylko w jednym przypadku, częstym w b***lu jaki panuje w Inpost: jego paczka dostaje status odebranej a on nawet z kanapy się nie ruszył. Allegro żąda wtedy zrzeczenia się Nadawcy roszczeń. Allegro umywa ręce, bo dobrze wie, ze InPost takie reklamacje odrzuca wg formułki niczego nie sprawdzając, twierdząc, ze ich system jest dowodem dostarczenia samym w sobie.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@la_nika   Pięknie i rzeczowo napisane:  "... InPost jest przewoźnikiem i może rozpatrywać reklamacje, które my jako pośrednik możemy złożyć w imieniu kupującego. "

Więc kupujący powinien być poinformowany że to Wy  składacie  reklamację na wniosek kupujacego,  albo możecie upoważnić kupującego do złożenia  reklamacji w waszym imieniu. 

Dlaczego te informacje nie są publicznie znane i  wywołują właśnie takie dyskusje?

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@br., sytuacje prowadzące do zgłoszenia reklamacji przez kupującego są przeważnie zgłaszane w Dyskusji ze sprzedającym. Klient zawsze otrzymuje od nas dokładny opis możliwości rozwiązania jego problemu i dalsze instrukcje. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@MiMary   Przecież to nie o tym ta rozmowa.  Na  zgłoszenie  złego stanu przesyłki i reklamację kupujący ma zazwyczaj do 7 dni od przyjęcia przesyłki  więc musi działać  szybko.  Dobrze  by było gdyby kupujący  miał świadomość i wiedzę, że to nie on lecz Allegro zgłasza taką reklamację.

Natomiast dyskusje Allegro to często tygodnie a nawet miesiące po odebraniu przesyłki i co najwyżej dają odpowiedź na pytanie kto zawinił.  Więc kto zawinił Allegro czy kupujący?

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@br. @the-foe

Kupujący składa reklamację do Inpostu w tym przypadku. Dla niego nie ma znaczenia, że to Allegro było płatnikiem.

Poza tym jak pisałem wyżej, kupujący po odebraniu przesyłki, nie potrzebuje żadnego pełnomocnictwa, czy zrzeczenia się praw do przesyłki przez nadawcę czy płatnika. 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@pecela   Napiszę trochę kolokwialne:  to są takie efekty gdy ktoś się  wcina między wódkę i zakąskę.  Zazwyczaj wszelkie umowy są dwustronne,  strona trzecia  tylko robi zamieszanie, nieporozumienia.

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@br.

Zauważ, że ani ustawa Prawo pocztowe, ani Rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi pocztowej, nie przewidują konieczności dołączenia do składanej przez odbiorcę przesyłki reklamacji, jakichkolwiek pełnomocnictw jeżeli przesyłka została odebrana.

A jeżeli chodzi o to, kto jest nadawcą, to wszystko jest w regulaminie. Jest tam: usługa Allegro Paczkomaty Inpost przeznaczona jest dla sprzedających na Allegro, zwanych dalej jako nadawca lub nadawcy.

Tylko że po doręczeniu przesyłki, nie ma to już najmniejszego znaczenia. 

oznacz moderatorów