Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam ma pytanie jak wygląda reklamacja towaru
@Client:45685737 Napisz do Sprzedającego pismo reklamacyjne ( może być emailem). Musi zawierać info : Co, kiedy kupione, gdzie, adresy, krótki opis wady - czyli dlaczego reklamujesz, możesz dodać dlaczego to przeszkadza w użytkowaniu przedmiotu itp. Musisz podać czego żądasz : np wymiany na nowy, zwrotu pieniędzy itp. Możesz wpierw skontaktować się ze sprzedawcą i spytać czy chce aby mu odesłać przedmiot ( czasem ze względu na niską wartość - nie chcą). Jeżeli tak - to odsyłasz na własny koszt. Jeżeli Sprzedawca uzna reklamację musi Ci ten koszt zwrócić. Ma dwa tygodnie na odpowiedź. Jeżeli przez ten czas milczy - przyjmuje się że reklamacja jest uznana.
@Client:45685737 Dodam, abyś w piśmie reklamacyjnym wspomniał, że to reklamacja na podstawie rękojmi, a nie gwarancji. Rękojmia jest obowiązkowa dla sklepów, trwa dwa lata, a jej warunki są określone przepisami, nie określa ich sprzedawca lub producent, jak w przypadku gwarancji. Jeśli rzecz zostanie naprawiona lub wymieniona z rękojmi, a potem wada wystąpi po raz drugi, masz prawo do rezygnacji z towaru i zwrotu całej wpłaty. https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
Dzięki za rade. Ale mam pytanie jak w przypadku łóżka w sytuacji kiedy był sam właściciel firmy aby naprawic usterke czyli wymienił 2 nóżki z całego łóżka. A po tygodniu stało się to samo gdzie jeszcze podłogę uszkodziły, zadzwoniłem żeby się dogadać co i jak a on znowu chcę to samo wymieniać, gdzie to i tak nie ma sensu a jeszcze co najlepsze teraz mówi że to moja wina skręcenia łóżka 😂Powiem jeszcze najważniejsze że sprzedawca nie chcę uznać reklamacji ani zwrotu gotówki. Miga się i kaze wysyłać uszkodzone elementy lozka po to aby przysłać nowe elementy łóżka gdzie ja mam płacić za wysyłkę. Wygląda mi to na to że sprzedawca chcę grać na czasie aby minął czas reklamacji, a łóżko po 7 miesiącach od zakupu nie nadaje się do użytku. Co radzicie. Pozdrawiam.
@Client:45685737 Nie załatwiaj niczego przez telefon, wszystko tylko na piśmie. W opisanej sytuacji masz prawo do odstąpienia od umowy na podstawie art. 560 Kc, ponieważ rzecz była już naprawiana, a wada jest istotna. Wyślij takie oświadczenie o odstąpieniu mailem, masz wyżej podane przepisy. Przy zasadnej reklamacji sprzedawca ponosi wszystkie jej koszty, także koszty przesyłek. Dodatkowo masz prawo żądać naprawienia szkód, czyli zwrotu kosztów naprawy uszkodzonej podłogi. Szkoda, że minęło już 7 miesięcy, nie możesz z tego powodu otworzyć Dyskusji i prosić w niej o wsparcie pracownika Allegro, ale możesz jeszcze napisać do Allegro w tej sprawie przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Opisz wszystko dokładnie, poinformuj, że odstąpiłeś od umowy ze względu na powtarzające się wady i że sprzedawca stwarza problemy, próbując pozostawić Cię z bublem. Kontynuuj korespondencję z Allegro do czasu, aż sprzedawca wywiąże się ze swoich obowiązków.