Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzien dobry, w pazdzierniku w zeszlym roku kupiłam maszyne do szycia. Wlasnie przestala działać. Nie bardzo wiem co robić bo to jakis chyba Chinski Sprzedawca ale w aukcji bylo ze jest gwarancja. Prosze o jakas podpowiedz jsk podejsc do tematu, dziękuję i pozdrawiam Małgorzata [edycja]
Przede wszystkim nie reklamuj z gwarancji, tylko z rękojmi, która jest obowiązkowa, trwa dwa lata, a jej warunki są ustalone przepisami ustawy. Nie trzeba do tego żadnych kart gwarancyjnych itp. Z gwarancją może być różnie, ponieważ jej warunki ustala gwarant.
Wysyłasz sprzedawcy mailem pismo reklamacyjne, określasz w nim wady i swoje żądania, naprawa, wymiana lub zwrot wszystkich kosztów. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji, jeśli tego nie zrobi, reklamacja jest uznana z mocy prawa i potem pozostaje już tylko wyegzekwowanie żądań. Wadliwy towar odsyłasz na koszt sprzedawcy na adres podany na aukcji w zakładce Reklamacja. W praktyce wygląda to tak, że płacisz za odesłanie, a sprzedawca musi Ci ten koszt zwrócić.
Gdybyś sprzedawca stwarzał Ci problem, otwórz Dyskusję i poproś tam o wsparcie pracownika Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Tu masz zasady rękojmi; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Gdy sprzęt popsuje się po raz drugi i wada jest istotna, sprzedawca ma obowiązek w ramach rękojmi oddać Ci pieniądze, nie może naprawiać urządzenia wielokrotnie.
Oczywiście możesz też reklamować z gwarancji, ale powinnaś znać jej warunki, mieć kartę gwarancyjną. Zazwyczaj warunki gwarancji są dla kupującego mniej korzystne od warunków rękojmi.
Chcesz mieć dobry sprzęt który przez lata dawał by ci satysfakcję to na przyszłość nie kupuj po okazyjnych cenach od jakiś chińskich sprzedawców .