Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć. zamówiłem tablet, płatność kurierowi przy odbiorze. w takim przypadku nie jest możliwe dokonanie zwrotu, sprzedawca zastrzegł, że nie można go zwrócić. kurier przywiezie mi towar, muszę z nim rozpakować paczkę i upewnić się, że towar jest nowy i nienaruszony. Jeśli produkt jest uszkodzony, co mam zrobić? zorganizować reklamacja?
@Client:65177962 ustawa nakazuje zbadanie rzeczy przy odbiorze 🙂 sprawdź czy zewnętrze opakowanie nie jest uszkodzone i w razie co spisz protokół, będziesz miał bezproblemowe udowodnienie że to nie Ty uszkodziłeś 🙂 jak nie widać uszkodzeń z zewnątrz a będzie w środku uszkodzone masz 7 dni na spisanie protokołu szkody i wtedy odsyłasz sprzedawcy niech reklamuje itp.
Ty w razie co spisujesz protokół szkody - reklamacja to już nadawca składa i się buja jak źle spakował 😄
Dziękuje bardzo za odpowiedz😄
@Client:65177962 A gdzie kupiłeś że nie masz zwrotu, na AL i nowy, od osoby prywatnej. Nie masz zwrotu ale masz reklamację(rękojmia), sprawdź tak jak Ci podpowiada Kostas, ale dziwny ten twój sposób zakupu jak masz takie obawy.
A gdzie kupiłeś że nie masz zwrotu,
kupił od firmy na firmę handlującą tabletami - czy "zwrot się należy"? 😄
ale masz reklamację(rękojmia),
skad wiesz, że sprzedawca nie wyłączył rękojmi (bo mógł)?
ale dziwny ten twój sposób zakupu jak masz takie obawy.
w tym jednym się z tobą zgadzam.
Udanego dnia.
@Client:65177962 Jeżeli to zakup od firmy, sklepu, to towar możesz zwrócić nawet bez podania przyczyny w ciągu 14 dni, sprzedawca wprowadza Cię w błąd. Nie ma znaczenia, że to płatność za pobraniem.
Po drugie, jeśli chcesz reklamować wady w takim przypadku, to możesz, ale nie musisz sporządzać protokół szkody. Na reklamację z rękojmi masz 2 lata. Sprzedawca nie może uzależniać rozpatrzenia reklamacji od protokołu szkody. UOKiK zabrania takiego wymogu.
@Client:65177962, Sprzedającego, który jest osobą prywatną (fizyczną) obowiązują zasady rękojmi, jak przy zakupie konsumenckim. Jeśli wspomniany tablet ma wady (wspomniałeś, że jest uszkodzony), o których nie zostałeś poinformowany, sprzedawca nie może wyłączyć lub ograniczyć rękojmi. Mimo że to zakup niekonsumencki, Sprzedający musi rozpatrzyć Twoją reklamację.
Sprzedającego, który jest osobą prywatną (fizyczną) obowiązują zasady rękojmi, jak przy zakupie konsumenckim.
No ale to nie jest prawda. Sprzedający prywatny może anulować rękojmie. Przy zakupie przez konsumenta nie ma takiej możliwości.
Tak, czepiam się 😄
@exoryna, przy zakupie niekonsumenckim Sprzedający może całkowicie wyłączyć rękojmie czy rozszerzyć jej uprawnienia. Taka informacja musi jednak znajdować się w ofercie. Natomiast zgodnie z art. 558 § 2 Kodeksu cywilnego wyłączenie czy ograniczenie rękojmi będzie bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił wady przez kupującym.