anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak wyglada reklamacja z tytułu rękojmi?

Ratial
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, 

Moja znajoma kupiła słuchawki u firmy która sprzedaje produkty JBL. Słuchawki przestały działać po 6 miesiacach od zakupu. Po wysłaniu wiadomosci do sprzedajacego otrzymała maila z instrukcja co zrobic aby zglosic reklamacje.  W mailu byl podany link do strony producenta gdzie mozna zglosic reklamacje,  oraz adres ktory rowniez nalezy do producenta. Wygląda mi na to, że sprzedajacy chce sie wymigac z reklamacji z rekojmy i odsyla cala reklamacje do producenta.  Czy jezeli kupujacy zglasza reklamacje z rekojmi to czy nie powinien odeslac towaru do sprzedajacego, a nastepnie sprzedajacy na wlasna reke powinien odeslac towar do producenta lub naprawic towar we wlasnym serwisie? 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

LEW433
#21 Demiurg#

@Ratial Taka reklamacja to reklamacja gwarancyjna i może przynieść problemy, lepiej zgłosić reklamację u sprzedającego, ma 14dni na jej rozpatrzenie. Po takiej odpowiedzi- instrukcji otwórz dyskusję i tam opisz problem , masz pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

Ratial
#7 Wielbiciel#

A jezeli reklamacja zostala juz zgloszona do producenta, to nie da sie juz zglosic z tytułu rękojmi?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Ratial Otwórz dyskusje. Z wypowiedzi sprzedającego można uznać że chce uniknąć reklamacji!

oznacz moderatorów

Ratial
#7 Wielbiciel#

Dobrze, dziekuje za pomoc. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Ratial nie ma reklamacji z tytułu rękojmi między konsumentem a firmą.
Jest niezgodność towaru z umową. Odpowiadając na twoje pytanie jak masz złożoną reklamację z tytułu gwarancji to nie złożysz reklamacji z tytułu niezgodności z umową bo składasz je do 2 różnych podmiotów albo do oficjalnego serwisu wyznaczonego przez producenta albo do sprzedawcy i  w obu przypadkach na 95% konieczne będzie przesłanie im towaru a masz 1 szt ergo nie wyślesz słuchawek to 1 z roszczeń zostanie odrzucone z powodu barku towaru na ekspertyzę reklamacyjną

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Ratial od kogo to kupiłeś? Firma czy osoba prywatna? Rękojmi to nie ma od 1 stycznia 2023 jest niezgodność z umową dla przepisów dotyczących transakcji konsumenckich. Podejrzewam że pewnie kupiłeś od osoby prywatnej z oferty z wyłączoną rękojmią i odesłał cię do gwaranta

oznacz moderatorów

Ratial
#7 Wielbiciel#

Kupowane od firmy

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

a sprawdziłeś czy firma nie jest przy okazji producentem słuchawek lub oficjalnym dystrybutorem? @Ratial wtedy by się też zgadzało że odsyłają cię od razu do swojego serwisu gwarancyjnego

oznacz moderatorów

Ratial
#7 Wielbiciel#

Sprawdzane, firma jest inna oraz sprzedaje różne produkty, nie tylko JBL. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Ratial A po co to wszystko sprawdzasz, składasz reklamacje u sprzedającego i t o on ma wszystko załatwić, masz na to wszystko czas i chęci?

oznacz moderatorów