Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupiłem kosiarkę w maju zeszłego roku, od tego czasu kosiarka była na serwisie 4 razy z tego samego powodu: awarii rozrusznika. Za kazdym razem była naprawina i odsyłana jednak problem wraca. I teraz znów padł rozrusznik.....po raz5.
Czy jest możliwość żądania zwrotu pieniędzy za zakup? Nie potrzebuje takiej maszyny która częściej się psuje niż kosi...
@bazylczdz Reklamowałeś u sprzedającego czy u producenta?
Już przy drugiej uznanej reklamacji masz prawo oczekiwać zwrotu środków ale dotyczy to reklamacji u sprzedającego.
Reklamowałam u sprzedającego za każdym razem.
@bazylczdz 2 reklamacja u sprzedawcy z powodu niezgodności z umową skutkuje 1 rabatem 2 odstąpieniem od umowy. A u gwaranta to będa ci naprawiać aż minie gwarancja
Każda reklamacja była wysyłana do sprzedawcy. Wysyłałem maile z informacją że to kolejna reklamacja i że chce zwrotu pieniędzy ale lekceważą to i odsyłają naprawianą kosiarke
@bazylczdz Oczywiście, napisz że rozwiązujesz umowę zakupu i oczekujesz zwrotu środków, będą problemy to otwórz dyskusje, masz pomoc Allegro:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Dzięki bardzo, napisałem wiadomość do nich i czekam na odzew
@bazylczdz to że reklamowałeś u sprzedającego to nic nie znaczy i że to reklamacja też nic nie znaczy bo samo napisanie reklamuję to jeszcze nie powoduje zadziałania ustawy konsumenckiej bo trzeba 2 razy zareklamować z tytułu niezgodności z umową. Co mu zgłosiłeś bo jak samo zgłaszam "reklamację" sprzęt nie działa to ty se możesz twierdzić że to była za niezgodność z umową, a on że gwarancyjna. Mas zmieć napisane w zgłoszeniu 2x za niezgodność z opisem dlatego też reklamacje wnosi się na trwałym nośniku np na piśmie, do tego napisane też że roszczeniem jest zwrot kasy i odstąpiłeś od umowy z powodu 2 awari i reklamacji produktu w okresie obowiązywania 2 lat na reklamację z tytułu niezgodności z umową /opisem
Ok dzięki bardzo, napiszę mu to w wiadomości jeszcze raz i dodam info o odstąpieniu od umowy ze wzgl na awarie i niezgodność z umową
@bazylczdz Najlepiej i najszybciej i najskuteczniej załatwisz to przez dyskusję.
@bazylczdz nie info tylko pismo piszesz i dodajesz jako załącznik o wiadomości. Ma byc profesionalnie a nie domyślanie się co ty chcesz za czynność prawną wykonać a potem darcie kotow pt bo ja nie wiem co on mi zgłasza i z jakiej parafi ja się nie mam domyślać
Nie miałem wcześniej aż takich problemów dlatego też ciężko mi ogarnąć samemu ale już mniej wiecej wiem o co chodzi i jak rozwiązać tą sprawę.
@bazylczdz to dobrze. Dokonujesz czynności cywilno prawnej i ona ma skutki prawne. W ekstremalnych sytuacjach jakbyś musiał się przykładowo sądzić to sąd by mogł zakwestionować że np nie dopełniłeś obowiązku i twoje odstąpienie nie ma mocy prawnej. Dlatego zrób to dobrze ściągnij z neta formularz odstąpienia wypełnij ręcznie i wyślij zdjęcie. Powód odstąpienia produkt niezgodny z umową ulega ciągłym awariom mimo wielokrotnej naprawy i podajesz kiedy były zgłoszenia. Plus drugi formularz reklamacji wypełnij roszczenie zwrot środków odstąpienie od umowy. Oba dodaj jako załącznik podpisz odręcznie.
@bazylczdz odeślij kosiarkę o ile tego już nie zrobiłeś, wyślij pismo odstępując od umowy powołując się na :
Art. 43e. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca
próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
6. W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar
przedsiębiorcy na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi cenę
niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub
dowodu jego odesłania.