Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Wystawiłem sprzedającemu bardzo dobrą opinię niestety wystąpiły problemy z kupioną rzeczą i chciałbym ją jakoś zmienić.
@Artox2001A możesz coś więcej napisać, co się stało?
Zaraz ktoś pewnie wklei linka gdzie możesz zgłosić do Al
A więc
Kupiłem telefon Xiaomi Mi 9 T Pro 6/128 Używany gwarancja sprzedającego 6 miesiecy.
Z telefonem nie było problemów i wystawiłem mu bardzo dobrą opinię
Po mniej więcej 2 tygodniach zaczęła się pojawaiać zielona kreska na ekranie oraz zawieszanie się telefonu przy naprawdę nie raz banalnych czynnościach jak odblokowanie ekranu i w połowie animacji zatrzymywał się na mniej wiecej minutę i niestety mądry ja zamiast odrazu się domyślić że mogę napisać rękojmię, napisałem do sprzedającego w tej sprawie i że raczej wolałbym zwrócić towar i odzyskać pieniądze (oczywiście zdjęcia problemu miałem) niestety sprzedającemu było na rękę nie przypominać mi o rękojmi i wysłałem mu telefon.
Telefon przyszedł z wymienionym wyświetlaczem. Wieczorem zauważyłem że po włączeniu trybu ciemnego w systemie na szarym tle widać takie jak by nierównomierne podświetlenie lub taką poświatę. Po prostu widać że jest coś nie tak z wyświetalczem bo to nawet widać w aplikacji allegro lub InPostu gdy jest włączony tryb ciemny. Nie maiłem możliwości zrobienia zdjęcia ale wytłumaczytłem sprzedającemu i opisałem problem w rękojmi również zaznaczyłem ze występuje "smurzenie" na fioletowo na ekranie przy niskich jasnościach ekranu ( ten problem występował równiez wcześniej i tez go uwzględniłem) oraz że telefon dalej się wiesza.
No i wysłałem sprzedającemu znów telefon tym razem na podstawie rękojmi telefon wrócił po mniej wiecej tygodniu z "autoryzowanego serwisu" który nie potwierdził występowania żadnego problemu i sprzedawca dodatkowo napisał:
"Informujemy że zgłoszenie z tytułu rękojmi zostało rozpatrzone negatywnie. Autoryzowany serwis nie potwierdził występowania problemów ( dokumentacja serwisowa od Xiaomi ) . Urządzenie jest sprawne zgodne z specyfikacją oraz właściwościami/ parametrami producenta. Urządzenie zostało odesłana w dniu dzisiejszym. Dalsze bezpodstawne zgłoszenia będą skórkowały obciążeniem za poniesione koszty związane z wysyłką oraz ekspertyzą autoryzowanego serwisu. Pozdrawiam"
Na szczęście udało mi się zdobyć telefon który będzie mógł ukazać to na zdjęciach.
Więc wysłałem sprzedającemu zdjęcia które bardzo dobrze ukazują problem i sprzedający odpisał:
"Nasze stanowisko w tej sprawie zostało już przedstawione , przekazany opis rzekomego problemu został przekazany do autoryzowanego serwisu Xiaomi który nie potwierdził wady urządzenia. Telefon spełnia wszystkie parametry oraz normy producenta. Pozdrawiam"
Chciałem jeszcze raz złożyć wniosek POK ale już nie mogę niestety.
@Artox2001 Komentarz możesz zmienić, jeśli nie minęło 90 dni od zakupu. Jeśli minęło, możesz go tylko usunąć.
Wydaje mi się, że już kiedyś opisywałeś ten problem, dokładnie nie pamiętam. Jeżeli kupiłeś towar, który jest niesprawny, ciągle się psuje, sprzedawca nie uznaje reklamacji, Dyskusja nie przyniosła rozwiązania, możesz wystąpić o rekompensatę z POK. Jeżeli już raz składałeś wniosek i został on odrzucony albo termin na POK minął, poproś mimo to o umożliwienie ponownego złożenia wniosku tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=6464910c-6c94-4a98-8205-c92e3ce82158&subjectId=460985e0-b... Napisz tu potem, co Ci Allegro odpowiedziało.
W sumie tez pracownik allegro w sumie nic mi wiele nie powiedział prócz tego że mam napisać rękojmię i pogadać z sprzedawcą tak że XD
@Artox2001 Zapytaj, jak masz złożyć wniosek do POK, a nie jak masz rozwiązać problem ze sprzedawcą. Dodaj, że problemu ze sprzedawcą rozwiązać się nie da, ponieważ on Ci sprzedał bubel i nie chce uznać reklamacji, nic nie pomaga. Wklej tu odpowiedź.
Nigdy nie korzystaj z żadnych gwarancji, tylko z rękojmi sprzedawcy. Rękojmia jest obowiązkowa, trwa 2 lata i jej warunki są dla kupującego zazwyczaj znacznie bardziej korzystne od wszelkich gwarancji. Poczytaj o rękojmi na stronie UOKiK. Na gwarancji to sprzedawca albo inny gwarant będzie robił z Tobą, co będzie chciał, przy rękojmi już nie.
xyz96 - jak zwykle wprowadzasz wszystkich w błąd. Jak zwykle nie czytasz wszystkich wypowiedzi. Nie masz żadnej dokumentacji od kupującego odnośnie zaistniałej sytuacji. Kupujący wręcz sam napisał, że autoryzowany serwis nie potwierdził występowania problemu - to chyba jest wiarygodna opinia. Zamiast pisać szereg bzdur odnośnie POK, reklamacji i rękojmi (sprzedawca dysponuje orzeczeniem autoryzowanego serwisu) lepiej napisać kupującemu prawdę - czyli , że powinien sam zlecić serwisowi zbadanie telefonu i dopiero wtedy, po otrzymaniu odpowiedniej opinii żądać stosownych odszkodowań, łącznie ze zwrotem kosztów badań serwisowych, jeśli wskażą wadę telefonu.
