anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak wyegzekwować od firmy Sanitline towar, który odesłałam w ramach reklamacji

Malgorzata031269
#1 Nowicjusz#

Zakupiłam 22.03.2022 roku od firmy Sanitline lampę bakteriobójczą Philips 6V

Po ponad roku używania lampa przestała działać.

W związku z tym w lipcu 2023odesłałam do sprzedającego towar w ramach gwarancji 24 - miesiące.

Otworzyłam również dyskusję ze sprzedającym. Dostałam od niego informację, że towar został odesłany w połowie sierpnia 2023 do producenta, który miał 2 tygodnie na odpowiedź.

Do dzisiaj nie wiem, co z moim towarem, kilkakrotnie dzwoniłam, przeważnie nikt nie odbierał, a jeśli już odebrali telefon, to miałam zapewnienia, że to sprawdzą i oddzwonią, oczywiście nigdy tego nie zrobili.

Jestem zażenowana postawą tej firmy, którą szczerze odradzam.

Chcę jednak otrzymać z powrotem naprawioną lampę, za którą zapłaciłam i funkcjonowanie bez niej bardzo mi utrudnia życie.

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Malgorzata031269 W takim wypadku najlepszym wyjściem będzie kontynuowanie dyskusji ze sprzedawcą. Nasi doradcy z pewnością udzielą Ci pomocy. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Malgorzata031269 Z ta gwarancją tak jest bo mają czas i to wykorzystują a nie było wysłać na reklamację z tytułu rękojmi ? Teraz tylko dyskusja i po 14dniach odznacz jako nierozwiązaną.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@LEW433 przy rękojmi, po ponad roku, Kupujący musiałby udowodnić, że wada istniała w chwili wydania towaru.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

Jak to była reklamacji z tytułu gwarancji, to stroną jest gwarant (najczęściej jest nim producent), a nie sprzedawca (chyba że gwarantem jest sprzedawca).
Jeżeli chodzi o gwarancję Philipsa, to jest ona udzielana, nabywcy końcowemu bezpośrednio i w celu skorzystania z naprawy gwarancyjnej kupujący powinien skontaktować się z firmą Philips. Sprzedawca nie bierze udziału w procedurze reklamacyjnej.

Co do terminów to określają je warunki gwarancji, a w przypadku kiedy gwarancja ich nie określa, gwarant ma 14 dni na naprawę od daty dostarczenia produktu do miejsca wskazanego w karcie gwarancyjnej. Tak więc terminu nie liczymy od daty zgłoszenia do sprzedawcy, lecz od dnia kiedy serwis otrzyma produkt (nawet jak sprzedawca będzie trzymał reklamowany produkt przez pół roku, to i tak termin ten nie wlicza się do terminu naprawy).
Co do zasady prawo  nie wtrąca się w gwarancję, a jej udzielenie jest w pełni dobrowolne. 

ps. Produkty profesjonalne mają inne warunki gwarancji.

oznacz moderatorów