Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Interesuje mnie ochrona praw konsumenta. Czy klient może zwrócić odzież używaną w ciągu 10 dni od otrzymania towaru nie podając przyczyny zwrotu? Czy ma prawo do reklamacji, jeśli towar nie spełnia oczekiwań klienta?Czy prawo chroni konsumenta, który wirtualnie zawiera transakcje na odzież używaną? Czy są paragrafy i jakie? Jak wygląda kwestia licytacji artykułów używanych, ale nie od osoby prywatnej? Proszę o informację w związku z powyższym. @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Oczywiście że ma prawo do rękojmi:
Prawo rękojmi obejmuje także takie towary, ale z zastrzeżeniami. Jeżeli kupujemy towar używany, to po pierwsze musimy o tym zostać poinformowani. I w takim wypadku sprzedawca może ograniczyć swoją odpowiedzialność do roku, ale już nie mniej. Jeśli nas o tym nie poinformuje, obowiązują zwykłe dwa lata. Reguły te dotyczą to zarówno samochodów, jak telefonów czy ubrań.
Czyli np. spodnie kupione w second handzie też możemy reklamować. Tylko trzeba mieć na względzie, że naturalne zużycie rzeczy używanych nie podlega reklamacji. Ale jeśli spodnie po pierwszym włożeniu rozerwą się na pół, to jak najbardziej. I sprzedawca nie może nam powiedzieć, że to jest punkt z odzieżą używaną, wszystkiego ma po jednej sztuce, więc nie może wymienić towaru. Konsumentowi przysługuje w takim wypadku zwrot pieniędzy.
@Client:44984478 tu masz wszystko opisane warto przeczytać i przestrzegać 🙂 https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/U/D20140827Lj.pdf
A zwrot jak już to nie 10 a 14 dnia ( klient ma 14 dni na odstąpienie i 14 dni na nadanie zwrotu wiec może towar przetrzymać prawie miesiąc i wszystko będzie zgodnie z prawem )
Tak ma prawo do reklamacji 🙂
@Client:44984478 Dorzucę jeszcze tylko że jeżeli w opisie jest podana jakaś wada / uszkodzenie / zabrudzenie - to nie możesz TEJ konkretnej wady reklamować bo wiedziałeś o niej PRZED zakupem.