Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiliśmy kamerę. Po 3 miesiącach działania padła po podłączeniu do ładowania. Zero ruchow- ani włączyć ani wyłączyć ani nawet się nie ladowała. Wysłaliśmy na gwarancję, przysłali nowa . Po jej podłączeniu do lądowania ładowarka zaczęła iskrzyc i smierdziec, cała się zagrzała. Konto sprzedającego jest zablokowane. Jak wyegzekwować reklamacje na ładowarkę? Bo ta zniszczyła poprzednia kamerę i o mało co nie zniszczyła nowej.
@gomorek02 jest to druga reklamacja, więc możesz odstąpić od zakupu, blokada konta nie ma tu nic do rzeczy 🙂
@kostas11 Wymienili jej na drugą nową, więc gwarancja reklamacji jest od nowa na kamerę, ładowarka osobno w tym wypadku. Powinna odesłać całość i dostać całość nowego sprzętu
Swoją drogą przy takiej usterce sprzedawca nie kazał wysłać wraz z ładowarką? pewnie nie on serwisował, bo zawsze się wysyła sprzęt z ładowarką gdyż dość często powodem uszkodzeń sprzętu jest właśnie ładowarka. To akurat też znam z doświadczenia, bo nie raz klient sam mechanicznie uszkodził zasilacz na którym wystąpiło zwarcie a następnie uszkodzenie sprzętu.
@gomorek02 Blokada konta nie zwalnia sprzedawcy z odpowiedzialności reklamacji, napisz pismo reklamacyjne(rękojmia) mailem lub w innej formie. Zażądaj naprawy lub wymiany. Otwórz spor ze sprzedawcą, ułatwi Ci to kontakt:https://allegro.pl/dyskusje/nowa
@gomorek02 Złóż ponowną reklamację w Dyskusji; https://allegro.pl/dyskusje/nowa opisz tam wady i powołaj się na rękojmię, nie pisz o żadnej gwarancji. Obowiązkowa rękojmia jest dla ciebie lepszym rozwiązaniem. Gdy przedmiot w okresie rękojmi popsuje się po raz drugi, czyli gdy już raz był naprawiany, a wada jest istotna, możesz odstąpić od umowy i żądać zwrotu wpłaty. W Dyskusji po 24 godzinach poproś o pomoc pracownika Allegro.
Jeżeli to nie rozwiąże problemu, wystąp o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Poczytaj o rękojmi; https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Korzystaj nadal z gwarancji. Reklamuj tym razem całość - i kamerę i ładowarkę.
Oczywiście możesz się "bujać" z reklamacją do sprzedającego z zawieszonym kontem - pytanie tylko: ile to będzie trwać? Sprzedający ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji. Nie jest to równoznaczne z terminem otrzymania sprawnego sprzętu. Jeśli uda Ci się skutecznie złożyć reklamację i dostarczyć towar do sprzedawcy (ma przecież zawieszone konto) , to jest 14 dni zanim rozpatrzy reklamację. Wyśle towar do serwisu, tam naprawa, zwrot i odesłanie do Ciebie. To może trwać ok. 1,5 miesiąca.
@maxr01 Tu chyba raczej jest obawa, czy ktoś przyjmie ją do ponownej reklamacji i odeśle ewentualnie jeśli coś nie tak ze sprzedawcą, Ale @gomorek02 Powinien to załatwić ze sprzedawcą , kontaktując się z nim i jest duże prawdopodobieństwo, ze ładowarka może być uszkodzona mechanicznie (przewód) a w tym wypadku niekoniecznie może być reklamacja uznana. Sam miałem do czynienia z klientami, którzy tak używali i dbali, że często przewód był naderwany od ciągania nim itp. Oczywiście przy innym i większym sprzęcie. Ale to niestety wina użytkowania bo sam przewód zabezpieczony dodatkowo przed jego wyrwaniem nie jest w stanie się samoistnie zepsuć. Mam też dobry przykład w domu, gdzie córka musi wymienić ładowarkę do iphona co pół roku a ja mam swoją taką samą od kilku lat i działa bez zarzutu. 😉
ZibiK30 - niestety, temat poszanowania sprzętu przez dzieci to chyba wszyscy znają. Również i ja. Pourywane kable, rozdeptane wtyczki itp. Wymiana kabelków co kilka mies. (a ja i żona nigdy nie wymienialiśmy). Tym gorzej, gdy ojciec jest sprzedawcą - tylko słychać co chwilę hasło: "tata, trzeba mi nowy kabel, ładowarkę, słuchawki". Ale na moje uwagi, żeby podnieść sprzęt z podłogi - nikt nie reaguje.
@maxr01 Trzeba odliczać z kieszonkowego, to szybko się nauczą, że wszystko ma swoją cenę😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@maxr01 Niestety wielu początkujących sprzedawców nie zdaje sobie sprawy ile sprzętu ulega uszkodzeniu przez uszkodzony zasilacz lub ładowarkę. U nas jedne z lepszych reklamacji były uszkodzone gniazdka 😄 wysyła kobieta sprzęt cały, na serwisie sprawdzają i wszytko działa, odsyłamy, po czym kobieta dzwoni, ze dalej nie działa i odsyła ponownie wściekła ze nic nie zrobiliśmy i odesłaliśmy. Przychodzi, sprawdzamy, wszystko działa. wysyłamy i znów dzwoni, ale już wiedzieliśmy ze coś u niej musi być nie tak.okazało się, ze w gniazdku nie ma prądu, coś tam miała namieszane, bo gniazdko robione specjalnie pod sprzęt 😄 Kilka podobnych mieliśmy przypadków a ze 3 z gniazdkami
@gomorek02, w mojej ocenie założenie Dyskusji przy zablokowanym koncie nie ma sensu. Jednak to, że konto Sprzedającego zostało zablokowane, nie wypływa w żaden sposób na proces rękojmi. Możesz reklamować zakup po raz kolejny lub domagać się zwrotu środków od Sprzedającego. Spróbuj się z nim skontaktować, a gdyby były z tym jakieś problemy, daj proszę znać. 🙂
W najgorszym przypadku (jeśli kontakt będzie niemożliwy) nie zostaniesz bez pomocy, ponieważ możesz starać się o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących.