anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak wygląda wymiana towaru z winy sprzedawcy?

ewa09092
#8 Zapaleniec#

Kupiłam dres rozm.42 ,niestety otrzymała bluzę z rozm. 40 , teraz sprzedawca chce żebym odesłała ,bo mam darmową wysyłkę ,nie wiem jak to zrobić? Sprzedawca  ma mi wymienić na prawidłowy rozmiar

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

xyz96
#21 Demiurg#

@ewa09092 W tym przypadku sprzedawca nie może od Ciebie wymagać darmowego odesłania. Wadliwy towar, niezgodny z opisem, odsyła się na koszt sprzedawcy w ramach reklamacji. Odeślij więc dres na adres do reklamacji podany w zakładce Reklamacja na aukcji dowolną metodą, na przykład paczką pocztową. Sprzedawca będzie zobowiązany dosłać Ci na swój koszt towar zgodny z opisem i zwrócić Ci na konto koszt odesłania dresu do reklamacji.

Gdyby sprzedawca nie zwrócił Ci kosztu odesłania, daj znać.

oznacz moderatorów

TATLOK
#15 Entuzjasta#

@ewa09092 

Lepiej dokonaj zwrotu darmowego, jak radzi sprzedawca. Wygeneruj kod do zwrotu, jeśli dostawa była do paczkomatu. Sprzedawca i tak będzie musiał wysłać dres na własny koszt, po co ma płacić dodkowo za odsyłanie, narażać na kolejne koszta, jeszcze ci nazłość zrobi i z wypaloną dziurą od papierosa wyśle.

Rady @xyz96 być może w części są zgodnie z prawem, ale nie doprowadzają do skutecznych rozwiązań. Tak myślę. 😋

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@TATLOK Fajny szantaż 🙂

On te koszta jest zobowiązany ponieść, tak stanowią przepisy. Za błędy się płaci.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@TATLOK Tak myślisz, bo jesteś sprzedawcą. Bezpłatne zwroty to przywilej kupującego, gdy mu się coś odwidzi i zwraca bez podania przyczyny. One nie są po to, aby korzystał na tym sprzedawca, który wysyła towar niezgodny z opisem.

oznacz moderatorów

ewa09092
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za wyjaśnienie

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ewa09092 Oczywiście to jego błąd i jego koszty, skontaktuj się ze sprzedawcą i uzgodnij wszystko, dopiero jakby były problemy to reklamuj i otwieraj dyskusję.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 dopiero jakby były problemy to reklamuj

Przecież już są problemy i już jest złożona reklamacja 🙂

Nie rozumiesz?

oznacz moderatorów

ewa09092
#8 Zapaleniec#

dyskusją już otwarłam i dzisiaj po trzech dniach sprzedawca w końcu był łaskawy zadzwonić,niestety trafiłam typowego cwaniaka który nie dopuszcza cię na chwilę do głosu  i ciągle nie rozumie dlaczego on ma ponosić koszty  wysyłki , a reklamacji on nie odbierze ,próbowałam tłumaczyć mu ,że jeżeli ja zgłoszę zwrot ,to pozbędę się w przyszłości jakiejkolwiek możliwości reklamacji,a niestety nie wierzę mu za grosz,bo niestety nie przedstawiał ani kultury ,ani sztuki

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@ewa09092  Skoro już jest dyskusja to obraz sytuacji jest  zupełnie inny.

Dres odsyłasz jako niezgodny z opisem, nie  kombinuj z wymianą bo nie widzę mozliwości dalszej współpracy z takim sprzedawcą.  Nie licz na pozytwne załatwienia jakichś reklamacji w przyszłości.

Po prostu odsyłasz, domagasz się zwrotu wszystkich kosztów,  wystawiasz odpowiednia opinię do transakcji.

Nowy dres lepiej kup u kogos innego.

Edit: nie odbieraj telefonu, nie dzwoń,  wszystkie ustalenia tylko poprzez dyskusję.

oznacz moderatorów

ewa09092
#8 Zapaleniec#

pewnie tak zrobię,bo szkoda nerwów

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ewa09092 Reklamację ma obowiązek odebrać i dosłać towar zgodny z opisem lub zwrócić Ci wszystkie koszty. W Dyskusji poproś o pomoc pracownika Allegro, który dosadnie wytłumaczy mu, że on ma obowiązek oddać Ci koszt odesłania towaru w ramach reklamacji i nie może żądać żadnych dopłat za ponowną wysyłkę. Nie może też wymagać od Ciebie odesłania towaru darmowym zwrotem i Cię szantażować, że w przeciwnym wypadku nie odbierze reklamacji. Pamiętaj też o tym, aby zakończyć Dyskusję jako NIEROZWIĄZANĄ, gdyby sprzedawca do końca utrudniał Ci załatwienie sprawy zgodnie z zasadami.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@ewa09092   Żeby coś doradzić dobrze byłoby wiedzieć jak dostarczono ci ten dres,  czy paczkomat, listonosz, kurier? Czy to był smart?

Smart chyba masz bo sprzedawca zaproponował ci darmowy zwrot, ale czy mamy zgadywać?

Ogólnie to jest tak że otwierasz Allegro >> Moje zakupy >> klikasz zakup który chcesz zwrócić >> znajdujesz  odnośnik "Zwróć zakup" klikasz i postępujesz zgodnie z podpowiedziami.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@ewa09092  Trochę uzupełnienia,  jest jeszcze inny sposób, taki jak tutaj niektórzy radzą. Jest to metoda złośliwa, ale  często doradzana:  napisz do sprzedawcy że  dres odkładasz do  jego  dyspozycji i może go sobie sam odebrać, dlatego że nie zadbał i powinien ponieść za to karę.

Ja tej metody nie polecam ale postąpisz w/g własnego uznania

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

To i ja uzupełnię. @ewa09092 Nie słuchaj podszeptów innych sprzedawców z Allegro, którzy się tu wypowiadają. Jeżeli sprzedawca wysyła Ci towar niezgodny z opisem, ma obowiązek pokryć wszystkie koszty wymiany. Jeżeli kupujący będą im pozwalać korzystać z swoich bezpłatnych zwrotów, Ci nie nadal nie będą zwracać należytej uwagi na to, co wysyłają i następni kupujący będą mieli podobne problemy. Zwrot pełnych kosztów reklamacji powinien nauczyć sprzedawcę staranności przy obsłudze kupujących.

oznacz moderatorów

ewa09092
#8 Zapaleniec#

też tak uważam

oznacz moderatorów