To chyba jest logiczne.
@Artox2001 A masz jakieś papiery z tego autoryzowanego serwisu gdzie została wykonana ekspertyza? Jeśli nie masz to poproś o nie. Zobacz też w necie czy się nie da sprawdzić po numerach zgłoszenia serwisowego Xiaomi, imei itd. tak jak to jest np apple. Od każdej decyzji także zawsze masz prawo się odwoływać. Masz kartę gwarancją podbitą przez sprzedawcę? Pytam bo wówczas mógłbyś sam iść do autoryzowanego serwisu jeśli masz gdzieś blisko aby się czegoś dowiedzieć więcej nt usterek o jakich piszesz.
Papiery mam z serwisu nawet dwa jeden z pierwszej reklamacji co ekran wymienili a drugi co rzekomo niczego nie wykryli. Zobaczę czy da się sprawdzić coś na internecie jeśli tak to napiszę tu.
O rękojmi czytałem coś i właśnie niby za drugim razem już musi np. oddać pieniądze.
Tylko mnie to martwi że jest tam napisane jeśli sprzedający uzna że wada jest istotna.
@Artox2001 Po co się "boksujesz" złóż wniosek do POK, a problem będzie miał sprzedawca, skoro telefon jest sprawny , niech sam go używa:https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/index
@LEW433 Właśnie czekam na odpowiedź od allegro i możliwość napisania ponownie wniosku POK
@LEW433 Czytaj;
Chciałem jeszcze raz złożyć wniosek POK ale już nie mogę niestety.
Rozumiesz?
A link do odwołania dostał ode mnie kilka postów wyżej.
@Artox2001 No cóż, mam tylko pytanie czy podczas zakupu wiedziałeś o tym wymienionym wyświetlaczu?
No bo jeśli tak to wiedziałeś co kupujesz. Sam wymieniałem wyświetlacz do Xiaomi i wiem ze te części zamienne są o wiele gorszej jakości, domyślam się że to jakieś tanie odrzuty kontroli technicznej. Poczytaj też komentarze na Allegro.
Niby taka wymiana to nic złego, bo do starego telefonu lepszy byle jaki wyświetlacz niż żaden. Poza tym jakiś powód wymiany tego wyświetlacza był. Więc po co kupować taki telefon? Pewnie cena bardzo niska była.
Życzę sukcesu ale napiszę slogan: widziały gały co brały.
@br. Właśnie przed kupnem oglądałem dużo recenzji i czytałem czy są jakieś problemy z tym telefonem i gdybym wiedział o tym to bym go nie kupił.
Jedyne co wiedziałem to to że posiada nikłe ślady użytkowania czyli tak jak pisał sprzedawca na aukcji że np mikro rysa na ekranie czy tyle obudowy.
Tak że starałem się żeby widziały gały co brały.
Czyli zakupiłeś używany, masz gdzieś w jego papierach ile czasu jest już używany?, Czy te pół roku gwarancji to okres końca jego gwarancji producenta, czyli używany 1,5 roku? Dowiedz się lepiej jak najwięcej o nim pod względem serwisowania, czy czasem on od dawna już nie chodzi po serwisach w ramach gwarancji bo posiada wady fabryczne a jest naprawiany zamiast dawno wymieniony. To istotne aby podważyć zgodność opisu produktu podczas sprzedaży, ewentualnie zatajenie jego wcześniejszych problemów.
@Artox2001 napisz tutaj, usuną komentarz i będziesz mógł wystawić ponownie https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=1aab3926-a59f-4f0a-b91a-ab3d4e469201&subjectId=0cf36533-0...
@Artox2001 Zrób to jak radzi wyżej Client. Masz link i masz prawo zmienić komentarz na negatywny. Nie musisz się tutaj tłumaczyć, dlaczego chcesz to zrobić, bo zaraz będzie Cię ktoś przekonywał, że to wszystko Twoja wina i masz przeprosić sprzedawcę 🙂
Po tym co tu piszesz to dajesz tylko świadectwo że nie chcesz ludziom pomagać a tylko ich podburzać do ciągłej walki, sprzeczek i agresji sprzedawca konta kupujący. Przykre to.
@ZibiK30 zainteresowany dostał odpowiedź, po co niepotrzebnie ciągnąć temat. xyz ma w sumie rację że ktoś mu tu może zaraz z paragrafami wyjechać za które będzie odpowiadał.
@Client:79577720 to chyba dobrze, że ktoś się czegoś dowie, to normalni myślący ludzie a nie marionetki wysyłane na "wojnę" bez wiedzy i przygotowania, przychodzą po pomoc a nie wyrok. To chyba forum dyskusyjne, dyskusją powinno się rozwiązywać problemy a nie nawoływaniem "idź i się nie daj" bez względu kto jest winny i czy w ogóle jest winny.