Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
31 stycznia zgłosiłem zwrot towaru, na drugi dzień go wysłałem, przesyłka doszła do sprzedającego 03 lutego, list był polecony z poświadczeniem dostarczenia. Towar był nowy używany jeden dzień, posiadał wadę fabryczną. Piszę do sprzedającego wiadomości, ale oczywiście nie odpowiada.
Napisz do niego tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa szybko odpowie i szybko odda pieniądze. Jeśli będzie problem, możesz tam poprosić o wsparcie pracownika Allegro.
Ma obowiązek oddać pieniądze niezwłocznie, może się wstrzymać tylko do chwili otrzymania towaru. Jeżeli to była reklamacja z powodu niegodności z opisem, musi Ci też oddać koszt odesłania.
@Adox80 Sprzedawca ma na dokonania zwrotu 14 dni licząc od daty zgłoszenia zwrotu towaru. Jeżeli w ciągu 14 dni licząc od 31.01 nie otrzymasz zwrotu wpłaty utwórz sprzedawcy dyskusję. Tam pracownik allegro pomoże Ci w otrzymaniu zwrotu.
Adox80 nic nie piszesz, jaka to była wada fabryczna, jak ją stwierdziłeś, natomiast piszesz, że towar zwróciłeś używany. Jak zwróciłeś używany - sprzedawca może Ci obniżyć kwotę zwrotu o zużycie towaru.
Allegro - w swoim Oficjalnym Sklepie - przy takiej sytuacji daje kupującemu 2 możliwości do wyboru : albo zwrot (czyli zwracasz pełnowartościowy towar, odpowiadając za jego zużycie) albo reklamację (czyli reklamujesz towar z tytułu niezgodności z opisem, wad fabrycznych itp.)
To są informacje zamieszone przez innych użytkowników AG (zrzuty ekranów), ja osobiście tylko raz dokonałem zakupu w Waszym sklepie i chyba nigdy więcej tego nie powtórzę.
Chyba żaden inny sprzedawca nie ma takich opcji.
@mr_oma - proszę o info , jeśli się mylę, odnośnie tych opcji.
@maxr01, możliwość odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi zarówno w przypadku nowych przedmiotów, jak i tych używanych, powystawowych itp.
Sprzedający odpowiada względem Kupującego, jeśli sprzedana przez niego rzecz posiada wadę fizyczną lub prawną.
Kupujący może reklamować towar uszkodzony np. mechanicznie lub w czasie przewozu (w przypadku uszkodzenia mechanicznego istotne jest to, kiedy i z jakiego powodu powstała szkoda).
Sprzedający może obniżyć kwotę ewentualnego zwrotu adekwatnie do zmniejszenia jego wartości, jednak powinien on przedstawić Kupującemu odpowiednie wyliczenia. Jeśli Kupujący nie zgadza się z decyzją Sprzedającego, poprawność obniżenia kwoty może zweryfikować odpowiedni organ.
To był telefon, zużycia to nie miał prawie żadnego; jeden dzień był używany. Wadę miał taką, że przełączał się pez powodu i bez przerwy ( kilkanaście razy na dzień), z sieci Play(mojej macierzystej) do Orange lub T-Mobile. Uprzedzam pytanie to nie wina zasięgu, mam i miałem kilka telefonów różnych marek i nigdy tak się nie robiło, tym bardziej, że w Playu mam najlepszy zasięg. Jeśli to nie jest wadą fabryczną to co? Odnośnie zużycia to towar przed zwrotem przywrócony do ustawień fabrycznych i w komplecie oddany, nawet folia producenta na wyświetlaczu przyklejona.
@Adox80 Ok. Otwórz spór (dyskusję), sprzedawca zaraz się odezwie i odda kasę:https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Dam mu czas do tych czternastu dni, potem będę się z nim szarpał 😄
@Adox80 Zwrotu towaru w 14 dniach możesz dokonać takiego jak zakupiłeś tzn, sprawdzasz go tak jak w sklepie stacjonarnym, jak pomniejszyłeś wartość poprzez "zużycie" sprzedawca może ci za to potrącić.