Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Mam następujący problem. 27.05.2021 r. zakupiłem od pewnej firmy soundbar jbl. Towar zostal zakupiony jako trochę używany, z opisu i zapewnień sprzedawcy "w stanie idealnym, zakupiony w 2020 r., z jeszcze ponad roczną gwarancją". Towar dotarł, 5 tyg działał bez zastrzeżeń, aż do 10 lipca kiedy coś zaczęło szwankować. Pisałem do sprzedawcy kilka razy żeby przesłał mi dokumenty gwarancyjne żebym mógł zareklamowac sprzęt w serwisie jbl, bez odzewu, dodatkowo zablokował mój numer telefonu na dwoch numerach, które posiada i nie mam z nim żadnego kontaktu. Z tego co widzę regularnie się loguje. Dodam, że sprzęt nie był tani bo kosztował dwa tys złotych. Przed zakupem kontakt był, chwilę po zakupie też, a jak pojawiły się problemy sprzedajacy umywa ręce i pali głupa. Czy może mi ktos doradzić co mogę w takiej sytuacji zrobić? Z góry dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam
@El-Matador Nie składaj reklamacji z gwarancji w żadnym serwisie, tylko wyślij mailem pisemną reklamację sprzedawcy na podstawie rękojmi, to zazwyczaj bardziej korzystna opcja dla kupującego, masz wtedy więcej praw. Określ wady i domagaj się według uznania, naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów po odesłaniu. Sprzedawca odpowiada za towar używany z rękojmi minimum przez rok. Jeżeli nie masz kontaktu ze sprzedawcą, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w niej złóż reklamację i poczekaj na reakcję. Sprzedawca ma obowiązek wypowiedzieć się w Dyskusji w ciągu 24 godzin. Po tym czasie wsparcia przy reklamacji w Dyskusji udzieli Ci pracownik Allegro.
Gdyby jednak Dyskusja nie rozwiązała problemu, złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Poczytaj o rękojmi na stronie UOKiK.
Dziękuję za cenne wskazówki. A co W sytuacji gdy prowadziłem już rozmowę ze sprzedawcą- dotyczyła podania nr przesyłki kurierskiej - i zobaczyłem ją jako zakończoną. Nie mam raczej możliwości jej wznowienia. Pozdrawiam
@El-Matador, czy poprosić w Twoim imieniu o wznowienie tej Dyskusji? 🙂
Dzień dobry. Jeżeli jest taka możliwość to bardzo proszę o wznowienie dyskusji. Dziękuję. Pozdrawiam Sławek
@El-Matador Gotowe, nasz pracownik wznowił Twoją dyskusję ze Sprzedającym, więc możesz w niej przedstawić swoje stanowisko.
Domagaj się całości.Naprawa na gwarancji-płatna???
@El-Matador masz rację. Potwierdziliśmy to w Twojej dyskusji ze sprzedającym. W przypadku uznanej reklamacji, kupujący powinien otrzymać zwrot całości poniesionych kosztów, a uznana reklamacja jest dla kupującego bezpłatna.
Dzień dobry. Dziękuję za odpowiedź. Dla mnie wszystko jest jasne ale sprzedający nie rozumie czym jest odpowiedzialność z tytułu rekojmi. W korespondencji obrał swoją wersję wydarzeń i wypisuje bzdury o dewastacji sprzętu, który został kupiony jako używany (widać to na zdjęciach z aukcji) i odesłany do niego w takim samym stanie w jakim go otrzymałem- czyli ze śladami używania. Uznal reklamację więc temat powinien być zamknięty. Aktualnie: Naprawił sprzet na mój koszt, potrącił to sobie z zapłaconej kwoty jako polubowne załatwienie sprawy i teraz z powrotem może z niego korzystać. W opisie aukcji była podana informacja o gwarancji, dodatkowo przed samym zakupem wysłałem jeszcze w tej sprawie pytanie do sprzedającego i zapewnił mnie, że sprzęt ma jeszcze ponad rok gwarancji co przesadzilo o jego kupnie. Jak się okazuje naprawa podzepsolu była płatna, czyli gwarancji na sprzęt nie ma i nie było- sprzedajacy w ogóle nie odniósł się do tej kwestii. Opis aukcji był niezgodny z rzeczywistością. Tłumaczy to również, dlaczego po informacji o awarii zablokował moj nr tel i unikał kontaktu. Proszę o informację co mogę jeszcze zrobić bo sprzedajacy napisał, że gwarancja na sprzęt nie jest dozywotnia i zamyka temat.
Po prostu nie daj się zrobić w 4-ry litery (czyt. **piiip**). Ja tu głównie występuję jako sprzedawca (co xyz96 Ci potwierdzi), z ponad 20-letnm stażem.
Kupiłeś przedmiot. Fakt, był używany, to zapewne był zwrot od klienta. Karta gwarancyjna pewnie była wypełniona i zarejestrowana w systemie JBL . Sprzedawca powinien Ci dołączyć kartę gwarancyjną (podbitą) oraz "ksero " wcześniejszego " dokumentu sprzedaży - to na wypadek gdybyś sam chciał reklamować produkt w serwisie producenta. (termin ograniczonej gwarancji z tytułu wcześniejszej sprzedaży).
Przy tej cenie towaru to ja już całkowicie pomijam wszelkie koszty transportu , to "groszowe" sprawy oraz wszelkie terminy - nawet na korzyść sprzedającego.
Serwis naprawił sprzęt odpłatnie - na 100% wystawił opinię, dlaczego ni uznał naprawy gwarancyjnej. Sprzedający powinien przytoczyć taką opinię i odesłać naprawiony sprzęt kupującemu wraz z formularzem kosztów naprawy (oczywiście wykluczającym naprawę "gwarancyjną" ) . Podejrzewam, że gdyby serwis przedstawił Ci powody odpłatnej naprawy - to chyba byłbyś w stanie je uznać - tego już nie da rady się ominąć, lecz nie miałeś takiej możliwości.
Takie stanowisko sprzedającego jest kompletnie nie do przyjęcia, narusza wszystkie zasady handlu i reklamacji, ja jestem sprzedawcą, ale nigdy bym się pod tym nie podpisał.
@El-Matador Nigdzie, tutaj i w korespondencji ze sprzedawcą nie wspominaj już o żadnej gwarancji. Odnoś się wyłącznie do rękojmi. Zamknąłeś Dyskusję? Jeśli nie, domagaj się zwrotu reszty ceny towaru + kosztów wysyłek w obie strony na podstawie uznanej reklamacji z rękojmi. Poproś tam o pomoc pracownika Allegro. Jeżeli mimo to pieniędzy nie otrzymasz, złóż wniosek o ich zwrot z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Dzień dobry. Dziękuję Państwu za pomoc. Pozdrawiam
Poproszę o wsparcie i informacje...
Witam ,proszę mi powiedzieć jak działa przebieg reklamacji. Zakupiłam telefon i ekran zaczął szwankować ,chciałabym oddać do naprawy ,sprzedający informował mnie ,że ja muszę zareklamować na stronie internetowej u dystrybucji tych telefonów w Polsce . Troszkę to dla mnie skomplikowane i nie rozumiem dlaczego nie mogę odesłać produktu do sprzedawcy . Wydaje mi się że to on powinien się tym zająć .
@niepomalowana to typowe spychalstwo , w szczegółach zakupu masz przycisk ,, zgłoś problem z zakupem ,, opisz wadę i powołaj się na ,, niezgodność produktu z opisem ,, Wybór formy reklamacji należy do Ciebie , sprzedawca nie może narzucać Ci jej zmiany .,