Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Mam otóż taką sytuacje, w listopadzie 2021 zakupiłem telefon u sprzedawcy który przedstawiał go jako nowy, bateria od początku trzymała bardzo słabo, ale myślałem ze telefon po prostu uczy się uzytkownika. W styczniu doszło do nagłych skoków termicznych czyli przykładowo telefon miał 40 stopni podczas rozmów telefonicznych i zwyczajnego przeglądania stron. Używam telefonu normalnie(tj dzwonienie sms, godzina yt i messenger), nie mam miliona aplikacji itd. Teraz nagle telefon wytrzymuje powiedzmy pół dnia na przy maksymalnie oszczędnym używaniu, 1 dzien jesli lezy nieuzywany. Wydaje mi sie ze telefon mimo wszystko nie jest nowy, plomba na urządzeniu była zerwana, niby tylko do zrobienia zdjeć itd. Pytanie czy w tym wypadku reklamacja może być zasadna, jako nie wiem wada ukryta towaru albo niezgodność opisu bo telefon był opisywany jako nowy , a na 80% jest używany.
Jak to rozegrać?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Tak, złóż sprzedawcy pisemną reklamację i zażądaj naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów po odesłaniu, także kosztu odesłania. Sprzedawca odpowiada za wady towaru z rękojmi przez 2 lata.
Jeżeli sprzedawca będzie Ci stwarzał problem z reklamacją, otwórz Dyskusję i poproś tam o pomoc Allegro.
Dyskusja Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Dyskusja Allegro Lokalnie; https://allegro.pl/dyskusje/nowa?source=LOKALNIE
@Client:66686263 Oczywiście, ze możesz zgłosić jego reklamacje. Możesz też wcześniej zapoznać się ze szczegółową specyfikacją urządzenia u producenta względem działania urządzenia aby wiedzieć dokładniej co i jakie objawy reklamować.
Zakup był konsumencki czy od prywatnego sprzedawcy? Jako nowy czy używany?
Zakup konsumencki, sprzedawany jako nowy.
@Client:66686263 To zgłoś reklamacje, jednak wcześniej dowiedz się więcej o tym urządzeniu, może to być jakaś wadliwa seria lub znajdziesz podobne historie opisane z tym urządzeniem. Pozwoli Ci to precyzyjniej opisać problem w reklamacji. Może masz gdzieś blisko autoryzowany serwis tego urządzenia. To możesz tam dopytać lub złożyć reklamacje bo od nowego roku o ile się nie mylę, to producent w takim samym stopniu odpowiada za urządzenie jak sprzedawca.
@Client:66686263 Nie daj się namówić na żadne serwisy i reklamowanie u producenta. Sprzedawca odpowiada za towar przez 2 lata z rękojmi - to najlepsza dla Ciebie opcja, gdyż przepisy są określone ustawą i dają Ci znacznie więcej możliwości. Dodatkowo przy takiej reklamacji masz wsparcie Allegro.
Pytanie jeżeli Sprzedający zaproponuje serwis godzić się? Co jeżeli powie ze to wada seryjna, czy jestem w stanie to jakoś zweryfikować?
Reklamuj z rękojmi u sprzedawcy. On nie może w takiej sytuacji odsyłać Cię do żadnych serwisów, to Ty decydujesz z jakiego uprawnienia korzystasz. Wada seryjna czy jakakolwiek inna - za wszystko przed Tobą odpowiada sprzedawca.
@Client:66686263 Reklamując z rękojmi odsyłasz sprzęt do sprzedawcy, nie do żadnego serwisu. Adres do takiej reklamacji masz w zakładce Reklamacja na jego aukcji.
@Client:66686263 Jeśli wada seryjna, to uzna reklamacje i zapewne telefon zostanie naprawiony lub wymieniony. Sam sprzedawca niekoniecznie jest jednocześnie autoryzowanym serwisem i zapewne musi go do takiego wysłać na co są dokumenty z takich serwisów. Może Ci wskazać jakiś serwis autoryzowany do którego będziesz miał wysłać urządzenie. Zwykle to jakiś najbliżej Ciebie lub okolic sprzedawcy. Do reklamacji musisz spisać co i jak, sprzedawca lub serwis spisuje przyjęcie i Ci daje lub wysyła potwierdzenie.
Dziękuję wszystkim za odzew.
Bardzo mi pomogliście, teraz będę wiedział co robić.