Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, jak prawidłowo powinienem rozpocząć procedurę reklamacji? Poinformowanie sprzedawcy poprzez wiadomość na allegro będzie wystarczające, czy powinienem wypełnić jakiś formularz? Sprzedawca w swoim opisie posiada tylko formularz dotyczący zwrotów, jest to tym samym co reklamacja? Wykonałem taką czynność jakiś czas temu, sprzedawca podał mi adres do wysyłki i poprosił o zamieszczenie w pudełku opisu problemu. Po kilku dniach odesłał mi przesyłkę nie kontaktując się ze mną oraz nie odniósł się do zamieszczonej wiadomości.
@Client:37813639 Nie, formularz zwrotów nie zawsze oznacza reklamację. Musisz w nim wybrać taki powód zwrotu, który wskazuje na wady towaru lub niezgodności z opisem. Warto też tam wspomnieć, że jest to reklamacja z rękojmi, a nie zwrot bez podania przyczyny, o ile znajdziesz tam pole do wpisania swoich uwag.
Możesz też odesłać towar reklamowany poza formularzem zwrotu, z opisem wad i swoimi żądaniami, czyli naprawa, wymiana, zwrot wszystkich kosztów. Jeśli sprzedawca w ciągu 14 dni nie ustosunkuje się do reklamacji, jest ona z mocy prawa uznana za zasadną i sprzedawca musi spełnić Twoje żądania.
Jeśli sprzedawca odesłał paczkę, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w nim ponownie zgłoś problem, podaj datę swojej pierwszej reklamacji i po 24 godzinach poproś tam o pomoc pracownika Allegro.
Jeżeli wysłałem reklamację poza formularzem Allegro i zgodnie z wytycznymi sprzedawcy, w przesyłce zawarłem opis usterki ale nie podałem swoich warunków, to mogę bez problemu otwierać spór? Nie będzie on bezpodstawny?
@Client:37813639 Tak, możesz otworzyć spór i w nim zamieścić żądania. Poproś tam o pomoc pracownika Allegro, który doskonale zna zasady reklamacji.
Może naprawił urzadzenie? Sprawdź, czasem jest tylko niewielka pieczątka z napisem "naprawa gwarancyjna" i nr. sprawy.